يک کارشناس سياسي با اشاره به نقش حزب‌الله در پيروزي اخير ارتش سوريه در منطقه القصير اظهار داشت: مقامات رژيم صهيونيستي دچار تناقض در گفتار شدند، به‌طوري‌ که احساس کردند حزب‌الله از اين پس نقش تعيين‌کننده‌تري را در معادلات منطقه ايفا خواهد کرد.

حسن عابديني در گفتگو با خبرنگار سياست‌ خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به جنايات تروريست‌ها که بيش از 2 سال در منطقه القصير انجام داده‌اند، گفت: آزادسازي اين منطقه توسط ارتش سوريه بي‌ترديد معادله ميداني در سوريه را به نفع دولت اين کشور تغيير خواهد داد.

وي در توضيح  جغرافياي اين منطقه اظهار داشت: القصير در غرب سوريه قرار دارد و تنها 35 کيلومتر با شهر حمص که مرکز استان حمص است، فاصله دارد و فاصله آن با مررزهاي لبنان 15 کيلومتر ماست؛. اين منطقه کم ارتفاع و دشت مانند است و فاقد پستي و بلندي است.

اين کارشناس سياسي افزود: اين منطقه يکي از راه‌هاي تامين‌کننده تجهيزات و امکانات لجستيک توسط قدرت‌هاي بزرگ براي شورشي‌ها بود و به همين دليل اهميت زيادي داشت؛ تصرف اين منطقه ضربه‌اي بسيار کاري به تروريست‌هايي که مورد حمايت جناح شرارت پيشه عربي- غربي- عبري بوده‌اند، زده است و منجر به شکست راهبردي آنها خواهد شد.

عابديني با اشاره به در پيش بودن برگزاري نشست ژنو 2 تصريح کرد: بسياري از تروريست‌ها يا گرفتار شده و يا کشته شده‌اند و برخي از آنها نيز فرار کرده‌اند که اين موضوع به عنوان برگ برنده‌اي در اختيار دولت سوريه جهت چانه‌زني بر سر ميز مذاکره ژنو 2 خواهد بود.

وي افزود: به نظر مي‌رسد با آزادسازي القصير تحليل برخي کشورهاي کوچک منطقه و قدرت‌هاي بزرگ مبني بر اينکه بشار اسد طي دو ماه يا اندکي بيشتر سرنگون خواهد شد، عملا با شکست مواجه شده و اين موضوع از لحاظ رواني بر ساير تروريست‌ها در ديگر مناطق سوريه لطمات اساسي وارد خواهد کرد، بنابراين هم در صحنه ميداني و هم در عرصه ديپلماتيک شرايط به نفع دولت سوريه و مقاومت است.

اين کارشناس سياسي با اشاره به بيانات سيد‌ حسن‌نصرالله مبني بر اينکه "همانگونه که سوريه در جنگ 33 روزه و پيش از آن در جنگ 2000 ميلادي که منجر به خروج خفت‌بار ارتش رژيم صهيونيستي از لبنان شد، سوريه در کنار حزب‌الله بود؛ ما هم متقابلا به يکي از اعضاي مقاومت که همان سوريه است کمک خواهيم کرد" تصريح کرد: رزمندگان حزب‌الله به جهت آموزش، توان و همچنين اراده و عزمي که داشته و به پيروزي باور دارند، نقش تعيين‌کننده‌اي را در پيروزي‌هاي آينده سوريه خواهند داشت.

عابديني افزود: هم استراتژيست‌ها و هم غربي‌ها و همچنين دولت سوريه اذعان دارند که حمايت رزمندگان حزب‌الله نقش موثري را در برعکس‌کردن معادله نظامي در منطقه القصير ايفا كرد.

وي در ارتباط با واکنش مقامات رژيم صهيونيستي به خبر پيروزي ارتش سوريه با کمک حزب‌الله گفت: مقامات اين رژيم از اولين ساعاتي که اين خبر مطرح شد، دچار تناقض در گفتار شدند، به‌طوري‌ که احساس کردند حزب‌الله از اين پس نقش تعيين‌کننده‌تري را با توجه به حمايتي که از دولت سوريه از خود نشان داد، در معادلات منطقه ايفا خواهد کرد.

اين کارشناس سياسي در پايان خاطرنشان کرد: اينک مقاومت اسلامي به مرحله‌اي رسيده که از حالت گروهي خارج شده و تنها شامل گروه‌هاي حماس و حزب الله و ... نيست بلکه اينک به يک دولت مقاومت در سوريه دست يافته است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: لبنان ، سوریه ، القصیر ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار