رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: تزکیه و تعلیم بر اساس آیات قرآن از جمله فلسفه‌های بعثت رسول اکرم(ص) است، بنابراین باید سعی کنیم همچنان که به دانش خود می‌افزاییم، به بعد تربیت نفس نیز توجه کنیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام صادق یوسفی ‌مقدم ضمن تبریک سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) از منظر قرآن دارای مقامات متعددی مانند نبوت، رسالت، عبودیت، تسلیم، رضا، شفاعت، قضاوت و ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: در بین مقام‌های پیامبر اکرم(ص)، مقام رسالت وی دارای جنبه اجتماعی بوده که برای همه انسان‌ها مفید است که در این زمینه مقام رسالت مقامی است که فرد وحی را از جانب خدا دریافت‌ می‌کند و ملزم به ابلاغ آن است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: اگر با فلسفه رسالت پیامبر اکرم(ص) آشنا شویم، سعی می‌کنیم خود را به فلسفه بعثت نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در مرحله نخست پیامبر اکرم(ص) را مأمور به ابلاغ پیام می‌کند، گفت: این امر نشان‌دهنده اهمیت پیام‌های خداوند است که باید به بشر برسد، بنابراین باید به پیام‌های خداوند جامه عمل بپوشانیم و به آنها توجه کنیم.

یوسفی مقدم تزکیه و تعلیم را بر اساس آیات قرآن به عنوان فلسفه بعثت ذکر کرد و افزود: باید سعی کنیم همچنان که به دانش خود می‌افزاییم، به بعد تربیت نفس خود توجه کنیم.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن عنوان داشت: اینکه امت اسلام در اثر عمل به تعالیم پیامبر اکرم(ص) به امتی نمونه تبدیل می‌شود، یکی از فلسفه‌های دیگر مبعث رسول اکرم(ص) است./س

برچسب ها: قم ، فلسفه ، مبعث ، تزکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.