با وجود وعده های مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رفع معضلات جامعه راهنمایان گردشگری و تور گردانان مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در شرایطي که تلاش دولت بر این است که چهره واقعي ايران را به جهانيان نشان دهد نبايستی از راهنمايان تور به عنوان نوک پيکان تبليغاتي گردشگري غافل شد.

راهنمایان به عنوان سفیران فرهنگی یک کشور با گردشگران ارتباط مستقیم دارند، ولی با این وجود نقش راهنما در برنامه ریزی های دولت مغفول مانده است.

توانمندی راهنمایان تور به جریان جهانگردی در هر کشوری رونق می بخشد در شرایطی که  در سایه حمایت مسئولان قرار گیرند، تا ضمن برطرف ساختن مشكلات تور گردانان زمينه را براي به كارگيري تمام ظرفيت هاي راهنمايان در توسعه گردشگري فراهم شود.

ولی امروز متاسفانه صحبت ها از حمایت از صنعت گردشگری کشور در حد سخنرانی ها و اخبار و تحليل ها باقي گذاشته می شود.

جلیل چرخیان رئيس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به چالش های پیش روی راهنمايان تور در کشور، گفت: با وجود وعده های مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رفع معضلات جامعه راهنمایان گردشگری و تور گردانان مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

مشاور رئیس جمهور در تاريخ ۲ اسفند ۱۳۹۱  همزمان با ششمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری با ابراز تاسف از بی جا و مکان بودن راهنمایان تور وعده داده بود که مبلغ 400 میلیون تومان ظرف 24 ساعت برای رهن مکان استقرار و نیز 100 میلیون تومان برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی جامعه راهنمایان گردشگری واریز می شود اين در حالي است که بنا به گفته رئيس جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردي، از مهلت 24 ساعته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سرو سامان دادن راهنمایان تور چند ماه گذشته ولی این مبلغ هنوز به دست جامعه راهنمایان گردشگری نرسیده است .

چرخیان تصريح کرد: خانه موقت جامعه راهنمایان گردشگری نیز به موزه عباسی ختم شد که با توجه این که موزه ها راس ساعت 4 مهر و موم می شود اختصاص این فضا برای شرایط کاری جامعه راهنمایان تور ناکارآمد خواهد بود چرا که اوج کار این جامعه بعد از ساعت 4 شروع می شود.

دستیابی به اهداف صنعت گردشگری تنها در سایه حمایت از عوامل گردشگری کشور محقق می شود که در شرايط امروز با بد قولي برخي از مسئولان به  سردر گمی و بلاتکلیفی ختم مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار