مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل گفت: زمانی که ستاد نخبگان دی ماه سال 90 آغاز به‌کار کرد ما 17 نفر را زیرپوشش داشتیم که الان 50 نخبه اردبیل تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حسین شایقی اظهار داشت: ما در گروه‌های یازده‌گانه اقدام به جذب نخبگان می‌کنیم که این جذب در شرایط خاص با تعریفی که مرکز ملی نخبگان داشته است، انجام می‌شود به طوری که از نظر ما نخبه کسی است که در علم و فناوری تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان در کنکور و آزمون سراسری با رتبه زیر 150، منتخبین جشنواره خوارزمی و برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای عربستان، مالزی و ایران و دارندگان مدارج عالی هنری جزو نخبگان به شمار می‌روند که با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان می‌توانند در صورت احراز شرایط در ردیف نخبگان قرار گیرند.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل خاطرنشان کرد: دارندگان رتبه‌های اول کارشناسی ارشد که مقالات آنها در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده باشد، جزو برگزیدگان هستند که از طریق سایت ثریا می‌توانند مدارک خود را ارائه کنند و در مدت دو تا شش ماه بعد از بررسی مورد تائید قرار گیرد.

شایقی با اشاره به حمایت‌های شایسته از نخبگان اضافه کرد: نخبگان و صاحبان ایده و طرح که برگزیده جشنواره اختراعات شمال‌غرب می‌شوند از تسهیلات بلاعوض 30 تا 50 میلیون تومان به همراه تسهیلات نظام وظیفه برخوردار خواهند شد.

وی برگزاری این جشنواره‌ها را بستر شکوفایی استعدادها و توجه جدی به تجاری‌سازی اعلام کرد و بیان داشت: بازدید عموم مردم از جشنواره‌ها و نمایشگاه اختراعات و ابتکارات فرصتی را فراهم می‌آورد تا نخبگان و صاحبان ایده‌ها از این ظرفیت بهره‌برداری کنند.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل به فعالیت 40 شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: در سایه فعالیت این شرکت‌ها برخی از ایده‌ها و اختراعات نخبگان به مرحله تجاری‌سازی رسیده و حتی صادرات آنها به خارج از کشور در حال انجام است/س 

برچسب ها: اردبیل ، بنیاد ، ملی ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.