معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: سایت‌های همسریابی در همدان که در فضای مجازی فعال هستند مجوز فعالیت ندارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اسدالله ربانی‌مهر اظهار داشت: تاکنون به هیچ کدام از مراکز مشاوره و فعال در امر ازدواج مجوزی تحت عنوان همسریابی نداده‌ایم و سایت‌های همسریابی که در فضای مجازی فعال هستند فاقد مجوز بوده و از نظر این اداره کل ورزش و جوانان استان صلاحیت لازم را ندارند.

وی ادامه داد: ازدواج یکی از اصول مورد تأکید اسلام است و باید سازوکار قانونی مطابق با قوانین اسلام برای کمک به بحث ازدواج در نظر بگیریم و از کارهای سطحی و حاشیه‌ای که باعث صدمه دیدن به این سنت بزرگ اسلامی است پرهیز کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: طرحی از سوی دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی وزارت ورزش و جوانان در حال تهیه است که بعضی امور مربوط به ازدواج را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: این طرح در حال نهایی شدن است و عنوان همسریابی در این طرح تحت عناوین دیگر دیده شده که بعد از نهایی شدن آن را اعلام کنیم.

ربانی‌مهر گفت: در استان همدان برنامه‌های خوبی در بخش ازدواج اسلامی و پایدار پیش‌بینی کرده‌ایم که در روزهای آتی برخی از آنها را اجرایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون سایت وزارت ورزش و جوانان از واجدان شرایط که متقاضی دریافت مجوز مراکز مشاوره ازدواج هستند ثبت نام می‌کند که این معاونت با این مراکز همکاری کرده و از آنها حمایت می‌کند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان همدان ابراز داشت: به زودی مرکز مشاوره ازدواج در سطح استان را ساماندهی می‌کنیم و بر اساس نوع فعالیت، رتبه‌بندی آنها را اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: مسئولان استان باید توجه ویژه‌ای به موضوع ازدواج جوانان داشته باشند و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایدار تمام تلاش خود را به کار گیرند.
برچسب ها: همدان ، سایت ، همسریابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.