کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه به انتخاب شما گفت: بیکاری ریشه بسیاری از مفسده های اجتماعی است و اشتغال دوای درد مفاسد اقتصادی و اجتماعی است

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران علی اکبر ولایتی کاندیدای یازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه به انتخاب شما در پاسخ به سوالات جوانان کشور درباره سند چشم انداز و اصل 44 اظهار داشت: هر کشوری باید برای آینده خود برنامه و زمان بندی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای اینکه جهت‌گیری‌ها در کشور مقطعی نبوده و در امتداد راهبرد دراز مدت حساب شده باشد سند چشم انداز 20 ساله در کشور تصویب شده است که ما برای اجرای این سند 4 برنامه پنج ساله داریم.

ولایتی گفت: طبق سند چشم‌انداز، ایران در سال 1404 در همه عرصه‌ها در آسیای جنوب غربی رتبه اول را خواهد داشت و هر برنامه پنج ساله از پنج بودجه تشکیل شده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در طراحی بودجه و برنامه 5 ساله باید جهت گیری چشم انداز بیست ساله را در نظر داشته باشیم و توجه کنیم اگر در بعضی حوزه‌ها مثلا حوزه اقتصادی عقب مانده‌ایم باید در برنامه‌های آتی آن را جبران کنیم.

وی افزود: اقتصاد داخلی و روابط خارجی دو عامل بسیار مهمی است که اگر به آن‌ها توجه نشود به بخشی از اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نخواهیم رسید و این دو عامل جزو اولویت‌های من در دولت آینده هستند که در صورتی که رای بیاورم به آن می‌پردازم.

ولایتی گفت: خودم را متعهد می‌دانم عقب ماندگی‌ها را جبران کنم تا وعده‌هایی را که در سند چشم انداز بیست ساله برای سال 1404در نظر گرفته شده است عملیاتی شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه ششم توسعه اظهار داشت: اجرای درست برنامه پنجم زمینه ساز اجرای برنامه ششم خواهد بود و با توجه به نتایج برنامه پنجم برنامه بعدی را متناسب با آن در نظر خواهیم گرفت.

ولایتی درباره نخبگان و استفاده از آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های کشور گفت: فرض ما براین است که هر جوان ایرانی بالقوه نخبه است و آموزش و پرورش باید سند تحول را اجرایی کند تا کمکی به نخبه یابی و نخبه پروری باشد.

وی افزود: جوانان ایرانی از ضریب هوشی بالایی برخوردارند و همه استعداد نخبه شدن را دارند و هر کدام ممکن است در حوزه خاصی مانند علمی، فرهنگی، هنری و یا ورزشی استعدادهای خوبی داشته باشند که باید آن ها را تقویت کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شناسایی استعدادها و پرورش آن‌ها موجب خواهد شد جامعه متشکل از نخبگان بسیاری  باشد.

ولایتی با اشاره به پیشرفت کشور کره گفت: این کشور سابقه تمدنی ایران را ندارد اما تحول آموزش و پرورش بعد از جنگ کره در دهه 50 باعث توسعه سرمایه انسانی و پیشرفت در این کشور شده است.

وی ادامه داد: توجه به آموزش و پرورش نیازمند نگاه اساسی و ریشه‌ای است اما بازده آن در دراز مدت قابل مشاهده خواهد بود لذا مهمترین عامل در توسعه کشورها عامل انسانی است که بدون توجه به آموزش و پرورش و استعدادیابی استعدادهای جوانان عملی نخواهد شد.

ولایتی درباره کابینه دولت آینده گفت: تمام کسانی که در کابینه و دولت آینده همکاری خواهند داشت با تفکرات مختلفی در چارچوب نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه خواهند بود و اختلاف سلیقه رئیس جمهور با افراد و گروه‌ها مانع از فعالیت آن‌ها نخواهد شد.

وی افزود: دولت و رئیس جمهور باید در برابر اختلاف‌ها تحمل داشته باشد و ما پایه انتقاد پذیری را از درون خود دولت قرار خواهیم داد.

این کاندیدای ریاست جمهوری درباره مولد بودن آموزش و پرورش گفت: علم را دیگران تولید می‌کنند و ما آن‌ها را ترجمه و مصرف کننده هستیم.

کاندیدای یازدهمین ریاست جمهوری افزود: ما اگر بخواهیم مولد و تولیدکننده علم باشیم باید آموزش و پرورش و اصول تربیتی آموزشی را تغییر دهیم.

ولایتی گفت: ترجمه کتابهای فرنگی مقدمه پیشرفت است اما ما نباید ادامه دهنده و منتظر آخرین تولیدات آن‌ها باشیم بلکه خودمان باید علم را تولید کنیم که این امر با اجرایی شدن سند تحول امکان پذیر خواهد بود.

کاندیدای یازدهمین ریاست جمهوری درباره نرخ سود بانکی گفت: نرخ سود بانک‌ها درباره وام در کشور ما غیر طبیعی است و ما را به جایی نمی‌رساند.

وی ادامه داد: در دیگر کشورها وامی که برای کار تولیدی داده می‌شود با بهره 2، 3 درصدی است به طوری که گویی آن‌ها دارند اسلام را پیاده می‌کنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در کشور ما وامی که داده می‌شود با بهره بالای 20 درصد است و حتی با برخی هزینه‌ها و کارمزد به 30 درصد نیز می‌رسد که این امر باعث بالا رفتن جنس تولید شده و در نهایت گرانی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: پایه کار بانکی در کشور ما درست نیست و ما باید در این زمینه به روش فرنگی کار کنیم چرا که آن‌ها برای وامی که در عرصه تولید به کار گرفته خواهد شد فقط بهره 2، 3 درصد در نظر می‌گیرند.

ولایتی درباره مشکل تورم گفت: تورم نتیجه عدم تعادل بین نقدینگی و کالاست و اگر تناسب این دو عامل به هم بخورد تورم در کشور ایجاد می‌شود که گاهی با افزایش نقدینگی و گاهی با کم بود کالا اتفاق می‌افتد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چاره تورم این است که ما بتوانیم اقتصاد را تولید محور کنیم چرا که امروز این اقتصاد توزیع محور بوده و بسیاری از کالاها از خارج وارد می‌شود که باعث تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران شده است.

ولایتی ادامه داد: باید بین نقدینگی در کشور و عرضه کالا تناسبی به وجود آید و عدم مدیریت و تنظیم بازاری که باعث مشکل در کشور و سومدیریت دولت شده است باید اصلاح شود.

وی در ادامه افزود: برای هدایت پول کشور در جهت تولید به جای توسعه روز افزون بانک‌ها و دادن وام با بهره بالا به مردم که باعث ایجاد حلقه معیوبی در کشور شده و اقتصاد را فشار می‌دهد باید در امر تولید مشارکت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بانکی باید مورد حمایت دولت باشد که پول خود را در جهت تولید و با بهره کم در اختیار مردم قرار دهد کهما این کار را خواهیم کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تعامل با قوا اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران هیچ کسی مصونیت ندارد و همه در برابر قانون یکسان هستند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: اساس حکومت‌ها برمنبای تفکیک قواست و اداره کشور جز در سایه تعامل قوا امکان پذیر نیست و اختلاف بین قوا باعث ناراحتی ملت و به خصوص جوانان خواهد شد.

ولایتی گفت: هیچ دولتی بدون همکاری با قوه قضاییه و مقننه موفق نخواهد بود و این سه باید مانند یک روح در سه بدن با هم همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در همه مسائل توقع این است که قوا و به خصوص دولت سعه‌صدر بیشتری داشته و انتقادپذیر باشند و در صورت بروز مشکلات در داخل و خارج با سعه صدر برخورد کنند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کشور ایران دارای نفوذ منطقه‌ای و قدرت تاثیرگذار بالایی است لذا بار سنگینی در برداشتن مشکلات به دوش رئیس جمهور است و وی باید بداند که با دعوا و اختلاف این مشکلات حل نخواهد شد و اگر رئیس جمهور نتواند تعامل بین قوا را مدیریت کند در مدیریت کشور و تعاملات منطقه ای و جهانی نیز موفق نخواهد بود.

ولایتی ادامه داد: اساس حکومت جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است و پنجاه درصد مقبولیت و 50 درصد رعایت ارزش های اسلامی و نظام است و رئیس جمهوری که انتخاب می شود انتخابش با تنفویض رهبری نهایی می شود.

وی ادامه داد: در قسم رئیس جمهور تعهد به اسلام و پای بندی به مقررات اسلامی جزو لاینفک تعهدات وی است و این کشور امروز پرچم دار احیای اسلام در دنیا است.

وی ادامه داد: رواج بیداری اسلامی در دنیا حکایت از این دارد که منشا آن ایران است و این که این حکومت از زمان تاسیس به دست امام راحل براین پایه بوده است که ملت ما اسلام را می خواهد و در یک کلمه جمهوری اسلامی است.

ولایتی افزود: جمهوری اسلامی یعنی حاکمیت مردم برمردم با رعایت قوانین و مقررات اسلامی و تعهد رئیس جمهور این است که اسلام را تقویت و احیا کند و قوانین اسلامی را اجرا کند.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شش اجلاس بیداری اسلامی در جهان گفت: یکی از این اجلاس ها اجلاس جوانان و جز موفق ترین کارهای ما بوده است چرا که جوانان هشتاد کشور اسلامی و غیراسلامی بعد از برگشت از ایران به کشورهای خود مبلغ اسلامی شده است که ایران مروج آن است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بیکاری ریشه بسیاری از مفسده های اجتماعی است و اشتغال دوای درد مفاسد اقتصادی و اجتماعی است و ازدواج امری است که جلوی بروز بسیاری از مشکلات اخلافی می گیرد وتا جوانی کار، مسکن و تسهیلات لازم برای ازدواج نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که در جامعه در معرض آفت ها قرار بگیرد و آسیب ببیند لذا باید آسیب شناسی کرده و علت های این مشکلات را رفع کرد.

ولایتی اظهار داشت: علاج هر مشکلی رفع مفسده‌های اجتماعی و وجود امکانات است، اگر جوانی بخواهد ورزش کند و ما نیز وی را تشویق به این امر کنیم جایی ندارد لذا ما جایی را متناسب با خواست جوانان و امکانات ورزشی فراهم نکردیم.

وی در ادامه افزود: اگر شرایط را فراهم کردیم و جوانان دارای شغل بودند و ایام فراغت خود را به ورزش اختصاص دهند جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را خواهیم گرفت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ایجاد شغل و تسهیلات برای ازدواج را باید اولویت کارمان قرار دهیم تا مردم تشویق به ازدواج شوند و جلوی مفاسد گرفته شود.

وی با اشاره به توسعه میادین ورزشی گفت: توسعه میادین ورزشی و در اختیار گذاشتن تفریحات سالم از کشیده شدن جوانان به سوی تفریحات ناسالم جلوگیری می کند و این ها جزو وظایف دولت است.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه برنامه‌ای برای ازدواج و اشتغال جوانان دارید گفت: اساس اقتصاد کشور باید برپایه تولید باشد و تولید مردم محور بوده و از انحصار دولت خارج شود لذا برطبق اصل 144 باید تولید در اختیار مردم قرار گیرد به جز معدودی از موارد که جزو اختیارات حکومتی است بالای 95 درصد تولید باید به دست مردم باشد.

وی بیان کرد: اگر دولت برای شخص تولیدکننده تسهیلات در نظر بگیرد که از وام کم بهره و بدون کارمزد بهره‌مند شود باید فردی را که تشویق می‌کند به کار تولید بپردازد نه این که تجارت پول را در دستور کار خود قرار دهد.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم افزود: در این صورت است که برای افراد شغل ایجاد می‌شود و شخص تولیدکننده نیز با تعداد افرادی که در اختیار دارد به تولید می‌پردازد.

ولایتی با اشاره به آلمان پس از جنگ جهانی دوم اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی دو قسمت آلمان غربی و شرقی به هم پیوستند آلمان شرقی که زیر سلطه کمونیست بود وضعیت صنعتی عقب افتاده تری داشت اما کاری که در آن جا صورت گرفت این بود که کارخانه هایی که به قیمت بالا ارزش داشت مثلا اگر 100 میلیون مارک بود به قیمت یک مارک در اختیار تولیدکننده گذاشتند اما برای تولیدکننده دو شرط قائل شدند.

وی در تصریح شرط برای تولیدکنندگان گفت: بازسازی کارخانه و عدم اخراج کارگران از جمله شروط دولت برای تولیدکنندگان آن ها بود و این سبب شد تا افرادی که به کارگرفته می شوند تولید را بالا ببرند و دولت دست خود را از کار تولیدی کوتاه کرد و تنها به تعهد کارخانه دار نظارت داشت.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به شرایط ایران در امر تولید عنوان کرد: در ایران کارخانه ای را که واگذار می کنند نظارتی صورت نمی گیرد و کسی که کارخانه را از دولت خریده و در کار اجرای اصل 44 است وقتی شرایط را می بیند تصمیم به فروش زمین کارخانه برای برج سازی می‌گیرد چرا که برایش باصرفه تر است تا این که تولید و نوسازی داشته باشد و کارگران را مطابق با قوانین تامین اجتماعی از کار برکنار می‌کند و حتی ماشین خود را به صورت غراضه می‌فروشد و سوله‌ای که دولت به وی واگذار کرده را برای ساختمان سازی جمع می‌کند.

ولایتی بیان کرد: تمام این معضلات به دلیل عدم نظارت دولت و عدم تعهد کارخانه‌دار به شرایط واگذار شده کارخانه واگذار شده به وی است اما برطبق اصل 44 باید کارخانه را نوسازی کنند و تعداد کارگران را نه تنها کاهش دهند بلکه باید افزایش داده و متناسب با تعهدی که داده اند تسهیلات قانونی برای واگذاری به فردی که کارخانه را در اختیار می‌گیرد داده شود و برنامه وسیع همه جانبه برای کارو تولید شکل گیرد، تعهد کارخانه دار برمبنای نوسازی اجرا شود تا اشتغال نیز در این زمینه افزایش یابد.

ولایتی بیان کرد: در این صورت است که موجب افزایش اشتغال می‌شویم و کشوری که اساس آن برپایه تولید شکل گرفته می تواند بیکاری را به مدت قابل پیش بینی تک رقمی کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با برنامه های خود برای مسکن جوانان گفت: دولت با ساخت مسکن مهر نشان داد می شود مسکن سازی انبوه داشت و ضمن این که اشکالاتی این طرح دارد باید گفت مثبت نیز بوده است اما باید نواقص را برطرف کرد تا در تعادل با دیگر قسمت ها و نیازهای مردم قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: اگر پولی را که برای مسکن در نظر گرفته ایم نامتعادل با سایر نیازها باشد و بدون این که امکانات دیگر را فراهم کنیم حاصل آن این می شود که مسکن های تهیه شده خالی بماند و جوانان مسکن دار نشوند و متعاقب آن ازدواج هم در جامعه صورت نگیرد.

ولایتی با بیان این که در کنار مسکن باید پولی برای تسهیلات ازدواج در نظر بگیریم تصریح کرد: وام ازدواج و بدون بهره و حتی تسهیلات بدون بازگشت به صورتی که اگر جوان شاغل بود در دراز مدت آن را پرداخت کند برای جوانان فراهم کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر جوان خانه داشته باشد اما شغل نداشته باشد نمی تواند زندگی کند و هم چنین در مقابل آن اگر خانه و شغل داشته باشد تسهیلات ازدواج نداشته باشد باز هم مشکلاتی به وجود می آید و باید فرهنگ عمومی ازدواج را به گونه ای سامان دهیم که زندگی جوانان به صورت ساده تری رقم بخورد.

وی در تبیین فرهنگ سازی برای ازدواج جوانان گفت: فرهنگ سازی سیاست‌هایی است که دولت و حکومت در نظر می‌گیرد و هم چنین نباید ازدواج ها به گونه‌ای باشد که تعداد سکه های مهریه و حجم جهیزیه ارزش آفرین در این امر باشند بلکه باید ارزش در میزان شخصیت و میزان تفاهم جوانان در ازدواج ملاک قرار گیرد.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم همچنین با اشاره به نقش خانواده‌ها در ازدواج جوانان گفت: در این امر باید خانواده‌ها را نیز نصیحت کرد چرا که اکنون جوانان حاضر به ازدواج آسان هستند اما خانواده‌ها مانع ازدواج آسان می‌شوند و اگر در خانواده‌ها فرهنگ سازی شود رقابت‌های منفی بین خانواده‌ها کاسته خواهد شد. 

ولایتی در تصریح راهکار برای رشد ورزش قهرمانی در کشور اظهار داشت: ورزش مربوط به همه به ویژه جوانان است و در سند تحول آموزش و پرورش رشته های شنا و ژیمناستیک جزو ورزش اجباری قرار گرفته است لذا مقدمه ورزیدگی در کودکان و بروز استعدادها ورزش از سنین پایین است و زمانی که از سنین پایین استعدادیابی کنیم عملا متوجه می شویم که چه دانش آموزی چه استعدادی دارد؟ و در این صورت است که با همگانی کردن ورزش می توانیم ورزش قهرمانی هم که مقدمات رشدش را انجام داده ایم در جامعه فراهم کنیم.

وی گفت: در والیبال موفق بودیم چرا که از سنین پایین و نوجوانی و جوانی در مدرسه این کار صورت گرفته و هم چنین در کشتی فرنگی با توجه به این که امور ورزش در دست جوان بوده و در حوزه‌های مربیگری نیز فعال بودند توانسته‌ایم موفقیت‌هایی را از آن خود کنیم.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در ادامه عنوان کرد: توسعه ورزش همگانی، شروع ورزش از سنین پایین می تواند جزو راهکارهای ارتقای ورزش باشد و ما اوقات ورزش را در آموزش و پرورش که جزو بیکارترین برنامه‌های مدرسه‌ها است تغییر دهیم.

وی با اشاره به کسب رتبه اخیر المپیک ایران اظهار داشت: رتبه اخیر المپیک نشان می‌دهد که در کشور استعدادهای خوبی وجود دارد و ما می‌توانیم جزو اولین رتبه‌های جهان باشیم.

ولایتی در پاسخ به این که برای ورزش همگانی و قهرمانی و اختلاف بین مدیران ورزشی چه برنامه و اولویتی دارید گفت: ورزشکاران ما یک درخواست از دولت دارند که آن این است که دولت از تصدی‌گری در ورزش دست بردارد و اداره ورزش را به مردم واگذار کند که این تقریبا خواسته عمومی همه اجتماعات ورزشی از دولت است.

وی در تشریح برنامه‌های خود گفت: خصوصی سازی ورزش و این که اجازه دهند طرفداران ورزش سهام داران آن باشند، ورزش را سیاسی نکنیم و به کسی که یک سمت سیاسی دارد سمت ورزشی ندهیم.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در ادامه افزود: ما وقتی که یک نفر سمت سیاسی دارد و می‌خواهند یک امتیازی به وی بدهند می‌گویند مدیر تیم یا باشگاه شو که شاید آن فرد در تمام طول عمر خود یک بار هم فوتبال بازی نکرده باشد اما وی را رئیس یک باشگاه می کنند که این نامناسب بودن آن مشخص است.

وی تاکید کرد: باید مدیر یک بخش ورزشی اهلیت آن ورزش را داشته باشد یعنی آن ورزش را بشناسد.

ولایتی با اشاره به پیشکسوتان ورزش بیان کرد: کسانی که پیشکسوت ورزش هستند صاحب تجربه زیادی هستند و مورد احترام ورزشکاران جوان هستند و می توانند در راس این امور قرار گیرند.

وی گفت: من این احترام و مورد قبولی را در بین جوانان ورزشکار نسبت به پیشکسوتان خود دیده ام و با دیداری که با آقای نصیری وزنه بردار معروف کشورمان داشته ام دیده ام که چگونه احترام وی را به عنوان استاد نگه داشتند حتی باید گفت بقیه اصناف باید از ورزشکاران یاد بگیرند و این اخلاق را تسری دهند و این خاصیت ایرانی است که ورزش های رزمی فرنگی و چینی را گرفته اما اخلاق جوانمردی در آن وجود دارد.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم تاکید کرد: درخواست همه دست اندرکاران ورزش این است که ورزش خصوصی سازی شود و دولت نیز حمایت داشته باشد اما دست از سر آن‌ها بردارد و این که یک آدم سیاسی را بالای سر یک باشگاه ورزشی بگذارند مهمترین مشکل است و اگر این مشکل برداشته شود و با توجه به استعدادی که در مردم و ورزشکاران و ورزش دوستان وجود دارد آن‌ها کار خود را ادامه می‌دهند.

وی در تصریح نقش دولت در ارتباط با ورزش گفت: دولت باید باشگاه سازی کند و امکانات ورزشی در سراسر ایران برای همه مردم فراهم کند.

ولایتی در پاسخ به این که چه راهکاری برای نهادینه کردن اخلاق در ورزش حرفه‌ای دارید اظهار داشت: کتابی با عنوان دانش نامه جوانمردی دارم که ورزشکاران طالب آن هستند و در آن مبانی قرآنی و روایی را در جلد اول فتوت و جوانمردی که با ورزش و اخلاق توام است گنجانده‌ام و معتقدم این پایه کار است و هم چنین مثال‌های مانند پوریای ولی که نماد ورزشکاری اصیل ایرانی مسلمان و اهل بیتی است را آورده‌ام.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در ادامه افزود: باید اخلاق را بین همه ورزشکاران تسری دهیم چون استعداد و زمینه جوهری لازم در جوانان ما وجود دارد و دیده ام ورزش‌هایی را که در ایران نیست از جاهای دیگر وارد شده ورزشکار مدال آور المپیک ما در این زمینه موفق بوده ولی در برابر پیشکسوت خود احترام می‌گذارد و اخلاق را رعایت می‌کند.

وی در ارتباط با نقش دولت اظهار داشت: دولت و موسسات فرهنگی دولتی و غیردولتی و همچنین صدا و سیما از طریق دعوت از پیشکسوتان ورزش و اهل ورزش  می تواند این اخلاق را تسری دهد.

ولایتی با اشاره به مرحوم تختی گفت: تختی مدال جهانی نیاورد اما به عنوان یک قهرمان از او یاد می‌شود چرا که یک فرد اخلاق مدار بود خوب است که از زندگی بزرگان ورزش مانند تختی فیلم بسازیم.

وی با اشاره به زمینه اخلاق در ورزش کشور گفت: از رسانه‌ها توقع می‌رود از کسانی که مروج اخلاقند و خود نیز ورزشکار و صاحب مدال هستند دعوت کند در میزگردهایی شرکت کنند و برنامه سازی داشته باشند و هم چنین از هنرمندان درخواست شود فیلم‌هایی در زمینه ورزش تهیه کنند.

وی در پاسخ به این که چه برنامه ای برای ارتقای وضعیت زنان دارید گفت: زنان نیمی از افراد جامعه هستند و هر جامعه ای زنان نقش اساسی به عنوان رکن اساسی در خانواده که نقش مهمتری از مرد دارند قلمداد می‌شوند.

کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم گفت: دسترسی زنان ما به علم و صحنه‌های بالای اجتماعی باید بیش از این باشد و در مسابقات علمی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تعداد دختران بیشتر است لذا عدالت این است که امکانات یکسان برای زنان توزیع شود.

وی با اشاره به برخی از آسیب پذیری‌های جامعه برای زنان گفت: بعضی آسیب پذیریهایی دارند مانند این که با از دست دادن همسر خود نان آور خانوار هستند که باید این گونه زنان حمایت امنیتی شوند و دولت باید توجه خاص به این قشر از جامعه داشته باشد و بیمه زنان بی‌سرپرست را اجرا کند.

ولایتی با بیان اینکه زن رکن اساسی خانواده است گفت: حمایت و بیمه کردن زنان بی‌سرپرست از جمله اولویت‌هاست و ما نیز بیمه بیکاری آسیب دیدگی داریم که باید جزو قسمت‌هایی باشد که بیمه توسعه پیدا می‌کند و اولویت را باید به زنان بی‌سرپرست خانواده قرار دهد.

وی در ادامه افزود: در همه مشاغل باید مشاغلی که در شان زنان است فرصت مساوی در اختیار زنان و مردان گذاشته شود ضمن اینکه به ارزش های اسلامی و ایرانی توجه می شود.

وی هم چنین تاکید کرد: زن ایرانی در تاریخ ایران همواره به عفت و نجابت شناخته شده است و در تاریخ هردوت در تاریخ مقایسه زن یونانی با زن ایرانی گفته است زن ایرانی دارای نجابت و عفت در مقایسه با زنان یونان است و این برتری زمانی است که بیگانگان و دشمنان به آن گواهی می دهند و این گفته در زمان جنگ ایران و یونان بیان شده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: حرمت لازمه در جامعه در جهت حفظ شخصیت زن پیدا شود و اگر این حرمت وجود دارد تقویت شود.

ولایتی در پایان برنامه انتخاب شما بیان کرد: امید ما به جوانان است و براساس ارزیابی که در صحنه بین المللی شده است سن متوسط دانشمندان ایرانی 32 سال است و معنی آن این است که جوانان ما از زمان های گذشته جلو افتاده اند و این به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

این کاندیدای انتخابات خاطر نشان کرد: علم و فناوری‌های مجازی جوانان ما بسیار پیشرفت کرده و باید دولت آینده و اگر من مورد رای مردم قرار گیرم امکانات لازم را برای پیشرفت جوانان در حوزه های علوم روز به خصوص فضای مجازی فراهم کنم.


پاسخ "علی اکبر ولایتی" به سوالات جوانان + فیلم

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار