مردم بحرین بار دیگر امروز در نقاط مختلف این کشور به راهپیمایی و تظاهرات علیه رژیم آل خلیفه پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، مرم بحرین با برپایی راهپیمائی ها و تظاهرات هایی در روستاها و شهرک های سلم آباد، اسود، دراز و العکر با عنوان «وفاداری به شهیدان انقلاب» و «همبستگی با اسیران در زندانهای رژیم» برگزار کردند.

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت در روز شهیدان زندانها، در ضمن برنامه های «هفته ملت انقلابی» تظاهرات ها و راهپیمایی هایی در نقاط مختلف بحرین به منظور تاکید بر ادامه راه شهدای انقلاب و اعلام همبستگی با زندانیان در زندان های رژیم برگزار شد.

در روستای وادیان، تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی در محکومت نقض حقوق زندانیان توسط عوامل رژیم حاکم، تاکید کردند آزادی به زودی فرا می رسد. آنها همچنین تاکید کردند در مراسم و راهپیمایی های روز «لحظه سرنوشت ساز» که قرار است در 15 ژوئن جاری برگزار شود شرکت خواهند کرد.

اهالی روستای العکر تظاهرات گسترده ای را با شعار «هرگز شهدا را فراموش نخواهیم کرد» در خیابان های مختلف این روستا برگزار کردند. در این تظاهرات مردان و زنان در کنار خانواده های شهدا شرکت کرده بودند. آنها تصاویر فرزندان شهیدشان را که به ضرب گلوله نیروهای رژیم یا تحت شکنجه در زندانها به شهادت رسیده بودند، با خود حمل می کردند.

در روستای سفاله هم یک راهپیمایی در محکومیت جنایات رژیم در شکنجه زندانیان برگزار شد. در این راهپیمایی هم گروه کثیری از اهالی روستا در حالی که پرچم بحرین را در دست داشتند و شعارهایی در مخالفت با رژیم حاکم سر می دادند شرکت کرده بودند. آنها خواستار قصاص از قاتلان شهدا شدند و پادشاه بحرین را مسئول نخست به شهادت رسیدن بیش از یکصد و بیست شهید از زمان آغاز انقلاب در فوریه 2011 تا کنون دانستند.

ساکنان جزیره ستره هم در شعارهایی خواستار سرنگونی رژیم شدند. آنها تاکید کردند مردم بحرین خواستار آزادی و اخراج مزدوران هستند.

در سماهیج هم تظاهرکنندگان شعارهایی در مخالفت با گفتگو با رژیم حاکم سردادند و بر ادامه اعتراضات تا پیروزی کامل تاکید کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار