کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: هیچ ضرورتی برای کناره‌گیری به نفع هیچ کاندیدایی احساس نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  "غلامعلي حدادعادل" در نشست خبري که صبح امروز (شنبه 18 خرداد) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به حضور در عرصه‌های اجرایی، قانونگذاری و فضای سیاسی کشور به این جمع‌بندی رسیدم که وارد عرصه انتخابات شوم.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: سعی دارم در تبليغات و انتخابات از مسير انقلاب و حق و انصاف دور نشوم  و نمي‌خواهم به هر قیمتی جلب آراء کنم لذا حرف و وعده‌ای که شدنی نیست را نمي‌گويم.
 
وی ادامه داد: یک ریال از هیچ کس و از هیچ بنگاه اقتصادی کمک نگرفته‌ام و نسبت به بيت‌المال تصرفي نداشته‌ام؛ سعي دارم از سياه نمايي پرهيز کنم و مشکلات اصلي مردم را در اولويت قرار دهم.
 
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: سياه جلوه دادن فضاي کنوني اقتصادي جفاست؛ ما مي‌توانيم مشکلات را حل و فصل کنيم لذا اميدوارم مردم با تشخيص درست در 24 خرداد يک انتخاب خوب در خلق حماسه سياسي داشته باشند.

حداد عادل راهکار‌هاي خود براي حل مشکلات اقتصادي را به دو دوره کوتاه مدت و ميان مدت تقسيم‌بندي کرد و در تشريح راهکارهاي کوتاه مدت گفت: آرامش و ثبات در فضاي اقتصادی، تثبیت نرخ ارز، تعادل عرضه و تقاضا، صادرات و واردات از اولويت‌هاي موجود در اين دوره بوده و در ميان مدت نيز حرکت به سوي اجراي قانون اصل 44 بايد صورت گيرد.
 
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال که روابط ايران و ترکيه به کدام سو خواهد رفت؟ گفت: روابط ایران و ترکیه از اهميت زيادي برخوردار است و تلاش مي‌کنيم از ظرفيت‌هاي هر دو کشور استفاده‌هاي لازم را داشته باشيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه آيا امکان کناره‌گيري شما به نفع جليلي وجود دارد؟ اظهار داشت: در شرایط فعلی بنده هیچ ضرورتی برای کناره‌گیری به نفع هیچ کاندیدایی احساس نمی‌کنم.

حدادعادل به رياست خود در اتحادیه مجالس آسیایی اشاره کرد و ادامه داد: در اين دوره فعاليت‌هاي خوبي در زمينه سياست خارجي صورت گرفت.

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص اين که رابطه آرمان و عمل در سیاست شما چيست؟ گفت: بنده در سیاست به ترکیب آرمان و واقعیت اعتقاد دارم  و نظرم اين است که هر دو در عرصه سياست خارجي هم حاکم است.

وي ادامه داد: تاکيد بنده براين است که با مايوس کردن دشمن  بايد زمينه را براي حل مشکلات فراهم کنيم.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا ائتلاف سه گانه شکست خورده است؟ گفت: پيروزي اصولگرايان علت اصلي تشکيل ائتلاف بود، چرا که پیروزی اصولگرایان را به نفع انقلاب می‌دانیم ولی در شرایط فعلی، نگرانی از بابت پیروزی اصولگرایان نداریم و فکر می‌کنیم حضور هر سه نفر ما در عرصه انتخابات موجب شکست اصولگرایان نمی‌شود.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اين سوال که نقش سپاه در حوزه سياست داخلي و خارجي شما کجاست؟ گفت: سپاه يک ظرفيت انقلابي و متعهد به کشور است؛ بعد از اتمام جنگ نيروي سپاه در همه عرصه‌ها به خصوص در عرصه اقتصادي  به کشور خدمت کرده است لذا با حفظ مصالح کشور از ظرفيت‌هاي سپاه استفاده خواهم کرد.

وي تاکيد کرد: اقتصاد کشور براساس رهنمودهاي  مقام معظم رهبري که براساس اصل 44 است عمدتا بايد به بخش خصوصي داده شود اما لازم نيست سپاه وارد بخش خصوصي شود.

حداد عادل در پاسخ به اين سوال که نظر شما راجع به انرژي هسته‌اي چيست؟ گفت: موضوع هسته‌اي ايران يک بهانه براي مخالفت با ايران است چراکه آمريکا مي‌داند که فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران صلح آميز است بنابراين موضوع هسته‌اي ايران يک بهانه براي فشار است.

وي درباره علت پاسخ ندادنش به اظهارات محسن رضایی در مناظره روز گذشته، گفت: به این دلیل به سخنان رضایی پاسخ ندادم، چون که هم فرصت نبود و هم اینکه آقای رضایی تصور می‌کند اگر من و ولایتی اختلاف نظری داشته باشیم، چون ائتلاف کردیم باید آن را پنهان کنم، بنده برای آگاهی ملت از دیدگاه‌هایم، نقد خودم را نسبت به آقای ولایتی و  هر کاندیدای دیگری اعلام می‌کنم تا ملت بداند با اینکه با هم در یک ائتلاف هستیم، ولی دیدگاه‌هایمان را مطرح می‌کنیم، بنده مصلحت انقلاب را بر مصلحت ائتلاف ترجیح می‌دهم.

حداد عادل در  پاسخ به سوال دیگری درباره ملاقات ائتلاف با آیت‌الله مهدوی‌کنی، تصريح کرد: قبلا با "آیت‌الله مهدوی‌کنی" ملاقات داشتیم، هر سه نفر ما در مناظرات و تبلیغات شرکت کردیم و بعد از آن هم دیداری با ایشان نداشتیم ولی آنچه برای ما مهم است، انقلاب و پیروزی اصولگرایان است، اگر ضرورتی احساس کنیم که باید درباره حضور یا عدم حضور من تصمیم بگیریم، متناسب با آرایش سیاسی صحنه و ترکیب نامزدها، در این یک هفته باقی‌مانده تا روز انتخابات تصمیم‌گیری می‌کنیم ولی فعلا نگرانی از بابت پیروزی اصولگرایان نداریم.

وي در پاسخ به اين سوال که وزراي اقتصادي دولت آماده مناظره با کانديداهاي انتخاباتي شدند ولي هيچ کدام حاضر نشدند آيا شما حاضر به مذاکره با وزراي اقتصادي هستيد؟ گفت: من مانعي براي مذاکره با وزراي اقتصادي در دولت نمي‌بينم ولي در هفته آخر انتخابات بهتر است مناظره با کانديداها شود تا وزراي اقتصادي.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه در مناظره سوم سياه نمايي عليه دولت شده است با توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري آيا خلاف اصل عدالت نيست؟ گفت: سیاه‌نمایی امری ناپسند و خلاف اخلاق اسلامی است و بنده سعی کردم در این سه مناظره حق مدیران قبلی را ضایع نکنم و مشکلات مردم را نیز نادیده نگیرم؛ مسکن مهر را عملکرد خوب دولت توصيف کردم اما معتقد هستم که بعضي از کانديداها حالت تهاجمي مي‌گيرند و طوري وانمود مي‌کنند که بايد بري راي آوري به صورت هر کسي چنگ بياندازند.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال که شوراي عالي سينما در دولت شما به کجا خواهد رسيد؟ ادامه داد: بنده اظهارنظری در مورد ساختارهای موجود نمی‌کنم چرا که ممکن است این ساختارها مفید و یا غیرمفید باشند بنابراین تصمیم‌گیری راجع به شورای عالی سینما و سازمان سینمایی قابل بررسی است.

وي افزود: سینما را قابل مقایسه با فوتبال در رشته‌های ورزشی می‌دانم و اگر سینما در مسیر رشد کشور حرکت کند می‌تواند مددکار نظام و ملت باشد.

حدادعادل ادامه داد: تلاش می‌کنم زبان مشترک بین دولت و اهل سینما را پیدا کنم و بر اساس ساختار و چارچوب ارزش‌های نظام از تجربه‌های اهل سینما استفاده کنم چرا که اصول من این است که از نهادهای مردمی استفاده سیاسی و ابزاری نخواهم کرد.

وي در پاسخ به اين سوال که موضع شما در اين خصوص که انقلاب اسلامي تا به امروز پشتيبان آرمان فلسطين بود، خاطر نشان کرد: هنگامی که در مجلس بودم هرگز بخشی از امکانات را به سوی طیف خاص مثلاً خبرنگاران سوق ندادم تا از شخص و مواضعم حمایت کنند، بنابراین سعی دارم در حوزه سینما نیز امکانات کشور را به برخی کارگردان‌ها به منظور حمایت از خویش تخصیص ندهم چرا که طرفداری از نظام و ملت برای بنده حائز اهمیت است.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه راهکار شما در رابطه مذاکرات هسته‌اي چيست؟ گفت: مخالفت برخي کانديدا را با نظرات خودم يک ژست تبليغاتي قلمداد مي‌کنم لذا بايد توسط جهاد اقتصادي، حمايت از توليد ملي، کار و سرمايه ايراني و حماسه اقتصادي به تثبيت نرخ ارز کمک کرده و نيز به دشمن نشان دهيم که اقتصاد ما مي‌تواند بدون نفت هم به کار خود ادامه دهد.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سوال که برنامه شما براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي از جمله طلاق چيست؟ گفت: مسائل اجتماعي از جمله خطرات موجود در جهت تهديد جامعه است، طلاق و اعتياد دو نمونه بارز از آسيب‌هاي اجتماعي است که بايد با صبر و حوصله پيگيري شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۲۶ ۱۹ خرداد ۱۳۹۲
با انتخاب جلیلی و حداد عادل پیش به سوی جنگ بروید.
آخرین اخبار