وزیر کشور گفت: اصحاب رسانه سکاندار دیپلماسی و شکل‌دهنده افکار عمومی ملت‌های خود هستند زیرا امروز تاثیر رسانه بر تحولات اجتماعی، سیاسی بسیار بیشتر از قوی‌ترین و جدیدترین سلاح‌های نسل جدید است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مصطفی محمدنجار ظهر امروز در دیدار با هیئتی از کشور مصر متشکل از اصحاب رسانه و سردبیران موسسه‌های خبری اين كشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور اظهار داشت: کشورهای بزرگ ایران و مصر همواره خواستگاه ادیان و پیامبران الهی بوده‌اند.

وی افزود: این دو کشور در طول ادوار گذشته همواره مانع استبداد داخلی و استعمار خارجی بوده‌اند زیرا انقلاب اسلامی ایران تجلی مبارزه با فکر و استبداد خارجی بوده است.

وزیر کشور با بیان این مطلب که نظام جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ملت‌های مسلمان را جزو اصول و مبانی خود می‌داند، اضافه کرد: خوشبختانه تحولات ایجاد شده در کشورهای خاورمیانه و آفریقا نشان داده است که سلطه خارجی و استبداد داخلی در برابر اراده مردم شکننده هستند.

نجار با ذکر این نکته که بیداری اسلامی حماسه بزرگی در جهان بوده است، تاکید کرد: بیداری اسلامی زمینه ظهور انقلاب‌های اسلامی و ساخته شدن حکومت‌هایی بر پایه اسلام و عدالت را فراهم کرد.

وی خطاب به این هیئت مصری گفت: امروز شما به عنوان نخبگان فکر و اندیشه و صاحب‌نظر، مسئولیت سنگینی را در تشریح و تفسیر ماهیت واقعی صحنه برعهده دارید تا مستکبران نتوانند صحنه را به نفع خودشان تصاحب کنند.

وزیر کشور خاطر‌نشان کرد: اصحاب رسانه سکان‌دار دیپلماسی و شکل‌دهنده افکار عمومی ملت‌های خود هستند زیرا امروز تاثیر رسانه بر تحولات اجتماعی، سیاسی بسیار بیشتر از قوی‌ترین و جدیدترین سلاح‌های نسل جدید است.

نجار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای شما اصحاب رسانه توصیه‌ای دارم، اظهار داشت: توصیه می‌کنم که فعالانه در عرصه سیاسی و اجتماعی مصر حضور داشته باشید چرا که در صورت عقب‌نشینی به هر دلیل، افراد دیگری که هیچ تعهدی به مردم و ارزش‌های مصر ندارند صحنه را در دست خواهند گرفت.

وی با اشاره به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57 تاکید کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام‌ خمینی و به سبب آن با آزادی فکر و اندیشه در ایران، تجارب ارزشمندی در عرصه رسانه و هم چنین در تمام حوزه‌ها کسب کرده‌ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه همکاری رسانه‌ها دو کشور ایران و مصر می‌تواند در جهت پیشرفت و اعتلای فرهنگی دو کشور تاثیرگذار باشد، اضافه کرد: اصحاب رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی را برای دیگر ملت‌ها تشریح کنند که این رویداد منجر به شناخت متقابل کشورها از یکدیگر خواهد شد.

نجار در ادامه سخنان خود با اشاره به تعامل دو کشور ایران و مصر پس از برقراری حکومت اسلامی در این کشور اظهار داشت: روابطی که اکنون در بین دو کشور ایران و مصر ایجاد شده در حد ظرفیت‌های دو کشور نیست لذا رسانه‌ها به عنوان ابزار دیپلماسی باید شتاب دهنده این تعامل‌ها باشند.

وی با اشاره به نقش رسانه در افزایش تعامل بین کشورها اضافه کرد: رسانه‌ها باید امانت‌دار صحنه‌هایی باشند که به ترسیم می‌کشند لذا به شما توصیه می‌کنم با تقویت کارکرد رسانه‌های متعهد خود فرصت نقش آفرینی به رسانه‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل ندهید.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات گفت: اکنون دو انتخابات بزرگ در سطح ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در برابر ملت ما قرار دارد که آحاد ملت ایران نقش اساسی ر در آن ایفا می‌کنند.

نجار با بیان این مطلب که تمام مسئولیت‌ها در این نظام مردم‌سالاری برآمده از رای آحاد ملت بوده است، تاکید کرد: کارآمدی نظام مردم سالاری پاسخ دندان‌شکنی به کسانی بود که همواره این نظام را ناکارآمد و نالایق توصیف می‌کنند.  

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کشورهای اسلامی در جهان باید بدانند که کشورهای مسلمان امتی واحد هستند‌.
انتهای پیام/
برچسب ها: نجار ، رسانه ، هیئت ، مصری ، دیپلماسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار