مجرمي که به تخصص و چيرگي پليس فتا آگاه بود با حضور در پليس فتا استان خراسان شمالي ضمن اظهار ندامت ، خود را تسليم کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران سرپرست پليس فتا استان خراسان شمالي صبح امروز  افزود: در پي مراجعه فردي به هويت ع.ر و ارائه شکوائيه اي به اين پليس با موضوع تخريب اطلاعات محرمانه اينترنتي و رايانه اي ، بلافاصله مراتب در دستور کار ماموران قرار گرفت.
 
سرگرد"سهيل خاکشور" تصريح کرد: شاکي در اظهاراتش بيان نموده دانشجو بوده و جهت انتخاب واحد اين ترم ، تعدادي دروس انتخاب کرده و هزينه دروس را نيز پرداخت نموده ام ولي با ورود به سامانه دانشگاهي متوجه ناگهاني حذف درسهاي انتخابي شدم که مشخص شد فرد يا افرادي با در دست داشتن پسورد دانشجويي من به سايت دانشگاه وارد شده ودروس انتخابي مرا حذف کرده اند.
 
اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه شاکي از پليس فتا درخواست رسيدگي به موضوع را داشت ، بيان کرد: مراتب بلافاصله در دستور کار تيم عملياتي پليس فتا استان خراسان شمالي قرارگرفت و ماموران با انجام يکسري اقدامات فني وپليسي وهمچنين رصد وپايش سامانه دانشگاهي وتحقيقات گسترده فرد موردنظر که از دانشجويان همان دانشگاه بوده را شناسايي کردند.
 
وي در ادامه خاطرنشان کرد: در اين رابطه متهم به هويت"ر.م" با کسب اطلاع از شکايت شاکي و با توجه به اينکه به تخصص و چيرگي پليس فتا آگاه بوده به اين پليس مراجعه و اذعان داشته از دوستان قديمي شاكي پرونده مي باشد و به بزه انتسابي خود اعتراف مي کنم.
 
سرپرست پليس فتا استان خراسان شمالي همچنين اضافه کرد: كارشناسان ذبده اين پليس تحقيقات بدست آمده را با مستندات مقايسه نموده و مشخص شد حذف دروس شاکي پرونده در دانشگاه کار متهم بوده است لذا با مراجعه شاکي پرونده به پليس فتا واعترافات متهم ، پرونده متشکله به همراه متهم جهت ارشاد قضايي و سير مراحل بعدي پرونده تحويل دادسراي عمومي و انقلاب بجنورد شد.
 
سرگرد خاکشور توصيه کرد: فضاي مجازي اين دنياي بي حدومرز و فناوري هاي بدست آمده از اين فضا توسط موجودات  خاکي باعث شده تا افراد به راحتي به حريم شخصي يکديگر نسبت به فضاي مجازي تجاوز نموده ونه تنها امکانات بلکه از همه مهمتر اطلاعاتي که همه و همه توسط اين فضاي گسترده ثبت وضبط گرديده را به راحتي در يک کلمه کوچک به نام اعتماد برباد فنا مي رود.
 
اين مقام مسئول در ادامه گفت: به دليل پيشرفت ارتباطات و بروز بودن امکانات و ساده سازي و ايجاد صحنه مجازي جهت انجام نه تنها يکسري بلکه اکثر کارها و امکانات روزمره تبديل به ديجيتالي بودن انسانهاي اين سرزمين پهناور شده است لذا افراد و شهروندان از بروز دادن اطلاعات شخصي واعتماد بي مورد حتي نزديکترين افراد کنار خودشان خودداري نمايند.
 
وي همچنين تاکيد کرد: بعضاً ديده شده افرادي در دانشگاهها و موسسه هاي دولتي و غير دولتي شامل رمز و پسورد دانشجويي يا حتي کارمندان موسسه و ادارات را در اختيار دوست يا برادر نزديک خود قرار مي دهند غافل از اينکه روزي همين دوست  چه به صورت خواسته يا ناخواسته با در دست داشتن رمز وپسورد اوليه ممکن است اطلاعات سيستم را تخريب نمايند لذا به شهروندان فضاي مجازي توصيه مي شود:
 
الف: رمز و پسورد شخصي شامل چه در حوزه دانشگاهي چه در حوزه سازمان و نهادهاي دولتي و چه در حوزه بانکي در اختيار ديگران قرار ندهيد.
 
ب: به محض احساس خطر نمودن و يا اينکه احساس نموديد فرد ديگري نيز رمز و پسورد شما را در اختيار دارد سريعاٌ به فضاي اينترنت وارد شده و اقدام به تغيير رمز ورود در تمام حوزه ها نماييد./ل
برچسب ها: مجرم ، پلیس ، فتا ، اینترنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.