تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و روساي ستادهاي انتخاباتي نامزدها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نظرات خود را درباره دور دوم مناظرات انتخاباتي با موضوع فرهنگي و اجتماعي اعلام کردند.

تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و روساي ستادهاي انتخاباتي نامزدها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نظرات خود را درباره دور دوم مناظرات با موضوع فرهنگي و اجتماعي اعلام کردند که مشروح اين گفتگوها را در ادامه مي‌خوانيد:


عملکرد صدا و سيما در مناظره‌ "فرهنگي و اجتماعي" قاطعانه و عادلانه بود

" لاله افتخاري" نماينده تهران، ري شميرانات، اسلامشهر، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مناظره‌ي "فرهنگي و اجتماعي" کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: صدا و سيما بسيار خوب،قاطعانه و با رعايت حقوق کانديداها عمل کرد.

وي با بيان اين که بحث فرهنگي بسيار گسترده است ادامه داد: کانديداها با توجه به فرصتي که در اختيار داشتند توانستند برنامه‌هاي خود را ارائه دهند.

دبير اول کميسيون فرهنگي اظهار داشت: اين مناظره فرصت زماني خوبي در اختيار کانديداها قرار داد تا مديريت خود را نشان داده و نگاه خود به فرهنگ را بازگو کنند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مديريت زمان خوب اجرا شد، علي رغم اين که برخي کانديداها در مقدمات برنامه خود باقي ماندند ولي بعضي از آن‌ها استفاده بهينه‌اي از اين فرصت زماني انجام داده و به تشريح برنامه‌هاي خود پرداختند.

مناظره فرهنگي و اجتماعي کانديداها در صدا و سيما مطلوب و سازنده بود

" مجتبي رحماندوست " نماينده تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به مناظرات برگزار شده از سوي سازمان صدا و سيما اظهار داشت:  هشت کانديدا با اينکه رقيب يکديگر محسوب مي‌شوند کنار هم مي‌نشينند و بدون منازعه و دعوا با يکديگر صحبت مي‌کنند‌‌.
 
وي ادامه داد: مناظره‌ها نشان مي‌دهد افرادي که کانديداي رياست جمهوري شده‌اند مسيرشان در تعارض 100 درصد با يکديگر نمي‌باشد، کانديداها با يکديگر اختلاف نظر دارند اما در سطح کلان با توجه به اينکه از سوي شوراي نگهبان احراز صلاحيت شده‌اند جايگاه رياست جمهوري را دارند.
 
رحماندوست تصريح کرد: اينگونه مناظرات براي مردم مي‌تواند آرامش بخش باشد، حتي اگر استفاده محتوايي ،مطلبي و کارشناسي هم نکنند، يک نوع تزريق آرامش به سطح عمومي جامعه بوده و  نفس کار مثبت است.
 
وي در پايان با اشاره به نقش صدا و سيما در مناظره‌ها خاطرنشان کرد: مسلماً حضور مردم در انتخابات و عرصه سياسي موثر است در واقع اين مدل مناظره، مطلوب و سازنده بود و با نظر شوراي تبليغات و نمايندگان کانديداها هماهنگي داشته‌ و در کل قابل قبول و مثبت است.

تنظيم "سوالات متنوع " و تلاش "رسانه ملي" براي درنظر گرفتن زمان كافي قابل تقدير است

"پرويز اسماعيلي" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، برگزاری دومین دوره مناظره انتخاباتی هشت کاندیدای ریاست جمهوری را مطلوب دانست و گفت: تلاش "رسانه ملي" براي در نظر گرفتن وقت كافي براي ارائه نظرات كانديداها قابل تقدير است، همچنين سوالات نسبت به دور اول مناظره بسيار متنوع طراحي شده بود.
 
وي با بيان اينكه تنظيم سوالات متنوع موجب آگاهي بهتر مردم از ديدگاه‌هاي كانديداها مي‌شود، ادامه داد: خوشبختانه به حوزه‌هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي در سوالات پرداخته شد و مديريت برنامه نيز به شكلي بود كه كانديداها فرصت كردند در مورد بخش‌هاي مختلف حتي در صورتي كه سوالي نيز از آنها پرسيده نشد، پاسخ دهند.

اسماعيلي با اشاره به مدت زمان برنامه مناظره گفت: 250 دقيقه زمان مناظره به لحاظ فن مخاطب‌شناسي كسل‌كننده بود؛ لذا اميدواريم به اين مورد در مناظره بعدي توجه بيشتري شود.

صدا وسيما در دور دوم مناظره‌‌ها شفاف‌تر و جدی‌تر عمل کرد

"سيد اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي " نماينده خراسان‌رضوي، مشهد و کلات در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد صدا و سیما در دور دوم مناظره‌ي کانديداهای انتخابات رياست جمهوري گفت:اين مناظره در مقايسه با مناظره‌ي اول بهتر برگزار شد مباحث جدي‌تر و شفاف‌تر مورد بررسي قرار گرفت و گفتمان‌ها قوی‌تر شد.

قاضي‌زاده‌ به مديريت زمان اشاره و اظهار داشت:صدا وسیما فرصت کافي براي بيان ديدگاه‌های کاندیداها قرار‌ داد و کساني که صحبت‌هاي متفاوتی داشتند توانستند کليد واژه‌هاي مد‌نظر خود را مطرح کنند.

وي در پايان خاطرنشان کرد : کانديداها توانستند تمايزهاي گفتاري خود را با سايرين مشخص کرده و مردم این تفاوت‌ها را احساس کردند.
برچسب ها: کاندیدا ، انتخابات ، صدا ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار