رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه گفت: هدف بعثت انبیا و نبی مکرم اسلام(ص) رساندن انسان به کمال واقعی خود است که برای تحقق این هدف باید به شاخصه‌های مبعث توجه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی ضمن تبریک سالروز مبعث نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: هدف بعثت انبیا و نبی مکرم اسلام(ص) رساندن انسان به کمال واقعی خود است که برای تحقق این هدف مهم باید به شاخصه‌های مبعث توجه کرد.

وی با اشاره به پیام عبودیت و بندگی در مبعث گفت: عبودیت و بندگی شاهراه رسیدن انسان به کمال است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه با اشاره به عدالت به عنوان پیام دیگر مبعث گفت: خداوند در سوره حدید می‌فرماید همه انبیا مبعوث شده‌اند تا برنامه‌هایی برای تحقق عدالت و قسط اجرا کنند و اقداماتی بر اساس روابط عادلانه‌ در نظام‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انجام دهند.

وی تزکیه و تعلیم را از شاخصه‌های دیگر مبعث ذکر کرد و افزود: تزکیه به معنای رشد دادن انسان در پناه دوری از آسیب‌ها و انحرافات است که با عنوان تطهیر از آن یاد می‌شود به طوری که پیامبر اکرم(ص) در مبعث همین مبحث را پیگیری می‌کرد.

کلباسی خاطرنشان کرد: تزکیه به این معناست که انسان صفات و ویژگی‌های شایسته را در خود رشد دهد و از رذایل پرهیز کند و بتواند صفات انسانی را در خود تقویت کند و در حقیقت به مکارم اخلاقی برسد./س

برچسب ها: قم ، هدف ، مبعث ، کمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.