آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که زمان زیادی را در رخت خواب خود برای کار با موبایل، تبلت، یا لپ تاپ میگذرانید؟ برای بسیاری از ما این مسئله یک عادت شده است. برای جلوگیری از مشکلات ناشی از آن پیشنهاد می کنیم این گزارش را تا آخر بخوانيد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ؛ گاهی ساعتها قبل از خواب و گاهی بعد از بیدار شدن ترجیح می دهیم با موبایل، تبلت، یا لپ تاپ خود در همان تخت خواب کار کنیم. گاهی هم در یک روز تعطیل وقتی در خانه هستیم به رخت خواب گرم و نرم مان پناه می بریم و ساعت های طولانی در همان جا با گجت خود کار می کنیم.

بهترین توصیه این است که دست از این کار بردارید!

کار کردن از درون رخت خواب برای ساعت‌های طولانی می تواند فرم اندام شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. البته راهکارهایی نیز برای کاهش تاثیرات منفی آن وجود دارد.
 و همه مسائل و مشکلاتی که ممکن است به خاطر کار کردن از درون رخت خواب برای شما به وجود بیاید را مورد بررسی قرار دادیم .

اول از همه این که روشن ماندن نمایشگر یک گوشی یا کامپیوتر می‌تواند سیکل خواب شما را مختل كند. از آن بدتر این که در هنگام کار از درون رخت خواب فرم ارگونومیک اندامی خود را از دست می دهید که ممکن است در آینده برای شما مشکلات جدی را رقم بزند. در داخل رخت خواب بدنتان را در وضعیت عجیب و غریب و بسیار مضری قرار می دهید. یا مثلا آرنج خود را تکیه‌ گاه بدن می کنید. کمرتان در نگه داشتن بدن کمکی نمی کند و معمولا گردنتان خمیدگی بیش از حد دارد که منجر به درد نیز می‌شود.

 

 و اما چند توصیه برای کسانی که نمی توانند از رختخواب خود دل بکنند تا کمی کار کردن در این شرایط راحت‌ تر شده و ضرر کمتری داشته باشد:
شما باید که از یک کیبورد مجزا استفاده کنید و آن را روی یک میز کوچک یا بالشت قرار دهید. این کار باعث می‌شود که به آرنج و بازوها لطمه‌ ای وارد نشود و مچ‌ها نیز شکل بهتری داشته باشند 

نمایشگر دستگاهتان باید هم‌ سطح چشم ها بوده و یا از سطح ارتفاع چشم‌ها پایین‌ تر باشد. زاویه نمایشگر با شما باید به میزانی باشد که گردنتان بیش از 15 درجه خم نشود. استفاده از  یک بالشت  مخصوص برای پشت کمر و همچنین بالشت‌های بیشتر در زیر پاها می‌تواند ماهیچه‌ها را از حالت کشیدگی و انقباضی خارج کند. در واقع این افراد باید حدودا هر یک ساعت از جای خود بلند شده و کمی راه بروند.

توجه داشته باشید که تخت خواب شما جایگزین خوبی برای یک میز و صندلی مناسب نیست، اما اگر به هر دلیلی می خواهید یا مجبورید از داخل رخت خواب کارهایتان را انجام دهید، حداقل سعی کنید تا حد امکان به شکل ارگونومیک و سالم‌تری این کار را انجام دهید.

 

برچسب ها: رایانه ، دریچه ، موبایل ، تبلت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار