"رابرت دریفوس" تحلیلگر نشریه "نیشن" در مقاله جدید خود با اشاره به حمایت نئومحافظه کاران آمریکایی از گروهک منافقین و با اذعان به وحدت مردم و مسئولین در کشورمان به دولت اوباما توصیه می کند که بدون توجه به ادعاهای جمهوریخواهان مسیر تلاش به منظور مذاکره با ایران را ادامه دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه نیشن، نویسنده با اذعان به استحکام نظام سیاسی کشورمان و با اشاره به "وحدت" مسئولین می افزاید "پس از تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان برخی رسانه های غربی سعی کردند تا از رد صلاحیت عده ای از چهره های سیاسی در ایران سخن بگویند و روی این مسئله تاکید زیادی نمایند با این حال در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تمامی مسئولین لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران حضور یافته بودند و به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش می سپردند. این خود نشان دهنده آنست که اختلاف و تشتتی در میان مسئولین جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و نظام سیاسی آن کشور مستحکم است." 

"رابرت دریفوس" تحلیلگر نشریه "نیشن" با اذعان به ماهیت مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می نویسد "واقعیت آنست که همانگونه که "رابرت جوزف" یکی از مقامات و مشاوران پیشین دولت "جورج دبلیو بوش" نیز اظهار داشته است انتخابات ایران منجر به تغییر حکومت در آن کشور نخواهد شد. دولت اوباما می بایستی واقعیت را بپذیرد. هر شخصی که بعنوان رییس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم آن کشور برگزیدهشود ملزم است که با مقام معظم رهبری همکاری نماید. دولت اوباما می بایستی با این دولت تعامل داشته باشد و در مورد برنامه هسته ای با آن مذاکره نماید." 

نویسنده با اذعان به خطای محاسباتی "نئو محافظه کاران" آمریکایی در ادامه موضع گیری های خصمانه شان در قبال ملت و دولت ایران می افزاید "مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران درآخرین  سخنرانی اش از تلاش کشورهای غربی برای مداخله در امور داخلی ایران و بخصوص در انتخابات آن کشور انتقاد کرد. ایشان همچنین از تلاش آمریکایی ها برای تغییر نظام سیاسی در ایران انتقاد کرده و افزودند که هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری که در انتخابات پیروز شوند نماینده جمهوری اسلامی خواهند بود و رای به آنان رای به جمهوری اسلامی ایران است. کلام ایشان آشکار بود با این حال نئومحافظه کاران آمریکایی همچنان در صددند تا اوباما را قانع سازند که می بایستی سیاست "تغییر رژیم" را در مورد ایران بکار گیرد. رابرت جوزف در این باره در نشریه "نشنال ریویو" می نویسد "سیاست دولت آمریکا می بایستی در جهت "تغییر رژیم" در ایران باشد. دولت آمریکا و سایر کشورهای غربی می بایستی از مخالفان نظام سیاسی ایران در داخل و خارج از آن کشور حمایت کنند." وی همچنین معتقد است که دولت اوباما می بایستی از گروهک تروریستی "منافقین" وشاخه سیاسی آن موسوم به "شورای ملی مقاومت" حمایت نماید." 

رابرت دریفوس در ادامه با اذعان به فقدان وجود پایگاه حمایتی از گروهک منفور "منافقین" در ایران می افزاید "با این حال وجود، واقعیت آنست که گروهک تروریستی منافقین و شاخه سیاسی آن موسوم به "شورای ملی مقاومت" فاقد هرگونه پایگاه اجتماعی و مردمی در داخل ایران است. حتی در خارج از آن کشور نیز هواداران بسیار کمی دارد. اکنون نیز که نام آن گروهک از فهرست سازمان های تروریستی دولت آمریکا خارج شده اعضا و رهبران گروهک صرفا با مقامات پیشین دولت آمریکا پیوندی اقتصادی و پرسود و منفعت را ایجاد کرده اند." 

نویسنده در ادامه به دولت اوباما توصیه می کند که بدون توجه به فشارهای وارده از سوی جمهوریخواهان جنگ طلب و حامی مخالفان تروریست نظام جمهوری اسلامی ایران سعی کند تا به تلاش هایش برای مذاکره با ایران ادامه دهد و در این باره می افزاید "خوشبختانه "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا طی دیداری با "گوئیدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت که معتقد است مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران تصمیم گیرنده نهایی در مورد مسائل مهم داخلی و بین المللی ایران هستند. وی خاطر نشان ساخت که دولت آمریکا به تلاش هایش برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز در مورد برنامه هسته ای ایران ادامه خواهد داد. این سخن خوبی بود. دولت آمریکا می بایستی امتیازات درخوری را به ایران ارایه دهد. آمریکایی ها می بایستی ایران را قانع سازند که خواهان پایان مذاکرات نیستند و با غنی سازی ایران در خاک آن کشور اما تحت نظارت بین المللی موافق هستند. با این وجود برای ادامه چنین روندی حان کری می بایستی به ادامه گفتگوها علیرغم فشارهای وارده از سوی جمهوریخواهان آمریکایی متعهد باقی بماند. مذاکره با ایران یکی از موارد کلیدی ای بود که اوباما رد کارزار انتخاباتی سال 2008 خود مطرح کرد." 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار