اداره بهداشت آب وزارت بهداشت نیاز استفاده از دستگاه تصفیه آب برای تصفیه را رد کرد و حتی اعلام کرد که این دستگاه ها می توانند آلوده كننده آب نیز باشند.

مهندس غلام رضا شقاقی، رئیس اداره بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  متاسفانه از ظاهر آب شرب نمی توان از سالم  بودن آن اطمینان پیدا کرد در واقع بسیاری از فاکتورهای شيميايي در آب محلول هستند که می توانند سلامت انسان را به خطر بیندازند.

وی با اشاره به این که فقط با آزمایش آب می توانیم متوجه شویم که آیا آب برای آشامیدن مناسب است یا نه گفت: چند سالیست که استفاده از دستگاه های تصفیه کننده آب خانگی تبلیغ و توصیه می شود که استفاده از این نوع دستگاه ها از طرف وزارت بهداشت به کل رد می شود ، چرا آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب تصفیه و وارد شبکه توزیع می شود که نیاز به دستگاه تصفیه برای استفاده ندارند ،باید توجه داشت که برخی از این دستگاهها به صورت  ساده تصفیه و برخی از دستگاه ها هم به روش تصفیه منعکس تمام املاح آب را می گیرند که آب تبدیل به آب مقطر شده و  می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد.

شقاقی ادامه داد: آنچه در  مورد این دستگاه ها حائز اهميت است اين است كه اگر فیلتر این دستگاه ها به خوبی نگهداری نشوند خود می تواند باعث رشد ميكروبي و در نتیجه آلودگی آب شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند که آب شرب موجود در لوله کشی از هر لحاظ مطابق با استاندارد بوده و برای استفاده احتیاج به هیچ نوع دستگاه تصفیه خانگی ندارد و این اطمینان را وزارت بهداشت می دهد که  بدون هیچ نگرانی آب مصرف کنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.