وزير راه و شهرسازي با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي دولت در طرح مسكن مهر گفت: نمونه چنين اقداماتي را در هيچ كجاي دنيا سراغ نداريم.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي نيكزاد در بازديد امروز 18 خرداد از پروژه هاي مسكن مهر شهر جديد پرديس با بيان اينكه دولت در اجراي طرح مسكن مهر علاوه بر تامين زمين و خدمات زير بنايي، ساخت راه‌هاي دسترسي و فضاهاي روبنايي را نيز برعهده گرفته است، اظهارداشت: در حالي كه شركت هاي ساخت مسكن در ساير كشورهاي دنيا سود مورد نظر خود را براي تحويل واحد مسكوني به مردم، از آنها مطالبه مي‌كنند در ايران چنين اتفاقي نمي افتد و ارزش افزوده واحدهاي مسكوني مهر نصيب متقاضيان آنها مي شود.

وي با اشاره به اينكه دريافت مسكن مهر در شهر جديدي مانند پرديس با 100 ميليون تومان ارزش افزوده، براي صاحبان واحدهاي مسكوني همراه است افزود: نظير اقداماتي كه دولت در بخش مسكن انجام داد را در دنيا سراغ نداريم.

وزير راه و شهرسازي ضمن قدرداني از وزارت نفت و شركت ملي گاز به خاطر همكاري آنها در تامين گاز واحدهاي مسكوني مهر ادامه داد: اگر ساير دستگاههاي مسئول نيز همكاري لازم براي تامين تاسيسات زيربنايي را داشتند امروز واحد مسكن مهري كه به دليل نبود تاسيسات زيربنايي منتظر افتتاح باشد، نداشتيم.

وي سپس به ارزيابي ديدگاه هاي نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در بخش مسكن پرداخت و گفت: با اينكه هيچ يك از اين افراد اجراي طرح مسكن مهر را نفي نكرده اند بايد به فردي كه شيوه كنوني ساخت واحدهاي مسكوني را ساخت مسكن در بيابان مي داند يادآور شوم كه درون شهر تهران زمين دولتي براي ساخت واحدهاي مسكوني وجود ندارد.

بنابراين اگر فردي از ساخت مسكن درون اين شهر صحبت مي كند يا شناختي از آن ندارد يا ميزان زمينهاي دولتي شهر تهران در دست او نيست .

 نيكزاد در ادامه با تاكيد بر اينكه ما نيز ساخت مسكن در بافتهاي فرسوده را به دليل وجود خدمات زيربنايي و روبنايي و مناسبات اجتماعي لازم، بسيار مطلوب مي دانيم؛ تصريح كرد: نبايد فراموش كنيم كه از 72 هزار هكتار بافت فرسوده كشور 99 درصد آن متعلق به اشخاص هستند و وارد شدن در اين بافت ها نيازمند هزينه هاي مالي است كه همين امر يكي از دلايل كندي حركت دولتهاي گذشته در بافتهاي فرسوده نيز بوده است.

وي در پاسخ به كانديدايي كه عمر 20 ساله واحدهاي مسكوني مهر صحبت كرده بود، نيز اظهار داشت: در طرح مسكن مهر آجري روي آجر گذاشته نمي‌شود مگر آنكه يك مهندس داراي صلاحيت از سازمان نظام مهندسي ساختمان بر آن نظارت داشته باشد . بنابراين اگر اتفاقي هم بيافتد مسئول مهندس همان سازماني است كه كانديداي مورد نظر سالها بر آن رياست داشته است.

وزير راه و شهرسازي درخصوص وعده مطرح شده براي واگذاري زمين ها به متقاضيان مسكن مهر نيز گفت: اگر افرادي كه چنين وعده اي مي دهند بتوانند موافقت بزرگان نظام با اين كار را جلب كنند ما نيز مخالفتي نداريم اما فراموش نكنيم كه واگذاري زمينها به صورت 99 ساله با هدف جلوگيري از ايجاد بورس خريد و فروش مسكن و واسطه گري صورت گرفت.

وي با بيان اينكه اگر فردي بخواهد واحد مسكوني مهر خود را بفروشد بايد ابتدا تسهيلات دريافتي از بانك را تسويه كند، افزود: پس از تسويه تسهيلات با بانك نيز تنها اعياني واحد مسكوني متعلق به صاحبخانه است و او تنها مجاز به فروش اعياني آپارتمان است.

 نيكزاد فروش امتياز واحدهاي مسكوني مهر را نيز غيرقانوني اعلام و تصريح كرد: در هر مقطعي كه از انجام چنين كاري آگاه شويم با خريدار برخورد و امتياز فروشنده را لغو مي كنيم.

وزير راه و شهرسازي همچنين به روند ساخت مسكن مهر در شهر جديد پرديس نيز اشاره كرد و اظهار داشت : در اين شهر جديد علاوه بر ساخت واحدهاي مسكوني بحث تامين خدمات روبنايي و تاسيسات زيربنايي نيز در حال انجام است.

 نيكزاد يادآور شد: از 2 ميليون و 180 هزار واحد مسكوني شهري شروع شده تاكنون 1 ميليون و 130 هزار واحد آن به بهره برداري رسيده است و در روستاها نيز از 2 ميليون و 120 هزار واحد كار ساخت يك ونيم ميليون واحد مسكوني تمام شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مسکن ، بی نظیر ، اقدامات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار