سازمانهای جاسوسی رژیم صهیونیستی تمرکز اصلی فعالیت خود را جمع آوری اطلاعات شخصی و محرمانه شهروندان اروپایی و آمریکایی تعیین کرده اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص ؛ در ادامه این گزارش آمده است : سازمان امنیت ملی ایالات متحده (NSA) با شنود روزانه مکالمات تلفنی صدها میلیون شهروند آمریکایی مجموعه ای از اسناد را جمع آوری کرده و این اقدام را از جمله راهکارهای مهم برای مبارزه با تروریسم داخلی می داند . 

این شنود مکالمات همچنین برای شناسایی مظنونین به قتل و خشونت های شهری مورد استفاده قرار می گیرد . این در حالی است که به گفته مقامات سازمان امنیت ملی آمریکا علاوه بر شنود مکالمات تلفنی ، حساب کاربری ، ویدئوها ، جستجوها ، ایمیل ها  و تصاویر تمامی کاربران اینترنت بخصوص از طریق مایکروسافت و گوگل تحت کنترل بوده و مورد استفاده این سازمان قرار می گیرد . 

بر اساس گزارش نشریه " فناوری آمریکا" از آوریل 2012 دو شرکت بزرگ اسرائیلی مسئولیت جاسوسی از شهروندان آمریکایی را برای سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی این کشور بر عهده گرفته اند . 

یکی از این شرکت ها بطور اختصاصی مسئول شنود و ضبط مکالمات شهروندان آمریکایی در خطوط اصلی تلفنی این کشور می باشد . شرکت دیگر نیز تهیه نرم افزارها و  سخت افزارهای پیشرفته جاسوسی برای شناسایی کاربران اینترنت و بخصوص شبکه های اجتماعی و کنترل فعالیت های روزانه آنان را بر عهده دارد .

"کلین" یکی از کارشناسان و متخصصان پیشین این شرکت در گزارشی که علیه فعالیت های جاسوسی ضدشهروندان آمریکایی تهیه و منتشر کرده ، می نویسد : در ساختمان شرکت اتاقی با نام " اتاق محرمانه " وجود دارد که نمایندگان مسئول فعالیت های جاسوسی در آن فعالیت می کنند .  

"توماس درک" کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا نیز با تایید اظهارات "کلین" خاطرنشان کرد : نرم افزارهایی در اختیار سازمان قرار میگیرد که با استفاده از آن اطلاعات تمامی کاربران شبکه های اجتماعی و موتور جستجوهای اصلی بطور اتوماتیک ضیط می شود . 

گفتنی است این دو شرکت صهیونیستی روابط تنگاتنگی با سرویس های جاسوسی اسرائیلی دارند . بگونه ای که بسیاری از کارمندان آنها در این سرویس ها نیز به فعالیت های جاسوسی مشغولند . 

بر اساس گزارش روزنامه "گاردین" نیز سرویس های اطلاعاتی انگلیس از طریق نرم افزار آمریکایی " پریزم" (PRISM) اطلاعات مورد نظر خود را بطور محرمانه از بزرگترین شرکت های کامپیوتری دنیا تهیه و جمع آوری می کنند . این روزنامه در ادامه گزارش خود می نویسد : طبق اسناد فوق محرمانه ای که بدست این روزنامه رسیده است ، سازمان اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس از سال 2010 از نرم افزار "پریزم" برای اقدامات جاسوسی استفاده میکرده و تاکنون بیش از 197 گزارش اطلاعاتی از این طریق تهیه شده است . 

"گاردین" در ادامه با انتقاد از مقامات آمریکایی تصریح کرد : جزئیات دقیق استفاده سرویس های اطلاعاتی انگلیسی از نرم افزار جاسوسی آمریکایی در سندی 41 صفحه ای قابل ارائه به مقامات و تحلیلگران سازمان امنیت ملی آمریکاست . همچنین این اسناد نشان میدهد که علاوه بر FBI ، NSA نیز با استفاده از این نرم افزار کنترل کاملی بر فعالیت کاربران در غول های اینترنتی نظیر گوگل ، فیس بوک ، مایکروسافت ، اپل و یاهو دارند .

اوباما ، رییس جمهوری آمریکا در اظهارات روز گذشته خود نشان داد نه تنها مخالفتی با این گونه فعالیت های جاسوسی عیله شهروندان آمریکایی ندارد ، بلکه یکی از حامیان اصلی نرم افزار "پریزم" به شمار می آید . وی دیروز در سخنانی تاکید کرد : این اقدامات در حقیقت نوعی دفاع پیشگیرانه در حوزه امنیت داخلی بوده و شنود روزانه بیش از 3 میلیارد تماس تلفنی تنها برای جلوگیری از حملات تروریستی در نقاط مختلف کشور است . اوباما همچنین گفت : علاوه بر "پریزم" چندین ابزار فوق محرمانه دیگر نیز در اختیار داریم که به مرور زمان معرفی و از آنان استفاده می شود . 

در حالی که اوباما اینگونه اقدامات جاسوسی را برای تضمین امنیت خود آمریکایی ها ضروری میداند ، اما سازمان امنیت ملی این کشور هرگز به جزئیات تاثیر فعالیت های آنان در تامین امنیت اشاره ای نکرده است و همواره در اصطلاحی کلی و بدون بیان اطلاعات بیشتر این نکته را عنوان میکند که شنود مکالمات و کنترل اینترنت مانع اقدام تروریستی می شود. 

گفتنی است اوباما در یکی از سخنرانی های خود نیز عنوان کرده است که در ایالات متحده حریم 100 درصد شخصی معنایی ندارد و هیچ شهروندی در آمریکا و حتی دیگر کشورهای غربی نباید انتظار داشته باشد که کنترل دولتی بر زندگی شخصی اش وجود نداشته باشد !

برچسب ها: غرب ، جاسوس ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار