گروهي از هواداران انجام اصلاحات سياسي در مراکش روز گذشته با برگزاري تظاهراتي در شهر "رباط" پايتخت آن کشور خواستار آزادي زندانيان سياسي مراکشي شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در حدود 200 تن از فعالان جنبش هوادار اصلاحات در مراکش موسوم به جنبش "20 فوريه" در مقابل وزارت دادگستري آن کشور جمع شدند و خواسته هاي خود در مورد لزوم آزادي زندانيان سياسي را مطرح نمودند. 

تظاهرکنندگان به خبرنگار خبرگزاري "فرانسه" گفتند که با صدها تن از تحصيلکردگان بيکار مراکشي نيز اعلام همبستگي کرده اند. تظاهرکنندگان شعار مي دادند "فعالان جنبش 20 فوريه را آزاد کنيد"، "تظاهرات مسالمت آميز حق ماست". يکي از تظاهرکنندگان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري فرانسه افزود "جنبش 20 فوريه معتقد به اقدامات مسالمت آميز است. ما هرگز به خشونت متوسل نمي شويم. ما به اعتراض خود تا زمان ازادي ياران مان ادامه خواهيم داد." 

در ماه جاري ميلادي 18 سازمان غير دولتي مراکشي از دولت آن کشور خواسته اند تا زندانيان سياسي مراکشي را آزاد نمايند. در ميان اين زندانيان 60 نفر از اعضاي و رهبران جنبش "20 فوريه" حضور دارند. انجمن "حقوق بشر" مراکش نيز ماه گذشته از اعتصاب غذاي جمعي از زندانيان سياسي خبر داده است. 




برچسب ها: مراکش ، تظاهرات ، اعتراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار