عضو ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت گفت: شرط محوري ما با طيف‌هاي مختلف اصولگرا که تمايل داشتند در انتخابات شوراها حضور داشته باشند اين بود که اجازه ندهيم نگاه سياسي و جناجي وارد شوراهاي شهر شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران نشست خبري ائتلاف "خدمتگزاران آباداني و پيشرفت" در محل خبرگزاري مهر برگزار شد.

پرويز سروري عضو اين ائتلاف و نامزد چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر تهران در اين نشست خبري به تشريح مواضع ائتلاف "خدمتگزاران آباداني و پيشرفت" پرداخت.

سروري با اشاره به بسته شدن ليست 31 نفره ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت براي انتخابات شوراي شهر تهران گفت: بيش از 7 ماه تلاش شد در نشست‌هايي که با طيف‌هاي مختلف اصولگرا برگزار کرديم، به حداکثر وحدت و کاهش ليست‌هاي اصولگرايان برسيم.

وي با بيان اين که از تمام طيف‌هاي اصولگرا که تمايل داشتند در اين انتخابات حضور داشته باشند، دعوت کرديم گفت: توانستيم با حدود 50 درصد از گروه‌هاي اصولگرا به اشتراک برسيم و يک ليست 31 نفره را اعلام کنيم.

عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اين که تلاش شد ليستي ارائه کنيم که در آن تخصص، کارامدي و شاخصه‌هاي لازم براي اعضاي شوراي شهر را داشته باشد، گفت: بيش از 4 ليست 31 نفره با توانايي بالا و از طيف‌هاي مختلف اصولگرايان داشتيم اما متاسفانه بايد تنها يک ليست31 نفره را انتخاب مي‌کرديم؛ بايد براساس ظرفيت‌ها و تخصص‌هاي مورد نياز شهر نامزدها را انتخاب مي‌کرديم.

سروري ادامه داد: مورد محوري که توافقات ما با همه طيف‌هاي اصولگرا در مورد آن حادث شد اين بود که نبايد اجازه دهيم انتخابات رياست جمهوري سايه برانتخابات شوراها بياندازد؛ ما نگران بوديم که همزماني باعث شود ليست انتخابات شوراها، سياسي بسته شود که در نتيجه آن به شهر نگاه سياسي کنند؛ اين نقطه ضعف بزرگي است.

عضو ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت افزود: شرط محوري ما اين بود که اجازه ندهيم نگاه سياسي و جناحي وارد شوراهاي شهر شود هم چنين اگر بعد از 24 خرداد دولتي روي کارآمد که اصولگرا نبود با مشکل مواجه نشويم.

در ادامه اين نشست خبري سروري به اعضاي اين ليست 31 نفره اشاره کرد و سوابق کاري، تحصيلي و اجراي آن‌ها را يادآور شد.

رئیس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در ارتباط با برگزیدن افراد در لیست شورای شهر این تشکل اظهار داشت: در این لیست تلاش کردیم تا دسته‌بندی براساس نیازهای شهری داشته باشیم که 5 وزیر سابق در این لیست گنجانده شده‌اند و به نوعی این لیست از انسجام و وحدت اصولگرایان قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور مهدی چمران در این لیست گفت: طبیعتا باید با حضور افراد شاخصی موضوعات شهری را پیگیری کنیم که چمران بعنوان کارشناس ارشد معماری و عضو و مدرس گروه معماری دانشکده هنرهای زیبا که آشنایی با موضوعات شهری دارند می‌توانند در این زمینه موثر واقع شوند.

سروری با اشاره به برگزیدن یک جانباز نابینا در لیست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت عنوان کرد: مجتبی شاکری از جانبازان و روشندلان و ایثارگران که توانایی‌های بالقوه‌ای دارد برای اولین بار بعنوان یک روشندل در لیست شورای شهر قرار گرفته تا ما بتوانیم نماینده‌ای برای طیف‌های اجتماعی در نظر بگیریم.

وی افزود: ما تلاش کردیم مجموعه‌ای از تعهد‌ها و تخصص‌ها درباره یک تیم ارائه کنیم و فکر می‌کنم اگر مردم اقبال خود را به این لیست نشان دهند این افراد بتوانند فعالیت‌های موثری را برای رفع مسائل و مشکلات جامعه بروز دهند.

کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در لیست آبادگران سرشاخه گلدکوئيست قرار دارد؟ بیان داشت: فردی که در لیست آبادگران قرار گرفته در لیست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت نیست و در این رابطه اعضای آبادگران باید توضیح دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مشترکات خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با دیگر لیست‌های گروه‌های دیگر چگونه است؟ پاسخ داد: با مجموعه اعتدال و پیشرفت هیچ نماینده مشترک و با جمعیت ایثارگران 17 نامزد مشترک و با پایداری‌ها طبق آمار اخیر 16 الی 17 نامزد مشترک داریم اما چون لیست پایداری هنوز اعلام نشده است پس از اعلام لیست نهایی این تشکل تعداد نامزدهای مشترک با خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت مشخص خواهد شد.

گفتنی است در این نشست خبری محمد ودود حیدری و قهرمانی از اعضای ائتلاف خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت حضور داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ائتلاف ، نشست ، سروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار