نیروهای اسرائیل در منطقه مرزی قنیطره به حال آماده‌باش درآمده اند و اسرائیل این منطقه را منطقه بسته اعلام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  خبرنگار شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز عربی» اعلام کرد: نیروهای اسرائیل در منطقه مرزی قنیطره به حال آماده‌باش درآمده اند و اسرائیل این منطقه را منطقه بسته اعلام کرده است.

عصام بدران از منطقه جولان در مرز سوریه و فلسطین اشغالی گزارش داد: عصر روز پنج‌شنبه صدای چند انفجار در منطقه مرزی قنیطره به گوش رسید. درگیری بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح ادامه دارد. از سوی دیگر، در آن سوی مرز نیز ارتش اسرائیل نیروهای نظامی خود را تقویت کرده است.

وی گفت: اسرائیل به سازمان ملل متحد شکایت و اعلام کرد ارتش سوریه با مستقر کردن تانک‌های خود در این منطقه قطعنامه هزار و نهصد و هفتاد و چهار شورای امنیت را که براساس آن نیروهای حافظ صلح در جولان تشکیل شد، نقض کرده است. اسرائیل گفته است که بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد این منطقه باید عاری از هرگونه تسلیحات نظامی باشد.

خبرنگار این شبکه افزود: اوضاع در گذرگاه قنیطره و مناطق مرزی داخل سوریه متشنج است. تیراندازی خمپاره ای بین طرف های درگیر در این منطقه ادامه دارد. در طرف اسرائیل نیز حالت آماده باش کامل برای شرایط غیرعادی وجود دارد.

عصام بدران درباره اینکه آیا احتمال دارد که اسرائیل علیه ارتش سوریه یا مخالفان سوری وارد عمل شود گفت: تاکنون سه راکت به جولان تحت اشغال اسرائیل شلیک شده است. اسرائیل اعلام کرده است که تاکنون به این حملات پاسخ نداده است. مسئولان اسرائیل اعلام می کنند که نمی خواهد در این درگیری دخالت کنند.

خبرنگار این شبکه افزود: اسرائیل تا روز جمعه منطقه مرزی القنیطره را منطقه بسته نظامی اعلام کرده است و به هیچ خبرنگاری اجازه نزدیک شدن به این منطقه را نمی دهد. گذرگاه قنیطره تنها گذرگاه بین اسرائیل و سوریه است.

وی گفت: طی چهل سال گذشته این منطقه بسیار آرام بوده است. اسرائیل نگران استقرار گروه‌های تندرو در منطقه جولان است که سبب از بین رفتن فضای آرام و امن در این منطقه می شود. البته، خروج نیروهای اتریشی، که در چارچوب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در این منطقه حضور داشتند، تاثیر منفی بر این منطقه دارد.
برچسب ها: تل آویو ، قنیطره ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار