علیرضا بدیع از شاعران جوان خطه خراسان است قالب شعری غزل و غزل خراسانی وار میگوید سبک خراسانی جدیدی را به وجود آورده است.

باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا بدیع از شاعران جوان   خطه خراسان است قالب شعری غزل و غزل خراسانی وار میگوید سبک خراسانی جدیدی را به وجود آورده و تحصیلاتش در زمینه ادبیات فارس است.
 یکی از اشعارش به مطلع زیر است که نوشتن یادداشتی درباره آن، دور از لطف نیست "به جرم آنکه دلم آه هست و آهن نیست کسی به جز تو درین روزگار با من نیست" شاعر در این شعر تشبیهات لطیفی به کار برده است دلش را مانند آه می داند و این اوج لطافت است وافسوس شاعر که صد هزار گردن برای صد هزار بافته موی معشوق ندارد تا خود را از آن بیاویزد به زیبایی در کنار هم نشسته اند و تناسبی زیبا میان تمامی کلمات شعر دیده می شود.
شعر از نظر محور عمودی ارتباط معنایی و قوی دارد میان آه و آهن جناس زیبایی آفریده است در بیان شاعر روانی دیده میشود انگار کلمات در  ذهن جاری شده و بر کاغذ نقش بسته است قصر و حصر زیبا و روانی را در مصرع زنی چنین که تویی جز تو هیچ کس زن نیست را آفریده است.
از عبارات کنایی مانند دخیل بودن استفاده کرده است آوردن کلمه رسالت تصویر عصمنت گونه ای از معشوق به نمایش می گذارد کلمات ثقیل و سنگینی مانند طنطنه و مطنطن را به کار برده است اوای این کلمات، صدای در زدن معشوق را نشان میدهد فعل دم کردن را که معمولا برای چای به کار می بریم برای آفتاب به کار برده است و هنجار شکنی لطیفی کرده است.
ترکیب چای دغدغه عاشقانه من، ترکیب جدید و زیبایی است اینگونه به انسان تلقیق می کند که چای را برای رفع دغدغه می خواهد اما این چای برای رفع دغدغه عاشقانه اش نیست اشاره به هفت خان رستم را در غزلی عاشقانه زیبا نشانده است دغدغه های عاشقانه اش را هفت خانی می‌داند که برای رفع آن تهمتی باید باشد اما هیچ کس تهمتن نیست تا آنها را پشت سر گذارد./ص

يادداشت از : محدثه محمدپور


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار