همه مي‌دانند که مسئله هسته‌اي بهانه است ما آن روزي هم که فعاليت هسته‌اي نداشتيم در تحريم بوديم و دشمنان ما هم بهتر از ما مي‌دانند فعاليت هسته‌اي ما نظامي نيست،بنده صريح مي گويم که مشکل ما با آمريکايي‌ها اصل انقلاب است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛غلامعلي حداد عادل در نقد سخنان رضايي اظهار داشت: جناب آقای رضایی در مورد سیاست خارجی روش خود را توضیح ندادند بلکه نتایج را گفتند.اینکه دیپلماسی موفق اقتصادی داشته باشیم و پیوند خوبی داشته باشیم نتیجه روش دیپلماسی خارجی است مي‌خواهم بدانم با کدام روش می‌خواهند به این نتایج دست یابند؟ زيرا نتايج مطلوب است اما روش ايشان چيست؟
 
در ادامه غلامعلی حدادعادل ابتدا ترجیح داد تا توضیحاتی را درباره اظهارات عارف در آغاز مناظره بیان کند.
 
وی گفت: بنده می خواهم توضیحی درباره مسئله ای که دکتر عارف گرفتند مبنی براینکه در بازار تهران چند نفر اسم وی و خاتمی را آورده اند و دستگیر شده اند و یا اینکه در تبریز چه اتفاقی افتاده، بدهم.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:بنده این مسئله را انکار نمی کنم و نمی گویم که آقای دکتر خلاف می گویند ولی حتما یک سلیقه فردی بوده و اینکه شما اینجا می گویید در هر دوره ای و حتی اگر خود جناب عالی هم رئیس جمهور شوید ممکن است یک مأموری در تشخیص اشتباه کند.
 
*عارف گفت: بنده هم همان ابتدا عرض کردم که باید جلوی سلیقه های فردی را بگیریم؛ بنده الآن خجالت می کشم که به آذربایجان بروم.
 
حداد عادل ادامه داد:همین الآن که ما به صدا و سیما می آمدیم طرفداران آقای عارف در مدخل ورودی عکس های خاتمی و ایشان را در دست داشتند و شعار می دادند و هیچ کس هم کاری به آنها نداشت؛یعنی این نباید این تلقی پیش بیاید که در کشور ما چنین حالتی وجود دارد؛ و فیلم های مستندی که این شبها پخش شد آقای خاتمی در باره عده ای صحبت کرد و فیلم آن هم پخش شد بنابراین این اتفاق اگر افتاده شرایط کلی کشور ما نیست.  
 
 
حداد عادل به قسمت های از صحبت های حسن روحانی اشاره کرد و گفت: آقای "روحانی "که اشاره می کنند سیاست خارجی موفق بوده ؛بنده هم معتقدم که ما از اول انقلاب تاکنون موفقیت های زیادی در همه  دولت ها داشته ایم و در هر دوره ای هم مشکلاتی وجود داشته ؛همانگونه که وی اشاره کرد ما که در مجلس ششم بودیم. نمایندگان مجلس ششم مرتبط در نطق های قبل دستور می گفتند که در دوره آقای هاشمی رفسنجانی کشور به بحران کشیده شده بود و می گفتند که آقای خاتمی آمده تا کشور را از بحران نجات بدهد و تقصیرات را بردوش آقای هاشمی می انداختند.
 
وی گفت:در آن دوران هم بود که بالاخره دادگاه میکونوس بوجود آمد که رئیس جمهور را از خروج از کشور ممنوع کرده بودند و یا مثلا مسئله "محور شرارت" که بوش به ایران نسبت داد، بعد از همه آن حرف هایی بود که در سیاست خارجی اتفاق افتاد و خوب است که اینها هم گفته شود که تصور نشود که همه کارنامه شان 20 است و در یک دوره خاص مثلا زمستانی ایجاد است.
 

عارف خطاب به حداد عادل: بالاخره شما موضعتان را اعلام کنید

عارف  در پاسخ به این اظهارات حداد عادل گفت: بالاخره شما موضعتان را اعلام کنید.

حداد عادل در پاسخ به عارف اظهار داشت: این مسئله بد بود و اینها در دوره چه کسي اتفاق افتاد.

عارف  اظهار داشت: دشمنان ما بودند، اینکه موضع گیری شفاف دولت در مقابل سیاست خارجی و غرب و آمریکا بود.

حداد عادل اظهار داشت: بنده می‌خواهم بگویم که اینگونه نیست هر موضع‌گیری که خارج از کشور باشد ما باید آن را به حساب ضعف مدیریت داخل بگذاریم.
 
 

حداد عادل: در سياست خارجي ما حل مسئله تحريم اولويت قرار دارد/ مشکل ما با آمريکايي‌ها اصل انقلاب است

حداد عادل به قيد قرعه پشت تريبون رفت و ضمن تبريک به مناسبت مبعث پيامبر اکرم(ص) گفت: در داخل کشور مي‌دانيم که در سياست داخلي مشکل اقتصادي امروز مشکل مهمي است و براي همه کانديداها اولويت دارد.

وي در ادامه افزود: مسلم است که مشکل اقتصادي با تحريم‌ها ارتباط دارد، البته ما اعتقاد داريم با مديريت بهتر مي‌شود اين تحريم را تخفيف داد و آثار آن را کم کرد. در سياست خارجي ما حل مسئله تحريم اولويت قرار دارد، مهم اين است که چگونه، بعضي‌ها اينطور عنوان مي‌کنند که مشکل، مشکل مديريتي است و مشکل ظرفيت‌هاي ديپلماتيک است لذا اگر شخصي برود و شخصي بيايد اين مشکل حل مي‌شود، بعضي گمان مي‌کنند که با لبخندي به تحريم کنندگان و دم کدخدا را ديدند مشکل حل مي‌شود، بعضي مشکل را عمدتا به گردن دولت فعلي مي اندازند اما بنده اينطور فکر نمي‌کنم.

حداد عادل ادامه داد: همه مي‌دانند که مسئله هسته‌اي بهانه است ما آن روزي هم که فعاليت هسته‌اي نداشتيم در تحريم بوديم و دشمنان ما هم بهتر از ما مي‌دانند فعاليت هسته‌اي ما نظامي نيست، بنده صريح عرض مي‌کنم که مشکل ما با آمريکايي‌ها اصل انقلاب است، چون ما خواهان استقلال بوديم و به آن رسيده‌ايم و بر سر استقلال پافشاري مي‌کنيم با ما مخالفت مي‌کنند، چه استقلال فکري و فرهنگي و چه استقلال سياسي، از روز اول انقلاب نسبت به ما همين نظر را دارند، تحريم داماتو قبل از فعاليت‌هاي هسته‌اي بود، روز اول انقلاب که ما فعاليت هسته‌اي نداشتيم و حقوق بشر مطرح نبود و حمايت از تروريست را به ما نچسبانده بودند آنها چندين ميليارد پول ما را در هفته‌هاي اول پس از پيروزي انقلاب مسدود کردند و هنوز هم پس نداده‌اند.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: به نظر من پايه اصلي حل مشکل تحريم اين است که ما از موضع عزت و اقتدار عمل و مذاکره کنيم، ممکن است ملتي کاملا در فشار باشد اما اقتدار خود را حفظ مي‌کند و پيروز مي‌شود ( ماننده ويتنام در برابر آمريکا)، ما با وحدت، همت، مديريت و با روحيه عزت مدارانه ملت خود مي‌توانيم از موضع قدرت در برابر تحريم‌ها مقاومت مدبرانه کنيم، همان کاري که امام (ره) در زمان جنگ کرد.

وي ادامه داد: وقتي که صدام به ما حمله کرد امام(ره) عقب نشيني نکرد فرمود " جنگ، جنگ است و عزت و شرف ما در اين مبارزات است" امروز هم مقام معظم رهبري شبيه به آن را مي‌فرمايند که اين تحريم تحريم تحميلي است و عزت و شرف ما در گرو مقاومت اقتصادي است، آمريکايي‌ها روزي با ما سر ميز مذاکره واقعي مي‌نشينند که بدانند ما در برابر فشارهاي آنها دستهايمان را به علامت تسليم بلند نخواهيم کرد، ملت پشتيبان ماست و ما از عزت و استقلال خودمان دست نخواهيم کشيد ( مثال رفتاري که آمريکا با چين داشت 40 سال آمريکا تلاش کرد چين را ناديده گرفت اما ديد چين محکم سر جاي خود ايستاده لذا آمريکا آمد با چين تعامل کرد).
 

حدادعادل: مشکلات با مديريت حل نمي‌شود/ مديريت در ديپلماسي به عزت و قدرت ملي پشت گرم است

حداد عادل در پاسخ به قاليباف گفت: منظورم اين است که فقط مشکلات با مديريت حل نمي‌شود بلکه مديريت در ديپلماسي به عزت و قدرت ملي پشت گرم است.

وي در پاسخ به عارف اظهار داشت: آقاي عارف که سوال مي‌کنند چگونه به عزت مي‌رسيم باید بگویم رهبری راه را که همان جهاد اقتصادی، مقاومت اقتصادی و حمایت از تولید ملي و کار و سرمایه ایرانی است به ما نشان دادند بنده که مي‌گويم مقاومت کنيم شعار نمي‌دهم ما بايد بنيان‌هاي اقتصاد کشور را تقويت کنيم و ملت ما با عزت سر ميز مذاکره بنشيند.


حدادعادل: در هر شرایطی تدبیر و مدیریت می‌تواند کار را بهتر کند

حداد عادل درباره اظهارات ولايتي نيز گفت: اینکه آقای ولایتی می‌گویند در گذشته دیپلماسی سخت‌تر بوده است باید بگویم امروز به دلیل قوت و اثر بالاي نظام جمهوری اسلامی ايران در جهان دشمنی دشمنان با ما شدیدتر شده است که بيداري اسلامي نمونه‌اي از آن است، البته در هر شرایطی تدبیر و مدیریت می‌تواند کار را بهتر کند.

وي در اين جا ادامه داد: بد نيست به يک نمونه ضعف در دولت‌هاي گذشته خطاب به آقاي خاتمي اشاره کنم يک کتابي است با عنوان مباني نظري و مستندات برنامه چهارم توسعه عبارتي در اين کتاب وجود دارد که مي‌گويد در حال حاضر به نظر مي‌رسد با بروز بحران در دو عرصه داخلي و خارجي کشور نمي‌توان ايران را يک قدرت در عرصه جهاني تعبير کرد در شرايط جديد حتي نمي‌توان کلمه قدرت ملي را درباره ايران به کار برد لذا بنده عرض مي‌کنم که اين مواضع را نمي‌توان به کار برد و ما روزي که مي‌توانيم از طريق ديپلماسي مسئله را حل کنيم که اين جور مواضع را نگيريم.

حداد عادل گفت: قدرت ملي ما قدرت منطق، صداقت، عدالت طلبي، انسان دوستي، ظلم ستيزي و حمايت از مظلوم است و امام که انقلاب را به پيروزي رساند دست خالي در نجف بود و دشمنش شاه همه چيز داشت اما امام با همين اوصاف در کشور صاحب اقتدار شد و به پيروزي رسيد و در کشور اثر کرد.

وي ادامه داد: ما در عرصه بين‌المللي نيز با منطق، مقاومت و جهاد اقتصادي مي‌توانيم بر تحريم‌ها غلبه پيدا کرده و آن را به فرصت تبديل کنيم.

حدادعادل: همان موقع برخی موادش را اصلاح کردیم
 
حداد عادل در پاسخ به عارف درباره اصلاح قانون اظهار داشت: همان موقع به دلیل اینکه قانون برنامه را از جهت این مبانی اشکال داشتیم از شورای نگهبان برگرداندیم و برخی موادش را اصلاح کردیم که یکی از آن‌ها به مسائل اقتصادی مربوط بود و ما معتقد بوديم که اين مباني در آن اثر کرده است و 100 نفر از نمایندگان مجلس نامه نوشتند که از رئیس‌جمهور وقت که آقاي خاتمي بود سوال کنند که چرا چنین کتابی از طرف سازمان برنامه و بودجه به دولت شما به عنوان مبانی نظري برنامه چهارم مطرح شده است؟
 
 
حدادعادل: آقاي روحاني، اگر کدخدا آمریکاست یعنی بقیه کشورها از جمله ما رعیت آمریکا هستیم؟

حداد عادل در پاسخ به اظهارات روحانی گفت: بنده از آقای روحانی سوال می‌کنم که در تبلیغات انتخاباتی شما در خصوص سیاست خارجی آمده بود که "با کدخدا کنار بیایم"، حالا من نمی‌دانم این را به شوخی گفته بودید یا به جد، این کدخدا اگر آمریکاست یعنی بقیه کشورها از جمله ما رعیت آمریکا هستیم؟ اگر توضیحی دهید ممنوع می‌شوم.
در ادامه در پاسخ به رضايي حداد عادل بیان کرد: جناب رضایی طوری صحبت می‌کنند که انگار همه ما غیر مردمی هستیم و به مردم توجه نداریم و فقط جناب ایشان غصه مردم را می‌خورند و من فکر می‌کنم همه ما به فکر مردم هستيم و برای مردم این حرف‌ها را می زنیم و گرنه هدف همان تامین سعادت و رفاه مردم است.
 
 
حدادعادل: آقای دکتر عارف مشکلات امروز کشور را به گردن اصولگرایان می‌اندازند که چرا آمده‌اند اصلاح‌طلبان را کنار گذاشته‌اند!

 
"غلامعلي حداد عادل" در پاسخ به اظهارات عارف گفت: بنده با آقای دکتر عارف موافقم که کشور باید با شایسته‌سالاری اداره شود اما وی مشکلات امروز کشور را به گردن اصولگرایان می‌اندازند که چرا آمده‌اند اصلاح‌طلبان را کنار گذاشته‌اند؛ بنده عرض می‌کنم بعد از اینکه خاتمی به ریاست جمهوری رسید و دولت را از آقای هاشمی گرفتند چه پاییز برگ‌ریز اصلاحاتی شروع شد که آمدند گویی جلوی پنجره و مملکت را همچون یک گونی تکاندند و همه را بیرون ریختند.
 
وی افزود: در بعضی از وزارتخانه تا آبدارچی فقط باقی ماند و مسئله این بود که در بعضی از وزارتخانه‌ها ما می‌گفتیم چرا این همه تغییر می‌دهید؟ می‌گفتند هر کسی به آقای خاتمی رای نداده است، باید برود.  
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ببینید آقای عارف من با شما رفیق  و هر دو هم دانشگاه تهرانی هستم، شما رئیس دانشگاه تهران بودید و بنده هم عضو هیات علمی بودم، شما ببینید در خود مجلس اصلاحات با بنده چه کردند؟ من اهل تندروی،‌ افراط و تفریط، شعار دادن و یا لطمه‌زدن به دانشجو بودم؟ شورای نگهبان بعد از شمارش مجدد آرا اعلام کرد که بنده رای دارم و من هم هیچ دخالتی نداشتم و بنده هم از قبل اعلام صندوق نکرده بودم.
 
حداد عادل اظهار داشت: هنگامی که وزارت کشور رای بنده را اعلام کرد اعتراض نکردم و شورای نگهبان به وظیفه‌اش عمل کرد و گفت؛ آرای فلانی بیشتر بوده است. مجلس اصلاحات 5 ماه تمام بنده را یک لنگه پا جلوی مجلس نگه داشت و اعتبارنامه مرا تصویب نمی‌کرد آیا اینها خلاق قانون نیست؛ گفت: کفاره شراب‌خوری‌های بی‌حساب، مخمور در میانه رندان نشستن است.
 
وی افزود:‌ یک مسئله دیگر این است که آقای دکتر عارف می‌گویند مشکلات امروز کشور همه زیر سر اصولگرایانی است که بر سر کار هستند، باید بگوییم که اولا آقای احمدی‌نژاد خود را اصولگرا ننامیده است،‌ ثانیا ما هم همه مشکلات را زیر سر آقای احمدی‌نژاد نمی‌دانیم.  
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ذکر مثالی گفت: خانه‌ای را دزد زد، صبح صاحبخانه آمد و ناراحت بود و همسایه‌ها جمع شدند، هر کسی به صاحبخانه ایرادی می‌گرفت، یکی می‌گفت چرا قفل را محکم نزده بودی، چرا دیوار را بلندتر نساختی، چرا شب تا صبح مواظبت نکردی و ... مرتبا همه صاحبخانه را ملامت می‌کردند، بالاخره صاحبخانه گفت یکی هم یک حرفی به دزد بزند، دزدی هم در کار بوده و یک نفرتان هم محض رضای خدا بگویید که آن دشمن خارجی که ما را تحریم کرده مقداری مقصر است؛ حالا ما اصولگرایان نمی‌گوییم که تقصیری نداریم.
 
حداد عادل تصریح کرد: در مسئله گرد و غبار آقای دکتر عارف دانشگاهی هستند و می‌دانند که این مسئله طی 6 ماه، یکسال و دو سال حل نمی‌شود چرا که یک مسئله زیست‌محیطی و خارج از حیطه یک کشور است؛ ایران، عراق، عربستان، سوریه و کشورهای دیگر باید یک حرکت جهانی را آغاز کنند که شاید 10 سال طول بکشد البته دولت هم اقداماتی انجام داده و مردم کشور هم ناراحت هستند و حق هم دارند، بنده هم اگر رئیس‌جمهور شدم باید به جد اقدام کنم ولی نمی‌شود دولت را مقصر دانست که چرا دستور نداده ریزگردها از کشور بیرون بروند.  
 
حدادعادل: برای اقوام مختلف یعنی قوم فارس هم یک معاونت درست می‌کنید؟
 
حداد عادل نیز با بیان اینکه می‌خواهم مطلبی را عنوان کنم،بیان داشت:‌ آقای دکتر عارف که گفتند معاونت اقوام را درست می‌کنند، مثلا برای اقوام مختلف یعنی قوم فارس هم یک معاونت درست می‌کنید؟
 
 

حدادعادل: کسی را که خواب است می‌شود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده را نمي‌توان بيدار کرد

غلامعلي حداد عادل در ادامه اظهار داشت: بنده اختلاف نظری با آقای ولایتی دارم و آن اینکه من حل مسئله هسته‌ای را سخت تر از قرارداد آتش بس جنگ می‌دانم چرا که مسئله هسته‌ای اصلا وجود خارجی ندارد و ما از سوي دشمن متهم به ساخت بمب هستيم اما دشمن می‌داند چنين چيزي نيست.

وي افزود: کسی را که خواب است می‌شود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده را نمي‌توان بيدار کرد. نباید مسئله امروز را مقایسه کرد با مساله 20 سال پیش مقایسه کرد. البته من منکر اين نيستم که هر چه که توانايي در حوزه ديپلماسي بيشتر باشد بهتر است.

حداد عادل خطاب به ولایتی گفت: شما که در متن بیداری اسلامی هستید، 20 سال پیش در اثر انقلاب خطری برای سلطه جهانی به نام بیداری اسلامی بوجود نیامده بود. امروز در اثر افزایش قدرت ما دشمنی با ما بیشتر شده و اين مسئله مشکل‌تر است.

وي در ادامه خطاب به عارف گفت: آقاي عارف اظهار داشت که اصولگرایان در 7 سال گذشته جلوی احمدی‌نژاد نایستادند. من سعیم این بود اگر احمدی‌نژاد کار درستی انجام داد، بگویم درست است و اگر قانون شکنی کرد جلویش ایستادم. کارنامه‌ام در مجلس گواه این است، چرا که وقتي احمدي‌نژاد قانون مصوب را اجرا نکرد بنده محکم ايستادم و از حق ملت دفاع کردم و تاوانش را هم دادم و یک لحظه هم پشیمان نیستم.

حداد عادل در ادامه از عارف پرسيد: از شما سوال می‌کنم آن کاندیدایی که آمد و در تبلیغات خود مرتبا دم از قانون می‌زد و دیگران را دروغگو می‌دانست و مي‌گفت نبايد وقتی که انتخابات انجام شد همان روز جمعه که هنوز در صندوق‌ها باز نشده بود خبرنگاران خارجی را دعوت کرد و گفت من رئیس‌جمهور شدم آيا خلاف قانون بین بود یا خیر؟ آیا با اين کار طرفداران خودشان را تحريک نکردند و زمینه فتنه و آشوب را فراهم نکردند؟

وي افزود: آيا بعد از اين که تهمت تقلب به نظام را زدند رهبري  در نماز جمعه فرمودند که نظام اهل تقلب در انتخابات نیست، سوالم اين است چرا جنابعالی سکوت کردید؟ مگر اگر از حق دفاع می‌کردید و می‌گفتید تقلب نشده است یا واقعا اگر تلقب شده است استدلال می‌کردید و به دوستتان که مورد حمايت خاتمي بود می‌گفتید که نباید قبل از باز شدن  در صندوق بگویید رئیس جمهورم؟ چه عیبی داشت اگر سکوت نمی‌کردید و حقایق را می‌گفتید؟ بنده سکوت نکردم و همه حرف‌ها را زدم و الان نيز مي‌زنم.
 
حدادعادل: در انتخابات نه خودم باید سیاه نمایی کنم و نه هیچ کاندیدای دیگر باید این کار را بکند

در ادامه این برنامه حداد عادل بیان کرد: بنده می‌خواهم تاکید کنم بر اینکه در انتخابات نه خودم باید سیاه نمایی کنم و نه هیچ کاندیدای دیگر باید این کار را بکند و این که دوران فعلی اسمش را بگذاریم زمستان و قول بدهیم که بهار می‌آید و در این زمبستان صحبت از ناامیدی بکنیم به نظر جفا به ملت و انقلاب است.

وی تاید کرد: ما مشکلات داریم اما دستاورد زیادی مثل غنی سازی اورانیوم، رتبه برتر علمی، پیشرفت های منطقه‌ای داشته‌ایم. در پایان سخنانش این که آقای روحانی می‌گویند اگر سانتریفیوژ نچرخد، بهتر است یا کارخانه‌ها من کی گویم مسالئه سانتریفوژ نیست بلکه مساله استقلال است.
 
حدادعادل: استقلال اولین کلمه، اولین شعار ایران در انقلاب اسلامی ایران بوده است
 
"غلامعلي حداد عادل" در پاسخ به این سوال که استقلال جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه و جلوگیری از هرگونه دخالت خارجی در اداره کشور از جمله دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است، در صورت تداوم فشارهای نظام سلطه و یا ایجاد محدودیت‌های جدید برای مدیریت اجرایی کشور تا چه اندازه حاضرید حافظ مرزهای این استقلال باشید؟ اظهار داشت: کشور ایران کشوری کهن است و ما 7هزار سال است که در این قطعه از جهان خوش نشسته و خوش درخشیده‌ایم.
 
وی افزود:‌ ایران کشوری است که هر کس تاریخ تمدن جهان باستان را به هر زبانی که بخواهد بخواند فصل‌های اولیه آنرا باید با تمدن ایران آغاز کند و این نشان می‌دهد مردم این کشور در دفاع از سرزمین و استقلال خود غیرتمند بودند و در طول تاریخ نیز نشان دادند؛‌مانند نهضت مشروطه، نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامی.
 
حداد عادل اظهار داشت: استقلال اولین کلمه، اولین شعار ایران در انقلاب اسلامی ایران بوده است و مردم شعار استقلال،‌آزادی،‌جمهوری اسلامی را سر دادند و این نشان می‌دهد که ملت ایران نسبت به استقلال خود حساس هستند، هم در بیرون راندن مزدوران بیگانه از کشور استقلال را نشان دادند و هم در کوتاه کردن دست مزدوران و هم در جنگ تحمیلی.
 
وی ادامه داد:‌همه ملت ایران نشان دادند که بر سر استقلال ایران با هیچ قدرتی معامله نمی‌کنند، فشار بیشتر هم بشود مردم ایران عزتمندانه تلاش خواهند کرد و ما با کشاورزی،‌صنعت، تولید، مدیریت، دین و ایمان دست به دست هم خواهیم داد و در دولت آینده از استقلال کشور مثل چند هزار سال گذشته دفاع خواهیم کرد. 
 
"غلامعلي حداد عادل گفت: من در این آخرین فرصت به ملت عزیز ایران عرض می‌کنم برای انتخابات رئیس جمهور کشور، ما چند نفر یک قو‌ها و وعده‌هایی نسبت به آینده دادیم. آینده را آینده معین می‌کند ولی یک راه بهتر برای تصمیم گیری این است که به جای آینده نیامده به گذشته تجربه شده مردم مراجعه کنیم. چرا که گذشته هرکدام از ما پیش روی شماست و شما با تحقیق در عملکردگذشته ما بهتر میتوانید تصمیم بگیرید. 

وی در پايان افزود: نکته دیگر این است که ما بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری نباید قولی دهیم که سال آینده اگر از ما سوال شد شرمنده مردم باشیم. من سعی کردم هیچ قولی که خارج از اختیارات من باشد ندهم. من تلاش خواهم کرد با انتخاب همکاران باتقوا، باتدبیر ومتخصص و باتجربه و با احترام به کرامت آزادی و حقوق همه قشرها که استقلال ایران را در طول تاریخ حفظ کردند، آرامش را در کشور برقرار کنم و با تعامل با سایر قوا پرهیز از جنجال و با کار و کار و کار همه توان را صرف استعدادهای کشور کنم. برای ایرانی آزاد و آباد و اسلامی و مستقل.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: حداد ، عادل ، نقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار