ایران در طراحی و ساخت واحدهای پالایشگاهی به طور کامل خودکفا شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مدیر عامل شرکت ساختمان و نصب پتروشیمی در شیراز گفت : این مهم با تلاش متخصصان فارسی در دستیابی به فناوری طراحی و ساخت واحدهای پالایشگاهی به دست آمد .

عادل زاده بیان کرد: طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس که از سال 87 آغاز شده به منظور تولید روزانه 6 میلیون لیتر بنزین و 8 میلیون لیتر گازوییل با تلاش 1600 نفر به صورت شبانه روزی درحال انجام است و تا شهریور قادر به تولید روزانه 8 میلیون لیتر گازوییل خواهد بود .

وی افزود: طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس با هدف خودکفایی کشور در تولید بنزین داخلی اجرا شد و در بخش سازه های بتنی، ساختمان برق 95 درصد پیشرفت و در بخش نصب تجهیزات نیز 56 درصد پیشرفت دارد .

طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس که در مجموع بیش از 76 درصد پیشرفت دارد با تلاش متخصصان ایرانی و متخصصان استان فارس درحال اجرا است و بخش های عمده این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

این طرح در زمینی به مساحت 577 هزار متر مربع درحال اجرا است .

مدیر عامل شرکت ساختمان و نصب پتروشیمی گفت: با اجرای طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه روزانه 2 و نیم میلیون لیتر، ظرفیت تولید بنزین سوپر روزانه 3 و نیم میلیون لیتر و ظرفیت تولید گازوییل روزانه 7 و 9 دهم میلیون لیتر افزایش می یابد.

عادل زاده افزود: با اجرای این طرح روزانه 33 هزار و 600 لیتر به ظرفیت تولید گاز مایع و 250 تن به ظرفیت تولید گوگرد افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت ساختمان و نصب پتروشیمی ادامه داد: تاکنون 4 هزار میلیارد ریال اعتبار ریالی و 325 میلیون یورو اعتبار ارزی در طرح توسعه پالایشگاه بندرعباس هزینه شده است و پیش بینی می شود تا پایان طرح در امسال هزینه های ریالی به 5 هزار میلیارد ریال و هزینه های ارزی به 400 میلیون یورو برسد ./س

برچسب ها: ایران ، ساخت ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.