آمار منتشر شده از بخش آزاديها و حقوق بشر در جمعيت وفاق ملي اسلامي حاكي از آن است كه در ماه مه 240 نفر از شهروندان، از جمله سه زن و 19 كودك در بحرین بازداشت شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري العالم، نیروهاي رژيم همچنين بيش از 291 مورد عمليات يورش به خانه ها عمدتا درنيمه هاي شب يا در ساعات نخست بامداد ، با هدف ایجاد ترس و دلهره در ميان شهروندان اجرا کرده اند که با ضرب و شتم و شكنجه صاحبان خانه ها همراه بوده است.
 
عناصر رژيم در 21 مورد اقدام به تخريب دارايي ها و املاك خصوصي شهروندان كرده اند که در جریان آن 47 نفر مجروح و 25 نفر مورد شکنجه شدید قرار گرفته اند ،  حملات و مجازات های دسته جمعی مخالفان نیز به 141 مورد رسیده است.
 
حمله به خانه شهيد بهيه العرادي و بازداشت چند تن از خويشاوندانش در منامه ، محاصره منطقه بني جمره  و یورش نیروهای رژیم به خانه آیت الله عیسی احمد از دیگر رویدادهای ماه می در بحرین بوده است. 
 
در ماه مي گذشته تظاهراتي در روز جهاني كارگر در اعتراض به اخراج كارگران و كاركنان كه خواهان ايجاد تحولي دموكراتيك در كشور بودند، برگزار شد و مجموع  تظاهرات و ا عتراض های مردمی در مناطق مختلف به 200 مورد رسید.
 
اغلب مناطق بحرين در همه  استانها شاهد تظاهراتي اعتراض اميز و تحصنها و فعاليتهاي مردمي بودند كه بر تحول دموكراتيك در كشور تاكيد مي كردند، شعاري كه ملت بحرين بيش از دوسال است كه سر مي دهد تا دولتي دموكراتيك مبتني بر عدالت و مساوت در كشور تشكيل شود.


برچسب ها: مه ، ماه ، بحرین ، بازداشت ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار