تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و روساي ستادهاي انتخاباتي نامزدها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نظرات خود را درباره دور دوم مناظرات انتخاباتي با موضوع فرهنگي و اجتماعي اعلام کردند.

تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و روساي ستادهاي انتخاباتي نامزدها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نظرات خود را درباره دور دوم اين مناظرات با موضوع فرهنگي و اجتماعي اعلام کردند که مشروح اين گفتگوها را در ادامه مي‌خوانيد:


مناظره انتخاباتي مطلوب برگزار شد

کمال پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر  در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران  برگزاری دومین دوره مناظره انتخاباتی هشت کاندیدای ریاست جمهوری را مطلوب دانست و گفت: در این مناظره به اندازه کافی و وافی برای عموم نامزدهای ریاست جمهوری برای طرح دیدگاه ها و دغدغه آن ها وقت در نظر گرفته شده بود و نامزدهای ریاست جمهوری آزادانه مسائل مدنظر خود را مطرح کردند.

وی در ادامه افزود: بنده به عنوان خادم ملت از مسئولین صدا و سیما که بانی شناساندن بیشتر افکار، بینش و برنامه های کاندیدا هستند قدردانی می کنم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که به قول حضرت امام(ره) آن چه که ملتها را می سازد فرهنگ صحیح است گفت: همان طور که یکی از کاندیداها اشاره کرد اصل باید توسعه فرهنگی باشد، یعنی زمانی که توسعه فرهنگی ایجاد شد به دنبال آن نیز توسعه سیاسی و اقتصادی پدید می آید.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت  اظهار داشت: مسائلی که از سوی کاندیدا مطرح شد دغدغه مردم و معضلات اجتماعی بود که امیدوارم هر یک از کاندیداها  که راهی خیابان پاستور شد وعده های خود را فراموش نکند. 


عملکرد رسانه ملي دربرگزاري مناظره‌ها قابل تقدير است

"حسین نجابت"  رئیس ستاد انتخابات غلامعلی حدادعادل نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گفت: مناظره امروز میان 8 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار خوب برگزار شد و روند درنظر گرفته شده ازسوی صدا و سیما در این برنامه قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی در برگزاری مناظره‌های انتخاباتی بسیار خوب عمل کرده است تصریح کرد: بهتر است زمان مناظره‌ها از 2 زمان  دو ساعته به یک و نیم ساعت تغییر پیدا کند زیرا سبب خستگی می‌شود.

نجابت اظهار داشت: به جز طولانی بودن مذاکرات هیچ نقد دیگری بر روند برگزاری مناظره‌ها از سوی رسانه ملی وجود ندارد.


مناظره فرهنگي و اجتماعي کانديداها مناسب بود

محمدحسین میر‌محمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دومین مناظره انتخاباتی 8 کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به اینکه دور قبلی مناظره فرصت نقد نظرات کاندیداها از سوی یکدیگر کمتر بود در نظر گرفتن فرصت بیشتر برای نقد دیدگاه‌ها در این دوره از مناظره‌ها مناسب بود و این مناظره با شکوه بیشتری انجام شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه افزود: در این مناظره کاندیداها تنها به آسیب‌های بحث فرهنگی اشاره کردند اما در خصوص اینکه با چه راهکار و ابزاری می‌خواهند این آسیب‌ها را برطرف کنند برنامه‌ای ارائه ندادند.

میر‌محمدی با بیان اینکه با کلی گویی به جایی نمی‌رسیم گفت: مباحث فرهنگی و اجتماعی مباحث گسترده‌ای است لذا بهتر بود کاندیداها برنامه‌ها و طرح‌های خود را در حل معضلات فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌دادند.

 
عملکرد رسانه ملي در برگزاري مناظره دوم قابل قبول بود

 "محمدرضا نعمت‌زاده"  رئیس ستاد انتخابات حسن روحانی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران گفت: اعتقاد دارم مناظره دوم میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از مناظره پیش بهتر بوده  و رسانه ملی عملکرد قابل قبولی را در این راستا انجام داده است.

وی با بیان اینکه ارزیابی خوبی از مناظره دوم داشته‌ام تصریح کرد: وجود 8 نفر در این برنامه حالت مناظره را از بین برده و تنها حالت گفتگو به آن داده است.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد:مناظره دوم میان 8 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از قابلیت‌ها و امتیازات بیشتری نسبت به مناظره اول برخوردار است.


صداوسيما مديريت خوبي بر اين دوره از "مناظرات" داشت

 سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دور دوم مناظره کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دور دوم مناظرات فرصت بهتری فراهم کرد تا کاندیداها دیدگاه ها و راه کارهای خود در حوزه فرهنگ مطرح کنند.

وی در ادامه افزود: نقد وضع موجود، آسیب شناسی لازم و همینطور راهکارهایی که فکر میکردند در این زمینه می شود اجرایی کرد از محورهای مناطره فرهنگي و اجتماعی نامزدها بود.

نقوی حسینی با بیان این مطلب که در دور دوم مناظره ها نقاط ضعف پوشیده شده بود، تصریح کرد: صدا و سیما در این دوره تلاش کرده بود که برنامه ها به نحوی تنظیم شود تا نامزدها بتوانند نقطه نظرات خود را مطرح کنند، باید به این مسئله توجه داشت که برگزاری چنین مناظره هایی کار آسانی نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اینکه مجری برنامه بتواند بی طرفی و انصاف را رعایت کند و صحبت ها به شکلی نباشد که حق کسی تضعیف شود، بسیار تحسین برانگیز است و همانطور که دیدید هیچکدام از نامزدها اعتراضی به روش مدیریت مناظره نداشتند و بر این مسئله تاکید داشتند که فضا کاملا منصفانه بوده و به همگی به یک میزان زمان داده شده است و به نظر من صدا و سیما مدیریت خوبی بر این دوره از مناظرات داشت.

وی در پایان با بیان اینکه دور دوم مناظره ها توانست کاندیداها را در بیان برنامه شان و همینطور مردم را در شناخت برنامه کاندیداها یاری کند، خاطرنشان کرد:به جهت زمان کافی که در اختیار نامزدها گذاشته شد، آنان قادر بودند که  هم نقد وضع موجود را داشته باشند و هم دیدگاه های خود را مطرح کنند که این امر در کل فرصت خوبی در اختیار نامزدها قرار داد.

صدا.وسيما در دور دوم مناظره‌ها بهتر و سازنده تر ظاهر شد

منصور حقيقت‌پور نماينده اردبيل سرعين و نمين در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به دور دوم مناظره کانديداهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: در اين دوره مردم توانستند بهتر و بيشتر با ديدگاه کانديداها آشنا شوند.

وي با بيان اينکه اين شيوه مناظره قابل قبول‌تر است ادامه داد: صدا و سيما در دور دوم مناظره‌ها بهتر و سازنده‌تر ظاهر شد و در بيان برنامه‌هاي کانديداها موفق‌ بود.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سيايت خارجي مجلس در بيان تاثير اين مناظره بر نحوه شناخت مردم از کانديداها اظهار داشت: در اين مناظره کانديدايي که داراي برنامه است به سوالات با آمادگي بالا و خوب پاسخ داد و کانديدايي که برنامه‌اي نداشت با مسائل حاشيه‌اي و صحبت خارج از گود به فکر پر‌کردن تايم بود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اين شيوه مناظره در بيان توانايي کانديداها و همينطور بيان برنامه‌هايشان بسيار موثر بود.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار