نگاه مسئولین نسبت به نخبگان و جوانان برتر بسیار وسیع و امکانات و تسهیلات خوبی برای آنان درنظر گرفته اند اما در هنگام اجرا در سطوح پائین تر و نظرات کارشناسان، این دید وسیع نسبت به این قشر کاهش می یابد.

مرتضوی اخوت، جوان برتر جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و دانشجوی دکترای مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: ارزیابی وزارت علوم براساس علمی آموزشی، فعالیت پژوهشی و دیگر فعالیت های علمی دانشجویی است که در این زمینه رتبه اول و ممتاز دانشجو در دوره کارشناسی، کارشناسي ارشد و دکترا داشته ایم و همچنین دانشجوی نمونه کشوری بوده ایم.

وی افزود: 15 عنوان مقاله که در ژورنال های بین المللی و ISI و کنفرانس های بین المللی ارائه شده است، داشته ام و همچنین 8 طرح تحقیقاتی ارائه کرده ام.

اخوت اظهار داشت: در مدت یک سال تدریس در دانشگاه گلستان به عنوان استاد برتر شناخته شدم.

وی در خصوص برنامه های آینده خویش گفت: با توجه به سیاست های دولت و توجه آن به فناوری اطلاعات و حمایت از بازیهای داخلی، طراحی و ایجاد بازیهای داخلی را در نظر دارم و همچنین راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت و در زمینه رساله دکتری نیز ارائه شبکه حس گر عملگر پیش بینی که کاربرد در محیط پزشکی و کاربردهای هواشناسی دارد، در برنامه کاری خود گنجانده ام.

این جوان برتر ایرانی خاطرنشان کرد: تسهیلات مالی در اجرای پروژه ها از سوی مراجع و بنیاد ملی نخبگان خیلی سریع و خوب برگزار شده است و خیلی از طرح ها به روز ثبت می شود اما مشکل اصلی این است که دید مسئولین نسبت به نخبگان و جوانان برتر وسیع است اما در سطوح پایین تر و نظرات کارشناسان محدودتر می شود.

اخوت ادامه داد: بسیاری از طرح ها در سطح بالاتر قرار است به اجرا درآید اما در سطوح پائین تر و نظرات کارشناسان، این طرح ها یا اجرا نمی شود و یا بودجه کمی برای آنها درنظر گرفته می شود.

وی تصریح کرد: از مسئولین خواهشمندم حمایت معنوی و پشتیبانی را از جوانان قطع نکنند و همواره حامی نخبگان و جوانان برتر باشند./ح


برچسب ها: نخبگان ، امکانات ، طراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار