اعتراضات گسترده یک هفته اخیر در ترکیه بر صنعت گردشگری این کشور تاثیر منفی گذاشته تا جایی که "کسیم زوتو" رئیس شعبه اتحادیه آژانس های مسافرتی ترکیه در استانبول گفت: 10 تا 25 درصد رزرو هتل ها ور در نزدیکی میدان تقسیم تا 35 درصد رزروها لغو شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گردشگر 32 ساله ای از ایسلند که چند روز پیش در بحبوحه درگیری های میان معترضان ضد دولتی و نیروهای پلیس وارد استانبول شد گفت گاز اشک آور همه جا شلیک می شود اما با این وجود رهگذران موانع جاده ای را از جلوی تاکسی حامل وی برداشتند و به آنها اجازه عبور دادند.
استانبول ، بزرگترین شهر ترکیه که به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده است ، برای داشتن مساجد قدیمی ، و بازارهای رنگارنگ و پر زرق و برقش معروف است و سال گذشته نه میلیون گردشگر خارجی داشت.

اما این شهر همچنین جایی است که برخورد شدید نیروهای پلیس با معترضان به برنامه برچیدن پارکی نزدیک میدان تقسیم موجب تظاهرات گسترده بر ضد دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه شد. معترضان دولت وی را مستبد می دانند.

در درگیری های سراسر ترکیه تاکنون سه نفر جان باخته و بیش از 4 هزار نفر زخمی شده اند.
این درگیری ها بیش از همه به صنعت گردشگری ترکیه لطمه می زند که اوج ورود گردشگران به این کشور ماه ژوئن است.

آمارهای رسمی نشان می دهد صنعت گردشگری سال گذشته حدود سی میلیارد دلار برای ترکیه درآمد تولید کرد و بیش از 31 میلیون گردشگر خارجی برای دیدن مناطق ساحلی ، آثار تاریخی و شهرهای دیدنی ترکیه به این کشور سفر کردند.

اما پخش تصاویر شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین های آب پاش برای مقابله با معترضان در شهرهای مختلف از جمله استانبول و آنکارا پایتخت ترکیه موجب نگرانی شده است.

عثمان آییک رئیس فدراسیون هتل داران ترکیه گفت احتمال می رود این ناآرامی ها بر روند رزروهای جدید هتل ها تاثیر بگذارد و برخی گردشگرانی که قصد سفر به این کشور را دارند تا زمان آرام شدن اوضاع منتظر بمانند.

ارکان دورموس رئیس شعبه اتحادیه آژانس های مسافرتی ترکیه در آنکارا گفت:  برخی سفرها لغو شده است اما معتقدیم اوضاع به زودی به حالت قبل باز می گردد. 



برچسب ها: توریسم ، ترکیه ، اعتراضات ، رزرو ، هتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار