"دانيل پلکتا" معاون تحقيقات سياست دفاعي و خارجي موسسه "امريکن اينترپرايز" در مقاله اي تحت عنوان "بحران ناکارآمدي مديريتي: اوباما در سياستگذاري پيرامون بحران سوريه شکست خورده" به قدرت کشورمان در منطقه اذعان مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آمريکن اينترپرايز، نويسنده با اذعان به پيشروي نيروهاي ارتش دولتي سوريه و شکست گام به گام تروريست هاي سوري مي نويسد "هرچه که منازعه در سوريه جلوتر مي رود نيروهاي ارتش دولتي سوريه تحت فرمان "بشار اسد" رييس جمهور آن کشور بيش از پيش موفق به بازپس گيري مناطق اشغال شده توسط تروريست هاي سوري مي شوند. آنان اکنون توانسته اند کنترل شهر استراتژيک "القصير" را بازپس گيرند." 

نويسنده در ادامه با اشاره به جلسه اخير جمعي از نمايندگان آمريکايي با هدف ارزيابي بحران سوريه مي افزايد "اخيرا زير گروه خاورميانه و آفريقاي شمالي کميته نيروهاي مسلح کنگره آمريکا جلسه اي را با هدف رسيدگي به بحران سوريه تشکيل داد. در اين جلسه من نيز حضور داشتم و اظهار داشتم که معتقدم تجاوز نظامي عليه سوريه در جهت منافع ملي آمريکاست چرا که بايستي به تروريست هاي سوري براي اشغال مناطق مختلف سوريه ياري رساند چرا که از اين طريق اعتبار دولت آمريکا حفظ خواهد شد." 

نويسنده مقاله در ادامه با اظهار هراس از افزايش قدرت ايران به عنوان يک قدرت مسلم منطقه اي مي افزايد "از ديدگاه منافع ملي آمريکا مي بايستي بگويم که آمريکا در خاورميانه منافعي دارد. ما نيروهاي نظامي، منابع و منافعي در آن منطقه داريم. ما متحداني در خاورميانه داريم. سوريه اصلي ترين متحد عرب جمهوري اسلامي ايران است. تقويت دولت اسد در سوريه و جنبش "حزب الله لبنان" به نفع جمهوري اسلامي ايران و به ضرر آمريکاست." 

نويسنده در ادامه با اذعان به شکست دولت اوباما در حوزه سياست خاورميانه و پيرامون بحران سوريه مي افزايد "آقاي اوباما مي بايستي به شما خاطر نشان سازيم که جمهوري اسلامي ايران نيز متوجه شده که شما در مورد بحران سوريه سياستي شکست بار را در پيش گرفته ايد." 

در ادامه اين نشست نمايندگان آمريکايي با انتقاد از سياست ضعيف دولت آمريکا در قبال بحران سوريه اذعان نمودند که اين جمهوري اسلامي ايران است که سياست موفقي را در منطقه در پيش گرفته است. در ادامه اين جلسه نمايندگان کميته دفاعي کنگره آمريکا اظهار داشتند که عدم اعلام منطقه "پرواز ممنوع" از سوي دولت اوباما در مورد سوريه به نفع جمهوري اسلامي ايران و دولت سوريه بوده است." 

پلکتا در ادامه اين جلسه با اذعان به قدرت کشورمان مدعي شد که در صورت کاهش حمايت دولت اوباما از تروريست هاي سوري "خلا قدرتي" در سوريه بوجود خواهد آمد که در نهايت توسط جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي جنبش "حزب الله" لبنان پر خواهد شد." 

نويسنده و ساير ئنمايندگان جنگ طلب آمريکايي در ادامه اين نشست به دولت اوباما پيشنهاد دادند که با همکاري نيروهاي ناتو و کشورهاي عضو محور ارتجاع عرب منطقه پرواز ممنوع عليه سوريه اعلام نمايد و تروريست هاي سوري را نيز بيش از پيش تسليح نمايند." 

در ادامه اين نشست "توني بادران" يکي از کارشناسان امنيتي بنياد موسوم به "براي دفاع از دموکراسي" با اذعان به کليدي بودن سوريه از نظر استراتژيک افزود "در صورت پيروزي اسد جمهوري اسلامي ايران موفقيت استراتژيک بزرگي را کسب خواهد نمود.

وي در ادامه به دولت اوباما توصيه کرد که علاوه بر تسليح تروريست هاي سوري از نظر هوايي با استفاده از کمک هاي دستگاه هاي اطلاعاتي ترکيه و اردن نيز به آنان ياري برساند. اين کارشناس امنيتي با هراس از افزايش قدرت کشورمان در منطقه اعتراف نمود که دولت اوباما تمامي اين اقدامات را در جهت کاهش قدرت ايران مي بايستي انجام دهد. وي در اين باره افزوده است "دولت آمريکا مي بايستي صريحا اعلام نمايد که منافعي متضاد با منافع دولت ايران در منطقه دارد."  




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار