معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته بیش از 18 هزار میلیون ریال تسهیلات برای احداث واحدهای گلخانه‌ای در استان آذربایجان‌غربی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران مقصود قربانی اظهار داشت: وضعیت تولید محصولات گلخانه‌ای مطلوب بوده و با توجه به سردسیر بودن منطقه آذربایجان غربی و افزایش بهای سوخت که روند توسعه کند شده، تلاش می‌شود با معرفی تکنولوژی جدید در مصرف انرژی بهینه سازی شود.

وی افزود: در سال جاری نیز طرح‌های توجیه‌دار به ترتیب معرفی خواهند شد.

قربانی خاطرنشان کرد: اقداماتی در زمینه ایجاد گلخانه الگویی در شهرستان‌های تکاب و نقده، حمایت تسهیلاتی و فنی از طرح‌های مدرن و کمک به احداث بزرگ‌ترین واحد تولید توت فرنگی به روش هیدروپونیک با سیستم گرمایش گرماتاب با راندمان بالا انجام شده است.

وی ادامه داد: استفاده از پوشش پلی‌کربنات به جای پلی‌اتیلن برای جلوگیری از هدر رفت گرما و افزایش کارایی دریافت نور که در تولید محصولات گلخانه‌ای مهم و ضروری بوده از دیگر اقدامات انجام گرفته در این بخش است.

قربانی به میزان تولیدات گلخانه‌ای آذربایجان غربی اشاره کرد و عنوان داشت: میزان تولید سبزی و صیفی اعم از خیار و گوجه فرنگی بیش از 3 هزار و 500 تن بوده و در زمینه تولید توت فرنگی نیز بیش از 100 تن تولید توت فرنگی داشتیم.

وی افزود: در استان آذربایجان غربی بیش از 5/1 میلیون شاخه و گلدان انواع گل و گیاهان زینتی تولید شده است.

قربانی به عمده محصولات تولیدی گلخانه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی شامل خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، گل و گیاهان زینتی و انواع نهال‌های پا کوتاه سیب است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.