کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا اعلام کرد برخی از مدلهای گوشی آیفون و آیپد شرکت اپل ممکن است در آمریکا ممنوع شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، این کمیسیون عقیده دارد اپل برخی از امتیازهای انحصاری شرکت سامسونگ را نقض و از آنها کپی برداری کرده است. اپل اکنون در نظر دارد درخواست تجدید نظر کند.

گوشیهای مدل آیفون4، 3 و تری جی اس و نیز آیپدهای تری جی و نیز آیپد دو تری جی ممکن است در آمریکا ممنوع شوند.

در این دستگاهها مشخصات فنی مرتبط با تری جی که منحصرا در اختیار سامسونگ بود به کار رفته است. این پیروزی بزرگی برای شرکت کره ای سامسونگ به شمار می رود. در ماه اکتبر گذشته شرکت اپل در نبرد قضایی دیگری بین این دو شرکت پیروز شده بود. قاضی آمریکایی تشخیص داده بود سامسونگ ، از تکنولوژی اپل کپی کرده و آن را به یک میلیارد دلار جریمه محکوم کرده بود.

کارشناسان عقیده دارند پیروزی اخیر سامسونگ جنبه نمادین دارد زیرا این ممنوعیتها به گوشیهای مدل قدیمی مربوط می شود که کم فروش تر از گوشیهای آی فون 5 هستند. این در حالی است که اپل نوزده درصد از بازار گوشیهای هوشمند جهان را در اختیار دارد درحالی که سامسونگ سی درصد از این بازار را در انحصار خود قرار داده است.

سامسونگ چهل هزار پژوهشگر در اختیار خود دارد و اعلام کرده است میزان سوددهی اش در سه ماهه اول 2013 بیش از چهل درصد افزایش یافته است درحالی که میزان سوددهی اپل رو به کاهش است که این امر طی ده سال اخیر بی سابقه است.
برچسب ها: اپل ، آیفون ، آیپد ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار