مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در جلسه هماهنگی برای تشکیل اتاق فکر بازنشستگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با بيان اينكه بازنشستگان جزو سرمایه های منابع طبیعی استان هستند، مشاوره و راهنمایی گرفتن از تجربیات آنها را متذکر شد و گفت :ارتباط صمیمی و نزدیک با آنها برای تدوین برنامه های راهبردی در راستای صیانت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب اراضی ملی لزوم سود بردن از نقطه نظرات بازنشستگان را می طلبد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  

اسکندری،  افزود:تشکیل اتاق فکر در راستای ایجاد پل ارتباطی بین اداره منابع طبیعی و بازنشستگان می تواند زمینه ارتباط دوسویه را فراهم کند.

وی تشکیل، تشکل صنفی یا حقوقی را در این راستا مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اتاق فکر با انجام کارهای نهایی و اقدامات انجام گرفته در اداره کل تشکیل می شود و همفکری بازنشستگان در این امر بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نظرات و پیشنهادات، استفاده از تجربیات و ایجاد تشکل را مهم دانست.

در ادامه جهان پور مطبوعی از بازنشستگان حوزه منابع طبیعی همکاری های مستمر و نزدیک با دادگستری در سایه حمایت کارشناسان مربوطه را متذکر شد و افزود: تشکیل قرقبان ها و گارد جنگل برای صیانت از منابع طبیعی و عرصه ها لازم و ضروریست.

 رستمخانی از دیگر بازنشستگان تشکیل کارگروههای تخصصی برای تفکیک برنامه را یادآور شد.

معصومی دیگر بازنشسته این حوزه ، منابع طبیعی را موهبت الهی عنوان کرد و گفت: حفظ اکولوژیست اهمیت فراوان دارد و تخصیص اعتبار برای صیانت از مراتع ، جنگلها لازم و ضروریست.

به گفته وی، جنگلها و مراتع از دید اقتصادی اهمیت فراوان دارد و استفاده از تجربیات افراد متخصص برای همفکری ضروریست.

معصومی در ادامه تشکیل اتاق فکر برای ارتباط و هماهنگی برنامه ها برای فرهنگسازی منابع طبیعی را خاطر نشان کرد.

در ادامه  حاجی علی مددی جلوگیری از تخریب و احیا مراتع را در سایه ارتباط نزدیک با مرتعداران و بهره برداران لازم دانست و گفت: هر چقدر ارتباط منابع طبیعی استان با مرتعداران نزدیکتر باشد، فرهنگ حفظ و نگهداری ارتقا می یابد و تخریب ها در عرصه ها کاهش می یابد.

 ادیب نیز با بیان اینکه بهترین روزگار عمر یک بازنشسته در این اداره سپری شده، افزود: نباید کارها با اعمال سلیقه همراه شود و برنامه در زمان مشخص و مدون پیش رود.

وی انتقال تجربیات را برای سود بردن نسل آینده مهم ذکر کرد.

دیگر بازنشسته این اداره، اتاق فکر را بهانه ای برای دور هم جمع شدن کارکنان سالهای قبل بیان کرد و گفت: تشکیل قرقبان در سالهای گذشته برای صیانت از منابع طبیعی مهم بود؛ اما این روزها تخریب حاد شده که تعامل نزدیک منابع طبیعی و بهره برداران و سایر دستگاهها حائز اهمیت است.

به گفته جوشری، نبود پیشرفت پارکها و جنگلها در زنحان در نقاط مختلف شهری حکایت از این دارد که در آینده ای نچندان دور خبری از فضای سبز وجود نخواهد داشت.

 عباسی نیز عرصه های منابع طبیعی را وسیع عنوان کرد و حفظ و صیانت از این عرصه ها را مشکل دانست. وی مشارکت مردم در این رابطه را یادآور شد و فرهنگسازی در روستاها را برای جلوگیری از تخریب و نگهداری را متذکر شد./س

 

 

 

برچسب ها: گارد ، جنگل ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.