آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد : تنها راه نجات امت اسلام و پیروزی در برابر صهیونیست‌ها ، وحدت علمای اسلام و مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در دیدار جمعی از علمای فلسطینی مقیم لبنان که به منظور شرکت در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به جمهوری اسلامی ایران و شهر مقدس قم سفر کرده‌اند، با بیان اینکه دشمنان ما مدام به دنبال ایجاد اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند، بیان داشت: دشمنان ما بعد از زمین‌گیر شدن و شکست خوردن در عراق و افغانستان توطئه خود را در راستای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و برادرکشی متمرکز کرده‌اند؛ در چنین شرایطی مسلمانان به ویژه علمای اسلام باید هوشیار باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ، وحدت مسلمانان را اصلی مهم دانست و با استناد به آیات و روایاتی، از اختلاف و تفرقه به مثابه صاعقه و زلزله‌ای ویرانگر یاد کرد.

وی با اشاره به تحولات سوریه تصریح کرد: مشکل سوریه تنها با اتحاد مسلمانان و به دست مردم خود این کشور حل می شود؛ نه اینکه کشورهای دیگر برای آنها تصمیم بگیرند؛ متأسفانه برخی از زعمای عرب روش دیگری را در پیش گرفته‌اند که هیچ نتیجه‌ای جز فساد و گسترش درگیری و اختلاف در بین مسلمانان نخواهد داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی ، مسئله فلسطین را از مهم‌ترین موضوعات جهان اسلام دانست و تصریح کرد: بیداری اسلامی نیز افق‌های جدیدی را فراروی امت اسلام گشوده است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار برخی از علمای حاضر با قدردانی از آیت‌الله مکارم شیرازی ، نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در جهان اسلام بسیار برجسته ارزیابی کردند و خواستار وحدت بیش از پیش مسلمانان به منظور مقابله با نقشه‌های استکبار جهانی شدند./س

برچسب ها: قم ، وحدت ، علما ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.