یکی از اعضای شاخه خارج از کشور گروهک نهضت آزادی که ساکن آمریکا است طی مطلبی در وب سایت ملی مذهبی از اصلاح‌طلبان خواست تا نه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند و نه کاندیدا معرفی کنند. به جای انتخابات بر موارد نقض حقوق بشر در ایران تکیه کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «مهدی.ن» یکی از اعضای فعال گروهک نهضت آزادی شاخه خارج از کشور که ساکن آمریکا است، طی مطلبی در وب سایت ملی مذهبی که از پاریس به روز می‌شود، استراتژی خود را برای انتخابات رونمایی کرد. وی بعد از کنار هم گذاشتن نیامدن خاتمی، رد صلاحیت کاندیدایی که در دقیقه 90 ثبت نام کرد، چنین نظر می‌دهد که:«به نظر من انتخابات را نباید تحریم کرد بلکه باید از آن گذشت.»

وی سپس از عدم تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان سخن به میان ‌آورده و طی راهبردی از آنان می‌خواهد تا در ماراتن انتخاباتی پیش رو نه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند و نه از کاندیدایی حمایت کنند. وی در این‌باره اینچنین می‌نویسد:«باید از خیر این انتخابات گذشت باید با این قضیه دموکراتیک برخورد کرد و کسانی که در یکی، دو کاندیدا چیزی دیده‌اند و می‌خواهند به آن‌ها رای دهند، شخصا این کار را بکنند... با تحریم [ انتخابات] موافق نیستم و فکر می‌کنم باید حق را به مردم داد و اجازه دهیم که آن‌ها رای خودشان را اعلام کنند.»

این عضو گروهک نهضت آزادی در ادامه مطلب خود از فعال نبودن در انتخابات گفته و از همدستی نهضت آزادی با کشورها آمریکایی و اروپایی و همچنین سازمان‌های صهیونیستی مدعی حقوق بشر برای تمرکز بر به اصطلاح نقض حقوق بشر در ایران به جای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو پرده برداشته است. به بیان دیگر اگر اعضای این گروهک در ابتدای انقلاب با افسران جاسوسی سیا به طور مستقیم در لانه جاسوسی در ارتباط بودند در سال 92 سعی می‌نمایند تا این اقدامات خائنانه خود را در پوشش فعالیت‌های حقوق بشری انجام دهند. وی در این‌باره می‌نویسد:« به هر حال این نظام را باید تکان داد. این نظام نمی‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد عمل کند. ما اگر در انتخابات نتوانیم فعال باشیم باید فعالیت‌های خودمان را در جاهای دیگر مثل موارد نقض حقوق بشر در ایران متمرکز کنیم.»



از آن‌جا که این گروهک در داخل کشور نیز افرادی را در عضویت خود دارد لذا نهادهای مسئول باید با هوشیاری بیشتر از جاسوسی آنان برای بیگانه و اقدامات وطن‌فروشانه‌شان در قالب فعالیت‌های به اصطلاح حقوق بشری جلوگیری نمایند.

این نگاه سیاسی به موضوعات حقوق بشر، واقعیتی است که پیشاپیش نیز بارها شاهد آن بوده‌ایم. از آخرین مورد نگاه ابزاری به حقوق بشر برای فشار به ایران می‌توان به اظهارات شیرین عبادی، دروی دایک ( کارشناس ام آی 6 و مسئول شاخه ایران در عفو بین‌الملل) و اظهارات نماینده پارلمان سوئد در نشست استکهلم اشاره کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار