رييس‌جمهور با اشاره به اينکه پيامبر اعظم(ص) زيباترين جلوه خدا براي همه بشريت است، گفت: خدا متعال، قرآن را براي همه بشريت فرستاد و تلاوت به آن، جزء بهترين و زيباترين اعمال يک انسان محسوب مي‌شود و بايد در قرآن تدبر و تأمل کنيم و قرآني زندگي کنيم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (جمعه) در مراسم اختتاميه سي‌امين دوره مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن کريم که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تبريک مبعث رسول گرامي به جامعه بشري و همه مردم جهان و عالم هستي، گفت: بدون ترديد، مبعث رسول خدا(ص)، بزرگترين حادثه تاريخي بشر تا امروز است و براي درک و عظمت اين حادثه، بايد به خلقت و عالم هستي، نگاه کنيم.

وي با بيان اينکه خدا خالق و خلاق است، افزود: خدا انسان را در بالاترين مرتبه وجود خلق کرد و دنيا را براي انسان و در خدمت انسان آفريد.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه خدا انسان را خلق کرد تا آيينه صفات او باشد، افزود: خداوند استعداد رسيدن به مرزهاي خليفه‌اللهي را در وجود تک‌تک انسان‌ها قرار داد و بالاترين درجه کمال و زيباترين زندگي و سعادتمندترين سرنوشت را براي انسان‌ها مقرر کرد، البته خدا انسان را در خاک، يعني پايين‌ترين مرتبه هستي آفريد، اما استعداد برکشيدن تا خدا را، در او قرار داده است.

احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه مأموريت و هدف انسان در زندگي در اين عالم هستي، برکشيدن از خاک تا خداست، افزود: خداي مهربان و لطيف، انسان را در پيمودن اين راه خطير بدون امکانات يار و ياور و راهنما قرار نداده است.

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه خداوند در نهاد هر انساني فطرت الهي، حقيقت آسماني و عقل را قرار داده است، افزود: مطالبه حقيقت، کمال به عشق به مراتب بالاي هستي، عشق به خدا و عشق به ارزش‌هاي الهي در درون همه انسان‌ها نهفته شده است؛ يک فطرت الهي براي انسان‌ها وجود دارد.

احمدي‌نژاد افزود: توجه به عالم معنوي، جاودانگي و عظمت‌هاي الهي، عشق و ميل به سطح بالاتر و رسيدن به جايگاه خليفه‌اللهي در وجود همه انسان‌ها نهفته شده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه خداوند دو عنصر و دو حقيقت که در واقع يک حقيقت هستند را براي ياري بشر مقدر فرموده است، افزود: عنصر اول کتاب و برنامه حرکت و برنامه سعادت براي رسيدن به قله‌هاي کمال و جلوه‌گري خداوند متعال است.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه عنصر و حقيقت دوم رهبري و مجري کتاب و الگو و نمونه و پيشقراول حرکت براي انسان‌هاست، گفت: معلوم است که جامعه انساني بايد يک مسير طولاني کمال را طي کند و در هر مقطع متناسب با ظرفيت، يک کتاب و بخشي از برنامه‌ها، همراه با رسول و ياور از سوي خداوند نازل شد. به تناسب افزايش ظرفيت بشر براي دريافت حقيقت کتاب و برنامه‌ها کامل‌تر و تکميل‌تر شد.

رييس‌جمهور افزود: بعثت رسول خدا(ص) به معناي آن است که جامعه بشري به نقطه‌اي رسيده که مي‌تواند همه هدايت‌ها، برنامه‌ها و حقيقت‌ها را دريافت و از آن پيروي کند و به بالاترين قله کمال دسترسي يابد؛ بعثت يک جشن عالمي و براي همه جهان است.

احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: بشر پس از طي مراحل گوناگون به نقطه‌اي رسيد که ظرفيت همه برنامه‌ها و کمال را دريافت کرد و شناخت و عشق به رسول نيازمند، بالاترين ظرفيت است.

رييس‌جمهور تأکيد کرد: انسان به جايي رسيد که ظرفيت رسيدن به قله‌هاي سعادت و کمال را دريافت کرد و خداوند در اينجا همه برنامه‌ها را در قالب، کتاب، يعني قرآن کريم و همه رهبري و ياوري را در چهره حضرت محمد(ص) فرو فرستاد.

احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه قرآن و پيامبر(ص) يک حقيقت و جدانشدني از هم هستند، افزود: ويژگي‌هايي که خداوند براي قرآن معرفي کرده همان ويژگي‌ها را براي پيامبر اسلام(ص) معرفي کرده است. قرآن از ناحيه خداوند است، پيامبر(ص) هم از ناحيه خداوند است.

رييس‌جمهور گفت: قرآن براساس حق و ميزان است در کتاب خداوند باطل راه ندارد و عين حقيقت است. همچنين براي اهل ايمان شفا و بشير و نذير است. يعني بشارت به اهل ايمان و عمل صالح و نذير براي همه اهل عالم. قرآن جامعه همه علوم و ارزش‌هاست و همه حقايق در درون آن نهفته است. يک رحمت از جانب خداوند است و اولين مخاطب قرآن خود پيامبر(ص) است. قرآن نازل شد تا انسان‌ها را به صراط مستقيم هدايت کند.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: پيامبر(ص) به بعثت رسيد تا انسان‌ها را به صراط مستقيم هدايت کند و در پيامبر(ص) باطل و گمراهي راه ندارد. قرآن وحي است و کلام پيامبر(ص) هم وحي. پيامبر(ص) جامعه همه علوم است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه پيامبر(ص) و قرآن لازم و ملزوم هم هستند، ‌افزود: سوال اين است که اگر پيامبر(ص) نباشد چه اتفاقي خواهد افتاد؟ معلوم است که پاسخ آن تفرقه و درگيري است.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: بايد پيامبر(ص) باشد تا حقيقت قرآن را عرضه کند و بطن قرآن را براي جامعه بشري معرفي و همه حقيقت را دريافت و در عمل به اجرا بگذارد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه طاغوت‌ها، مستکبرين، خودپرستان، خودخواهان، زياده‌خواهان، مغرور‌ها، گمراه‌شدگان، از بشر سوء استفاده کردند، گفت: آنها فرصت‌هاي کمال را محدود کردند و راه‌هاي هدايت انسان را بستند و راه را براي تسلط شيطان در انسان‌ها هموار کردند.

احمدي‌نژاد تأکيد کرد: 1400 سال است که جامعه بشري در تکاپو و رنج است و ما امروز مي‌بينيم که وضعيت جامعه بشري به چه صورت است.

رييس‌جمهور تبعيض، ظلم، تحقير انسان‌ها، فقر، لشکرکشي و کشتار انسان‌ها را در نقطه اوج دانست و گفت: آن حقيقتي که در مرام مستکبران، فاقد کوچکترين ارزش است، انسان‌ها هستند. آنها براي پر کردن جيب‌هاي خود جنگ راه مي‌اندازند و ميليون‌ها انسان را مي‌کشند و از طرف ديگر جلوي رشد معرفت و انديشه را بسته‌اند.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه بين آنچه بر انسان گذشته است با آن جايگاه واقعي که خداوند براي انسان مقرر کرده، تفاوت بسيار زيادي وجود دارد، گفت: تفاوت زندگي امروزي ما با جامعه سعادتمند و آن جامعه‌اي که خداوند مقرر کرده، زمين تا آسمان است.

رييس‌جمهور افزود: جامعه‌اي را تصور کنيد که در آن تمام خودخواهي‌ها، جهالت‌ها و اصالت‌ها از بين رفته باشد و انسان در ملکوت عبوديت به پرواز درآمده باشد و همه استعدادها، شکوفا شود، همچنين عدالت، و کرامت انسانها برقرار شود و رابطه بين انسان‌ها براساس عشق و مهرباني باشد. حال اين جامعه‌اي که همه انسان‌هايي که در آن عزيز و محترم هستند با زندگي امروز ما چقدر متفاوت است.

احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه کتاب و مأموريت پيامبر(ص) جهاني و براي همه بشريت بود، افزود: خدا سعادت را براي همه انسان‌ها مقرر کرده است و مي‌خواهد همه انسان‌ها به سعادت برسند.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينکه بسياري از آرزوهاي پاک انسان‌ها مثل غنچه ناشکفته شکوفا نمي‌شود و پرپر مي‌شوند، گفت: زندگي پيامبر(ص) و ياران نزديکش بسيار زيبا و دوست‌داشتني بود، چرا که پيامبر(ص) مثل نور در حال کمال بود و ياران او نيز چنين ويژگي داشتند.

احمدي‌نژاد گفت: البته برخي معتقدند که آن نوع زندگاني، مربوط به جهاني ديگر است در حالي که آن جهان، انعکاس اين جهان است و بايد در همين جهان عدالت به طور کامل مستقر و شأن و کرامت انسان‌ها پايدار و متجلي شود.

وي با طرح اين سوال که آيا قرآن به تنهايي مي‌تواند ما را به نقطه مطلوب برساند، گفت: قطعاً معلوم است که پاسخ به اين سوال، منفي است؛ امروز يک ميليارد و 400 ميليون نفر مدعي پيروي از قرآن هستند، اما هنوز آن جامعه سعادتمند بشري، محقق نشده است و هيچ‌کس نمي‌تواند ادعا کند که در کشور، شهر و روستاي او آنگونه که پيامبر(ص) مي‌خواهد، اداره مي‌شود.

رييس‌جمهور افزود: آيا آن کساني که امروز در مقابل نظام سلطه ايستاده‌اند، پيرو قرآن هستند يا کساني که راه را براي تسلط نظام سلطه بر انسان‌ها باز مي‌کنند، هر دو قرآن مي‌خوانند و معلوم است که يک حقيقت ديگري در کنار قرآن لازم است.

احمدي‌نژاد گفت: ما نيازمند کسي هستيم که از جنس پيامبر(ص) باشد و مثل او قرآن بفهمد، بايد مانند پيامبر(ص) بينديشد و مانند پيامبر(ص) عمل کند و خودش در مرتبه بالاي کمال و تعالي قرار داشته باشد. نيازمند کسي هستيم که عينيت قرآن باشد و خداوند چنين فردي را خلق کرده است و پيامبر(ص) عزيز نيز به روشني اين حقيقت را بيان داشته است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه قرآن نيازمند عطرت و انسان کامل و انسان از جنس پيامبر(ص) است، افزود: او بايد باشد تا حقيقت قرآن را تلاوت و در جامعه بشري جاري و جامعه را به سمت قله هدايت و رهبري کند.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه خداوند هم قرآن را فرو فرستاده و هم از نسل و جنس پيامبر يک انسان کامل و يک رهبر آسماني و حقيقت جاوداني خلق کرده، گفت: اين انسان کامل زنده، ناظر، حاضر و منتظر است و جامعه بشري هم منتظر است. جامعه بشري باور دارد که روزي آن جامعه سعادتمند وعده داده شده محقق خواهد شد و مرد الهي خواهد آمد و همه انسان‌ها را نجات مي‌دهد.

رييس‌جمهور با بيان اينکه اقوام مختلف انسان‌ها چه در آمريکا، آسيا و در همه نقطه جهان منتظر مرد کامل آسماني هستند، گفت: امام عصر(عج) حاضر است او بايد بيايد تا برنامه و رسالت پيامبر(ص) را تکميل کند و انسان‌ها را نجات دهد، البته او منتظر و خود مدير و رهبر است. او منتظر است تا جامعه انساني به نقطه موعود برسد.

احمدي‌نژاد تأکيد کرد: او مأمور است تا ما را ياري کند تا به نقطه موعود برسيم، البته او واسطه خداوند است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه اين وعده خداوند است و او خواهد آمد، افزود: او همه بهار را در پس يک زمستان طولاني به بشر هديه مي‌کند و حزن و اندوه و غم و غصه‌هاي تاريخي بشر را به نشاط و خوبي و شادابي مبدل خواهد کرد. او خواهد آمد تا همه زيبايي‌ها و عقل و رحمت را به جامعه بشري هديه خواهد کرد، قرآن نيازمند امام است اگر امروز قرآن تلاوت مي‌کنيم بايد تلاوت قرآن ما را با آن حقيقت نزديک کند.

احمدي‌نژاد گفت: امروز جامعه بشري به يک نقطه و سرنوشت ديگر و آخر نزديک مي‌شود و از وضع موجود خود ناراضي است. انديشه قرآني و عزت به سرعت در دنيا منتشر مي‌شود.

رييس‌جمهور با بيان اينکه نسيمي در حال وزيدن گرفته است، گفت:‌ بهار در راه است مأموريت و مسئوليت ما بخصوص مسلمانان اين است که به دنبال حاکميت انسان کامل باشيم و براي جايگزيني نظمي عادلانه و يکسويه و ضدبشري موجود تلاش کنيم و آن را با يک نظم الهي، آسماني و عادلانه و انسان‌ساز جايگزين کنيم.

احمدي‌نژاد افزود: همه اين حقيقت در تلاش براي استقرار و حاکميت قرآن و به دست انسان کامل محقق خواهد شد.

پيش از سخنان دکتر احمدي‌نژاد از نفرات برگزيده حفظ و قرائت قرآن با اهداء لوح و جوايزي از سوي رييس‌جمهور تقدير به عمل آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار