قیام 15 خرداد نقطه عطف و اساس انقلاب اسلامی در کشور محسوب می‏شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در مراسم شهادت امام موسی بن جعفر و پنجاهمین سالگرد قیام 15 خرداد در امامزاده سید ابراهیم زنجان به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی اشاره كرد وگفت: جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی کشور از یادگارهای امام راحل است.

آیت‏الله خاتمی با اشاره به تلاش‏های امام خمینی (ره) برای تبیین جایگاه ولایت فقیه، افزود: امام خمینی (ره) دانشمند و عارفی بزرگ بود که جایگاه ولایت فقیه را در نظام اسلامی ترسیم کرد.

وی ولایت فقیه را پایه نظام اسلامی عنوان  و تصريح كرد:بدون ولایت فقیه ،نظام اسلامی دارای کارکرد اصولی نخواهد بود وساختار سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی مبتنی بر جایگاه ولایت فقیه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان قیام 15 خرداد در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: قیام 15 خرداد در تاریخ کشور هميشه  ماندگار خواهد ماند.

آیت‏الله خاتمی با اشاره  به سیاست‏های رژیم شاه در قبل از انقلاب ادامه داد: امام خمینی در سال 42 در راستای  روشنگري مردم واعتراض به سیاست‏های ضد دینی شاه در مدرسه فیضیه سخنرانی کردند.

وی قیام شهرهای تهران، قم و ورامین را یادآور شد و تاکید کرد: مردم این شهرها با روشن‏گری امام نسبت به سیاست‏های رژیم منحوس شاه قیام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان قیام 15 خرداد را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان  و خاطر نشان كرد: قیام 15 خرداد اساس انقلاب اسلامی در کشور محسوب می‏شود./س

 

برچسب ها: قیام ، خرداد ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.