ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درهمایش آموزشی کودکان 4تا 6سال عضو خانه‌های اسباب بازی سرا‌های محله ازبرنامه‌ریزی این خانه‌ها برای مدیریت اوقات فراغت کودکان درایام تابستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، " ابوالفضل رفیع " مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در همایش آموزشی کودکان 4تا 6 سال عضو خانه‌‌های اسباب‌بازی سراهای محله که امروز 12 خرداد برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: به همت این اداره کل و همیاری صاحبنظران ادبیات، روانشناسان و کارشناسان علوم تربیتی کودک و نوجوان مجموعه سه جلدی " خانه زیبای من "، " شهر زیبای من " و " محله زیبای من " هم راستا با سیاست‌های توسعه آموزش‌های شهروندی تدوین و منتشر شد.
وی گفت: این مجموعه جهت آشنایی کودکان در گروه سنی 4تا 6 سال با مفاهیم زیباسازی و آموزش‌های هدفمند شهروندی در قالب شعر، نقاشی و کاردستی به چاپ رسیده است و از این رو نحوه آموزش محتوی کتاب‌های مذکور به اعضای خانه اسباب بازی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
رفیع ادامه داد:  تاکنون 180 خانه اسباب بازی در سراهای محله فعال راه‌اندازی شده است و به صورت پایلوت 25 نفر از کودکان اعضای این خانه‌ها در این دوره آموزشی شرکت خواهند کرد.
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران تصریح کرد: کودکان دو میلیون نفر از جمعیت پایتخت را تشکیل می‌دهند و برنامه‌ریزی برای رشد و تربیت اجتماعی همچنین آشنایی آنها با مهارت‌های شهروندی از اولولیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: بی توجهی به این موضوع آسیب‌های جبران ناپذیری را به فرآیند جامعه پذیری و درک فرهنگی کودکان که آینده ساز جامعه هستند وارد خواهد کرد.
رفیع عنوان کرد: برنامه ریزی برای مدیریت اوقات فراغت کودکان در ایام تابستان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در این ایام توسط خانه‌های اسباب بازی سراهای محله در حال بررسی است./ف
برچسب ها: شهرداری ، برنامه ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار