جلیلی در جمع مردم اصفهان:

برای ملتی که می‌خواهد پیشرفت کند فرش قرمز پهن نمی‌کنند

جلیلی با بیان اینکه ما در یک موقعیت بسیار ارزشمند قرار داریم، گفت: برای ملتی که می‌خواهد پیشرفت کند فرش قرمز پهن نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز (پنج‌شنبه 16 خردادماه) با حضور در مسجد سید اصفهان و در جمع پرشور هواداران خود خطاب به آنان گفت: خدا را شاکرم که توفیق داشتم امشب در جمع شما حضور پیدا کنم و این شور و شعور ما پیام ارزشمندی برای من داشت.
 
وی افزود: از همین جا و در همین نقطه آغاز، یک خواهش دارم و آن اینکه هر چه شور، شعور و شعار دارید نثار رهبر و ولایت فقیه کنید.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اظهار داشت: باید این تجربه را داشته باشیم قطعا کسی که شایسته این شعار و شعور شماست فقط مقام معظم رهبری نایب به حق امام زمان(عج) است و تمام افراد دیگر مانند من باید بدانند اگر مردم به آنها لطفی دارند براساس ارزیابی است که او را سرباز ولایت فقیه می‌دانند.  
 
جلیلی خاطرنشان کرد: هر کسی در هر مقام و موقعیتی باشد اگر روزی کوچکترین انحرافی برای او ایجاد شد و زاویه گرفت دیگر مردم به او این نگاه را نخواهند داشت،‌این یک حقیقت است، هر کسی از آنچه انقلاب به خاطر آن شکل گرفت زاویه پیدا کند و از انقلاب و ولایت مطلقه فقیه فاصله بگیرد از مسیر مستقیم فاصله گرفته است.  
 
وی گفت: این بحثی حقیقی است اینکه من عرض کردم تعارف نبود،‌البته دو شرط دارد، باید بدانیم که هیچ کس نباید غره شود و بگوید اگر توجهی به او می‌شود به خاطر شخص اوست و اگر کسی احساس کند در مسیر ولایت موجب لغزش نخواهد شد همان لحظه، لحظه سقوط او است.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: همه باید توجه داشته باشند و به خدا پناه ببرند و سعی کنند در مسیر مستقیم که مسیر ولایت فقیه است کوچکترین لغزشی نداشته باشند.   
 
جلیلی اظهار داشت: از شما مردم می‌خواهم که هم دعا کنید و هم نظارت؛ دعا به خاطر اینکه کسی دچار لغزش نشود و نظارت بر کسی که اگر کسی خواست از مسیر منحرف شود به او اجازه ندهید.  
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: چرا این اعتقاد را داریم چون گفتمان انقلاب اسلامی ادامه گفتمان انبیاء است.
 
وی در ادامه به حرکت 15 خرداد 1342 امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این حرکت پاسخ به دعوت خدا و پیامبر خدا بود و این باور امام بود و امروز تجربه ماست ما امروز بعد از 34 سال تجربه که پرچم گفتمان ناب انقلاب توسط امام برافراشته شد و توسط مقام معظم رهبری صیانت شده است.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز ما به خاطر همین موضوع است، بیان داشت: ایران تنها مقاومت نکرده است بلکه پیشرفت نیز داشته و اتفاقا زمانی که از این گفتمان فاصله گرفتیم از پیشرفت نیز فاصله پیدا کردیم.  
 
جلیلی اظهار داشت: امام یک باور دیگر داشت و آن باور این بود که مردم پشتیبان هستند و آنچه امام علی (ع) به مالک اشتر گفته بود با تمام وجود قبول داشتند یعنی ستون دین توده‌های مردم هستند.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امام، اسلام  و باور مردم را در کنار هم قرار داد و این ظرفیت بزرگی بود که آزاد شد و ما آنرا تجربه کردیم.  
 
وی خاطرنشان کرد: البته این دو عنصر گفتمان ناب و باور به مردم فقط در دفاع مقدس نبود، آخرین موضوع مربوط به مباحث هسته‌ای است به طوری که چند دانشمند با تکیه بر گفتمان ناب باعث پیشرفت کشور در این عرصه شده‌اند.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌اگر روزی بستر برای جوانان فراهم شد تا در جبهه‌های جنگ افتخارآفرینی کنند اگر ظرفیت آنها آزاد شود حماسه بزرگتری نیز خلق خواهند کرد.
 
جلیلی با بیان اینکه امروز بحث‌های مختلف مطرح است و در جاهای مختلف مردم می‌گویند مشکلاتی از قبیل، بیکاری، اشتغال، گرانی و ... است ادامه داد: من سوالم این است آیا این موضوعات چاره‌ای ندارد، من اصلا چنین باوری ندارم ظرفیت‌هایی که در کشور وجود هم به لحاظ ثروت غنی و هم به عنوان نیروی انسانی ارزشمند می‌تواند این مشکلات را حل کند.  
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر منصفانه صحبت کنیم باور ندارم دولت‌های مختلف به دنبال رفع گرانی نبودند ولی چرا موفق نشدند، به خاطر آنکه اعتقادی به این ظرفیت‌ها نداشتند.  
 
وی افزود: قبل از هر کاری اگر بخواهیم این مسائل حل شود باید سازوکار اجرایی کشور اصلاح شود چرا که ماشین دولت در حال حاضر با تاخیر و به کندی حرکت می‌کند.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: اگر ما بهترین قوانین و رهنمودها را داشته باشیم ولی عمل نشود چه فایده دارد و به خاطر همین باید سازوکار اصلاح شود.  
 
جلیلی با بیان اینکه این مسئله چگونه حل می‌شود، گفت: در زمان دفاع مقدس به جای آنکه فرماندهان ما بنشینند و همانند فرماندهان عراقی به نیروها خود بگویند برو، مثل حسین خرازی جلوتر می‌رفتند و می‌گفتند بیا،‌ همین امر موجب پیروزی شد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم مسائل کشور را حل کنیم باید دولتی مقتدر داشته باشیم، اظهار داشت: دولت مقتدر دولتی نیست که سازوکار خودش را داشته باشد بلکه دولتی است که ظرفیت‌ها را آزاد و با تجمیع آنها کار کند.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: به طور مثال سالی 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد می‌کنیم ولی حاضر نیستیم همین رقم را به کشاورزان خودمان بدهیم چرا نمی‌شود این کار را انجام داد به خاطر اینکه ساختار اجرایی ما ناتوان است.
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: 15 هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش کشاورزی کنار گذاشته شده است ولی به کشاورزان پرداخت نشده و 9 هزار میلیارد تومان آن دست نخورده باقی مانده است، چرا باید اینگونه باشد؟
 
جلیلی در ادامه تصریح کرد: تهدید از بیرون و تردید از درون حربه جدید دشمنان است و البته به فضل خدا و بصیرت مردم و هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد.  
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد:‌ما در یک موقعیت بسیار ارزشمند قرار داریم، برای ملتی که می‌خواهد پیشرفت کند فرش قرمز پهن نمی‌کنند البته ملت ما به پیشرفت‌های بزرگی رسیده است.  
 
وی اظهار داشت: مقاومت و پیشرفت دو شرط شجاعت و همت می‌خواهد و اگر در موضع‌گیری‌ها دچار ضعف شدیم در عمل به طریق اولی دچار مشکل خواهیم شد.  
 
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: برخی‌ها می‌گویند باید به سراغ آشتی و تنش‌زدایی با دنیا برویم؛ سوال این است که آیا دنیا با ما دشمنی کرد و یا ما بودیم؟ و آیا دفاع از حقوق ملت می‌شود ایجاد تنش؟
 
جلیلی اظهار داشت:‌دفاع از حق هسته‌ای فقط دفاع هسته‌ای نیست بلکه دفاع از تمام حقوق است، بنابراین باید چنان از حق هسته‌ای خود دفاع کنیم که دیگر نتوانند به سایر حقوق حرفی بزنند.  
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد:‌انشاءالله با ظرفیت موجود که به برکت حرکت امام و ولایت فقیه در کالبد مردم دمیده شده است بعد از خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد، حماسه‌های بزرگتری نیز در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و ... خلق خواهد شد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: جلیلی ، دبیر ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار