معاون صنایع كوچك شركت شهرك های صنعتی اصفهان گفت: محققان دانشگاه صنعتی اصفهان به ماده شیمیایی تركیب شده با الكل سفید به عنوان جایگزین پارافین در برزنت بافی دست یافتند.

محمد جعفری'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان اظهار كرد:این طرح پژوهشی از سوی خوشه صنعتی برزنت كردآباد اصفهان پیشنهاد و با هزینه و حمایت شركت شهرك های صنعتی استان اجرا شد.

وی افزود: برزنت بافان از پارافین برای ضدآب كردن محصول استفاده می كنند كه موجب سنگین شدن و زود كثیف شدن آن می شود كه ماده شیمیایی جدید در تركیب با الكل سفید تهیه شده كه كار برزنت بافی را آسان تر می کند و مشكلات پارفین را ندارد.

وی با اشاره به اینكه عملیاتی كردن تولید این محصول توجیه اقتصادی دارد ،گفت: شركت شهرك های صنعتی اصفهان به دنبال سرمایه گذار خصوصی برای راه اندازی یك واحد صنعتی تولید این ماده در منطقه كردآباد است.

به گفته وی این طرح نیازمند سرمایه ای در حدود ۶۰0 میلیارد ریال است.

جعفری با اشاره به شروع خوشه صنعتی برزنت بافی و باند و گاز كردآباد از سال ۸۸ افزود: دلیل ایجاد این خوشه صنعتی تمركز ۴۵۰ كارگاه بافندگی شامل ۷۰ درصد كارگاه برزنت بافی و ۳۰ درصد واحد تولید باند و گاز است.

جعفری با اشاره به اینكه این شاخه موجب اشتغال مستقیم سه هزار نفر شده، گفت: مجوز استانی ایجاد شهرك صنعتی خصوصی نساجی از سوی شورای برنامه ریزی استان صادر شده است.

معاون صنایع كوچك شركت شهرك های صنعتی اصفهان درباره صادرات محصولات این خوشه گفت: حدود ۹۰ درصد برزنت، باند و گاز موردنیاز كشور در كردآباد تولید می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.