کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آیا برای برانگیخته شدن احساسات مردم، حق داریم همه تهمت‌هایی که دشمن به نظام می‌زند را به عنوان مواضع خودمان تکرار کنیم تا آن چیزهایی که دشمن دوست دارد در ایران ایجاد کند را از زبان ما بشنود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "غلامعلی حداد عادل" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از ظهر امروز با حضور در نشست مشترک رهپویان و ایثارگران در محل ستاد حامیان مردمی خود اظهار داشت: انتخابات یکی از فرصت‌هایی است که یک ملت در آن فرصت حضور پیدا می‌کنند، یعنی "ملت" بودن مردم در میدان انتخابات جلوه می‌کند.

این کاندیدا ادامه داد: کمتر امری است که مانند انتخابات، ملی باشد. آحاد مردم برای تعیین سرنوشت‌شان تصمیم می‌گیرند که این معنای سیاسی و معنای اجتماعی مهمی دارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد در مرقد امام خمینی (ره) نکاتی را بیان فرمودند که به نظر من معیار و ملاک است. به جهت رعایت تقوا و تدبیر در تبلیغات انتخاباتی، نامزدها باید طوری حرف بزنند که آرای مردم را به سوی خود جلب کنند، اما با چه قیمت و با چه ترتیبی؟ آیا اگر ما به هر موضوعی که می‌خواهیم انتقاد کنیم باید طوری وانمود کنیم که گویی هیچ حُسنی در این کشور وجود ندارد و همه‌چیز را سیاه جلوه دهیم؟ آیا وقتی می‌گوییم اخلاق در این کشور وجود ندارد اگر هر موضوعی را به اقتصاد مرتبط کنیم و اقتصاد را در بدترین وضعیت نشان دهیم آیا کار درستی کرده‌ایم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر فضا را آنچنان امنیتی جلوه بدهیم که گویی هیچ‌کس جرأت نفس کشیدن در این کشور را ندارد، سؤال این است که آیا برای برانگیخته شدن احساسات مردم، حق داریم همه تهمت‌هایی که دشمن به نظام می‌زند را به عنوان مواضع خودمان تکرار کنیم تا آن چیزهایی که دشمن دوست دارد در ایران ایجاد کند را از زبان ما بشنود؟ آیا ما به این شکل باید در انتخابات صحبت کنیم.

حداد عادل اظهار داشت: آمریکایی‌ها میل دارند این طور وانمود کنند که در فشار اقتصادی بر ایران موفق شده‌اند، ما معتقدیم آن‌ها به یک دهم آنچه می‌خواستند نرسیدند. آن‌ها بعد از انواع آزمایش‌ها که در این 34 سال کردند به نتیجه نرسیده‌اند، لذا رفتند سراغ تحریم و فشار اقتصادی.

وی ادامه داد: 8 سال جنگ تحمیلی، دشمنان را به نتیجه نرساند، حالا ممکن است 8 سال جنگ اقتصادی تحمیلی در پیش گرفته باشند. راه ما این است که نشان دهیم که ملت همان‌طور که در جنگ تحمیلی با مقاومت خود کشور را حفظ کرد، در جنگ تحمیلی اقتصادی هم با اقتصاد مقاومتی، کشور را حفظ می‌کند و ما راهی غیر از این نداریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دشمن ما روزی حاضر خواهد شد سر میز مذاکره منطقی با بنشیند و دیپلماسی در روابط با آمریکا روزی معنا پیدا خواهد کرد که آمریکا مطمئن شود ملت با فشار اقتصادی عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه به چنین نتیجه‌ای برسیم دولت باید مدیریت کند و ملت هم آماده همکاری است. تجربه جنگ نشان داده همان‌طور که در جنگ تحمیلی ملت و دولت پشتیبان جبهه‌ها بودند در جنگ اقتصادی هم ملت و دولت باید پشتیبان تولید باشند؛ باید حرکت را در مسیر صرفه‌جویی ادامه بدهند. کشور را باید در مقابل برنامه‌هایی که دشمن می‌خواهد به ما تحمیل کند سازماندهی کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در محیط انتخاباتی ما نباید طوری وانمود کنیم که همه دستاوردهای سی و چند ساله انقلاب نادیده گرفته شود و کشور و انقلاب در یک سالی که هنوز از آن نگذشته خلاصه شود. این جفا است که کل دستاوردهای انقلاب و دولت‌ها، پیشرفت‌های علمی و آبادانی این کشور را نادیده بگیریم و برای رأی آوردن، انقلاب را در شکل اقتصادی خلاصه کنیم که حالا در اثر توطئه دشمن ایجاد شده و طوری وانمود کنیم که کلید آن هم در دست من است و من اگر بیایم در طول چند روز یا چند ماه این مشکل را حل می‌کنم.

حداد عادل ادامه داد: انقلاب بزرگ‌تر از آن است که قابل فرو کاستن به مشکل اقتصادی فعلی باشد، اگرچه مشکل اقتصاد فعلی جدیدترین مسئله من در دولت آینده خواهد بود و برای حل مشکل اقتصادی باید بدانیم در زمین دشمن بازی نکنیم و حرف دشمن را در تبلیغات نزنیم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم آن طور که غرب به ما دیکته می‌کند زندگی کنیم و در عین حال در برابر غرب ایستادگی اقتصادی کنیم .در رسانه‌های خارجی مثل بی. بی. سی و VOA (صدای آمریکا) مرتباً میزگرد تشکیل می‌دهند و بحث‌های اقتصادی می‌کنند که چگونه ایران را در فشار بیشتری قرار دهند و چگونه محدودیت‌ها و تحریم‌ها را تشدید کنند.

حداد عادل ادامه داد: تغییر سبک زندگی می‌تواند ما را از این تناقض خارج کند. در هر تصمیمی باید ملاحظه کنیم که هر تصمیم اقتصادی که در یک خانه یا در کل کشور گرفته می‌شود باید اصلی را رعایت کنیم این تصمیم اقتصادی چقدر ما را به بیگانه محتاج‌تر می‌کند و یا چقدر به تولید ملی لطمه می‌زند و یا برعکس. این باید به صورت یک فرهنگ باشد.

وی تصریح کرد: جنگ اقتصادی یک جنگ خاموش است، ولی جنگ است و ما باید این واقعیت را فراموش نکنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم حاضریم به دشمن لبخند بزنیم تا مسئله حل شود. آمریکا با اصل انقلاب مشکل دارد و این را باید چه در تبلیغات انتخاباتی و چه در اداره کشور مهم بدانیم. بنده لازمه تقوا و تدبیر را همین شیوه می‌دانم و امیدوارم در 24 خرداد یک انتخابات خوب و یک انتخاب خوب داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: جنگ ، اقتصادی ، حداد عادل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار