عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مصرف روغن‌های گیاهی و روغن‌های زیتون و کنجد بهترین جایگزین برای این روغن‌ها هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


مصطفی بهره‌مند گفت: تنگی و بسته‌شدن رگ‌های قلب و مغز، نارسایی خون در اندام، خستگی زودرس و در نهایت سکته قلبی و مغزی از جمله عوارض مصرف روغن‌های جامد است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روغن‌های جامد به دلیل بالابودن ترانس و اسیدهای چرب، موجب بالارفتن کلسترول و رسوب چربی در جدار و دیواره‌های قلب و در نتیجه منجر به بیماری‌های قلبی در درازمدت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روغن جامد در رژیم غذایی سالم وجود ندارد، گفت: مصرف روغن‌های گیاهی و روغن‌های زیتون و کنجد بهترین جایگزین برای این روغن‌ها هستند و از قیمتی بالا نسبت به دیگر روغن‌ها برخوردار هستند.

بهره‌مند با بیان اینکه روغن زیتون، ملکه روغن‌ها و روغن کنجد سلطان ملکه‌ها است، خاطرنشان کرد: در صورت کمیاب‌بودن این روغن‌ها بهتر است از روغن های گیاهی، کانولا و کلزا استفاده کرد.

این متخصص قلب و عروق، از مردم خواست که تحت هیچ شرایطی از روغنی که دوبار حرارت داده شده استفاده نکنند چرا که بر اثر حرارت مجدد مواد سرطان‌زا تشکیل می‌شود/س

برچسب ها: کرمانشاه ، روغن ، جامد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.