باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا "سوزان رايس" سفير اين کشور در سازمان ملل را به عنوان مشاور امنيت ملي انتخاب کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني فرانس24،  اوباما مي خواست سمت وزارت خارجه را به سوزان رايس بدهد اما پس از ناکامي در سنا در تعيين وي به عنوان وزير امور خارجه  به سبب مخالفان  جمهوريخواهان، وي سمت  جديد را به رايس سپرد. 
سوزان رايس  پس از سوءقصد در کنسولگري آمريکا در بنغازي در سپتامبر گذشته که منجر به کشته شدن سفير آمريکا شده بود گفت: تظاهراتي خودجوش در برابر سفارتخانه ما در بنغازي آغاز شد.

اين درحالي بود که اين تظاهرات خودجوش نبود بلکه حمله از پيش طراحي شده بود. جمهوريخواهان وي را به کم  اهميت نشان دادن اقدامي تروريستي قبل از انتخابات رياست جمهوري متهم کردند.

وي هر چند سمت وزارت خارجه را به دست نياورد اما در هر صورت سمت بسيار مهم مشاور  امنيت ملي را عهده دار است. اين سمتي کليدي است که خطوط کلي سياستهاي خارجي را تعيين مي کند. به نظر نمي رسد سياستهاي خارجي آمريکا در  قبال  سوريه چندان تغيير کند زيرا سوزان رايس اغلب اوقات با تصميمات رئيس جمهور هم عقيده است. 

امانوئل سن مارتن خبرنگار اين شبکه در نيويورک گفت جمهوريخواهان انتقادهاي زيادي به رفتار رايس پس از بحران بنغازي دارند و عقيده دارند وي به منظور مطرح نکردن مسئله تروريسم در تبليغات انتخاباتي، از تروريستي خواندن اين حمله خودداري کرده بود. توضيحات وي اين بود که اين حمله تظاهراتي مردمي بود که به خشونت کشيده شد. اين درحالي است که کاخ سفيد عقيده دارد وي رفتار ديپلماتيک بسيار صحيحي در آن زمان داشته و جمهوريخواهان مي کوشند استفاده سياسي از اين اوضاع بکنند. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار