"جولیان هتم" در گزارشی تحت عنوان "اذعان مقام ارشد خزانه داری آمریکا به شکست تحریم های ضد ایرانی" با اشاره به عقب نشینی دولت آمریکا از تحریم های وضع شده علیه کشورمان به شکست پروژه تحریم اذعان می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، نویسنده با اشاره به اذعان مقامات آمریکایی به بی نتیجه بودن تحریم های وضع شده علیه کشورمان می نویسد "روز سه شنبه "دیوید کوهن" رییس بخش اطلاعات مالی خزانه داری آمریکا اذعان کرد که تحریم های وضع شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران شکست خورده است چرا که باعث تغییر رویکرد مقامات سیاسی ایران در قبال توسعه برنامه هسته ای آن کشور نشده است. با این حال وجود وی معتقد است که تشدید تحریم ها شاید بتواند باعث تغییر رفتار ایران شود. وی در این باره اذعان کرده که "ما به اهداف خود دست نیافته ایم چرا که تحریم ها باعث ایجاد هیچ گونه تغییری در محاسبات دولت جمهوری اسلامی ایران نشده است." 

نویسنده در ادامه با اذعان به اینکه رییس جمهور بعدی کشورمان نیز با اقتدار از موضع هسته ای ملت ایران دفاع می کند افزوده است "نظرات کوهن در حالی بیان می شود که چیزی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریه 14 ژوئن (24 خرداد) باقی نماینده است. در این میان "تیم جانسون" سناتور آمریکایی و رییس کمیته بانکی سنای آن کشور معتقد است که نتیجه انتخابات ایران تاثیری بر روند برنامه هسته ای ایران نخواهد گذاشت." 

تحلیلگر پایگاه تحلیلی "هیل" در ادامه با اذعان به عقب نشینی دولت آمریکا در تشدید تحریم های علیه کشورمان می افزاید "روز چهارشنبه هفته گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا معافیت  را برای چندین کشور خریدار نفت از ایران تمدید نمود. در این میان شش وارد کننده مهم نفت از ایران معافیت تحریمی شان تمدید شد که اصلی ترین آنها کشور چین بوده است. "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا در دیدار اخیر خود با "شی جین پینگ" رییس جمهور چین در کالیفرنیا این موضوع را اعلام کرد. علیرغم آنکه دولت آمریکا بخش نفتی ایران را هدف تحریم های خود قرار داده است اما در مورد برداشتن کامل معافیت برای کشورها و شرکتهای وارد کننده نفت تردید دارد."  




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار