با پایان فصل برداشت گل محمدی 12 هزار و 500 تن گلاب در فارس تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، پارسال 10 هزار تن گلاب در فارس تولید شد ه بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: با توجه به بارش باران و برداشت بیشتر محصول، تولید گلاب فارس امسال 25 درصد افزایش داشت.

مهرزاد خرد بیان کرد: استان فارس با 6 هزار و 150 هکتار کشت گل محمدی، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی داراست که از این میزان پنج هزار هکتار به صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت می شود.

وی با بیان اینکه این استان سالانه 50 درصد گل محمدی کشور را تولید می کند، گفت: سالانه بطور متوسط7 تا 8 هزار تن گل محمدی از گلزارهای استان برداشت می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: امسال به علت شروع زود هنگام بهار و بارندگیهای خوب در استان برداشت گل 20 روز زودتر آغاز شد.

خرد افزود : میمند با یک هزارهکتار کشت گل و داراب با داشتن بزرگترین دشت گل محمدی دیم کشور، 95 درصد گل محمدی استان را تولید می کنند.

وی از وجود 105 کارگاه سنتی و صنعتی گلاب و عرقیات در استان به ویژه در کنار مزارع گل در میمند و داراب خبر داد و افزود: سالانه بیش از 6 هزار لیتر گلاب و دیگر عرقیات در این کارگاه ها تولید می شود که سهم عمده ای از آن به استانهای دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

خرد گفت: شهرستان داراب با پنج هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از 6 هزار تن گل محمدی بزرگترین باغ گل دیم و ارگانیگ کشور را دارد که 2 روستای لایزنگان و نوایگان از عمده تولیدکنندگان گل در این شهرستان هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه از پنج هزار هکتار باغ گل داراب چهار هزار و 700 هکتار به صورت دیم است گفت: 90 درصد گلهای تولیدی این شهرستان به کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال می شود./س

برچسب ها: تولید ، گلاب ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.