اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور پیرامون صحبت‌های کاندیداهاي انتخابات رياست‌جمهوري در مناظرات تلويزيوني خطاب به کانديداها و مردم بيانيه‌اي را منتشر کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور، پیرامون صحبت‌های کاندیداهاي انتخابات رياست‌جمهوري در مناظرات تلويزيوني خطاب به مردم و کانديداها  بيانيه‌اي را منتشر کرد.

متن بيانيه بدين شرح است:

بسمه تعالی

تنها چند روز تا خلق حماسه‌ای دیگر از ملت بزرگ ایران باقی مانده است. یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، آخرین تیر ملت عظیم ایران را بر پیکر خسته‌ی دشمنان خواهد نشاند که به لطف خدا سکوی پرتاب اسلام ناب و انقلاب امام روح الله (ره) در سطح جهان خواهد بود.

اما در زمانی که انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی خود قرار دارد برخی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری عرصه را بر گزافه‌گویی‌های خود باز دیده و تمام قد از فتنه‌گران حمایت می‌کنند. فتنه‌گرانی که خود را از قانون بالاتر دیده و بالاترین حقوق مردم که همان حق انتخاب آنها می‌باشد را به رسمیت نشناختند اما امروزه پس از آنکه مردم طومار این فتنه‌گران را در حماسه 9 دی و بعد از آن پیچیدند حمایت از اقدامات دشمن شادکن آنان توسط برخی کاندیداهای فراموشکار ریاست‌جمهوری جای بسی گلایه دارد.

از سویی دیگر پس از تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر راستگویی و صداقت کاندیداهای ریاست‌جمهوری در وعده‌ها و آمارهایشان؛ متاسفانه سیاه نمایی‌ها و آمارهای غلط برای جذب آرای مردم ادامه دارد و ما دانشجویان وظیفه خود را در روشنگری دیدیم تا مردم بصیر در دام نیرنگ برخی کاندیداها قرار نگیرند.

کسانی که از بازنشسته شدن اجباری برخی اساتید پس از انتخابات 88، سخن می‌رانند خود به خوبی می‌دانند تنها تعدادی انگشت شمار از اساتید که حمایت تمام قد از فتنه داشتند طبق قانون بازنشست گردیده و چند برابر آن، نیروهای متخصص، کارآمد و جوان جذب دانشگاه‌های مختلف گردیده‌اند. اما چرا باید برخی کاندیداهای ریاست‌جمهوری از به حاشیه رفتن معدود کسانی که حماسه حضور در انتخابات 88 را بر کام ملت تلخ کرده و اسباب شادی و پایکوبی دشمنان را فراهم آورده‌اند ناراحت باشند!

از سویی دیگر سخنی که از به حاشیه رفتن تشکل‌های دانشجویی در مناظرات رانده شد بسی بی‌انصافی می‌باشد زیرا تعداد تشکل‌های دانشجویی پس از سال 88 تا کنون بیش از 1.5 برابر شده است که این تشکل‌ها توانسته‌اند برنامه‌های خود را با فراغ بال وسیع تر به انجام برسانند.

 تعداد نشریات دانشجویی نیز به بیش از سه برابر رسیده است. اما کسانی که خود در دوران زمامداری خود حیثیت دانشجویان را به سخره گرفته و طرح دانشجوی ستاره‌دار را مطرح کرده و تعداد زیادی از دانشجویان را ستاره‌دار نمودند حرف از آزادی وایجاد فضای باز در دانشگاه‌ها می‌زنند. مگر می‌توان تاریخ را انکار نمود! به کدام شاهد باید حرف شما را باور کنیم! چند کرسی آزاد اندیشی در زمان شما انجام پذیرفت؟

اما ما دانشجویان و در راس آنها تشکل‌های دانشجویی به وضوح فضای نقد عقلانی و مفید را در دانشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم. در چهار سال گذشته بیشترین کرسی‌های آزاد اندیشی با چالشی‌ترین موضوعات در تمامی دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار شد و نتایج بسیاری هم در پی داشت اما کمترین تنش و درگیری در سطح دانشگاه بوجود نیامد. حال معلوم است کاندیداهایی که از این فضای آرام و منطقی نالانند به دنبال فضای تنش و درگیری در دانشگاه‌ها بوده و از آن به اسم آزادی تعبیر می‌کنند. کسانی که فضای تنش زای دانشگاه را برای رسیدن به اهداف خود مطلوب‌تر می‌دانند و از مشخص شدن حقیقت در فضای آرام و منطقی می‌هراسند.

از سوی دیگر جای بسی تعجب دارد کسانی که زمانی عزت ملی را در عرصه‌های بین‌المللی خدشه‌دار کرده و توافقنامه‌های ننگین آنها ثبت در تاریخ شده است اکنون آن ننگ را عزت برمی‌شمارند و عزت کنونی ملت را زیر سوال می‌برند. سوال ما از شما این است که در قبال تاراج یکی از بزرگترین دستاوردهای ملت یعنی انرژی هسته‌ای، کدام امتیاز ویژه را برای ملت بزرگ ایران کسب کرده‌اید که اینگونه به کار خود فخر فروخته و دم از ادامه‌ی آن روند می‌زنید!

ما دانشجویان بازگشت به عقب و پایمال کردن خون شهدای هسته ایمان را ننگ می‌دانیم و معتقدیم کاندیدایی در این پیچ تاریخی بزرگ باید در میدان حاضر شود که پایمردی و استقامت را سرلوحه کار خود بداند. ملت بزرگ ایران به خوبی می‌داند  که عقب‌نشینی جمهوری اسلامی ایران از مواضع نابش، نتیجه‌ای جز امیدواری دشمن بر خباثت‌های خود و پیچیده‌تر شدن دشمنی آنها در پی نداشته و از سویی دیگر سبب تضعیف بیداری اسلامی در جهان خواهد شد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیش از پنجاه دفتر دانشجویی در سراسر کشور از تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری می‌خواهد که گوش به فرمان امام خامنه‌ای(مد ظله) بوده و از صحبت‌های دشمن شاد کن و غیر واقعی که مردم را در انتخاب صحیح مردد می‌کند خودداری نمایند. هرچند که بصیرت ملت ایران خود سدی در برابر هر فریب و دروغ پراکنی خواهد بود.

والسلام

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار