عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) هدف از بعثت خود را تکمیل مکارم اخلاقی عنوان می‌کنند و لازم و ضروری است که رئیس جمهور منتخب در راستای ترویج اخلاق اسلامی در جامعه پیشگام باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز مبعث رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: تکمیل مکارم اخلاقی هدف از بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) است و اخلاق عزت آور بوده اما بد اخلاقی تنفر ایجاد می‌کند و انسان از رفتار اخلاقی تکریم، احترام، تواضع و ساده زیستی فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم شریف و محترم و خواهان تکریم هستند؛ ادامه داد: رئیس جمهور منتخب باید در راستای عمل به هدف والای بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) که تکمیل مکارم اسلامی است، پیشگام بوده و مردم را نیز با خود همراه کند چرا که کشور اسلامی باید الگوی اخلاق دینی در جهان باشد و این درس کاربردی از بعثت رسول گرامی اسلام است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری شخصیت های بزرگ دینی هستند که اسلام را با همه ابعادش معرفی می کنند؛ بیان داشت: فرهنگ اسلام در همه زمان ها برای همه انسان ها قابل استفاده است و وظیفه علمای دین است که در هر دوره، اسلام را با توجه به ویژگی های آن زمان تفسیر کنند و نباید این بیانات ناقص ارائه شود چراکه در این صورت جذابیت دین اسلام دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه هر لذتی باید متناسب با مقام انسانیت باشد؛ عنوان کرد: اسلام ابعادی دارد که هم تکلیف و هم مشقت آور است اما اگر انسان اندکی تفکر کند خواهد دید که تمامی احکام و شئونات اسلامی به نفع خود ما است وانسان را رشد داده و با رسیدن به مدارج کمال احساس لذت می کند و رسول خدا نیز هدف از بعثت خود را لذات معنوی می‌داند./س

برچسب ها: قم ، رئیس ، جمهور ، مروج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.