مديرکل امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موفقيت ارتش سوريه در آزادسازي "القصير" گفت: اين پيروزي نه تنها يک پيروزي راهبردي براي سوريه بلکه يک پيروزي راهبردي براي مقاومت و شکست براي رژيم صهيونيستي است.

حسين شيخ‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران به موفقيت ارتش سوريه در آزادسازي "القصير" اشاره کرد و گفت: اين پيروزي نه تنها يک پيروزي راهبردي براي سوريه بلکه يک پيروزي راهبردي براي مقاومت و شکست براي رژيم صهيونيستي است.

سفير اسبق جمهوري اسلامي ايران در سوريه افزود: شهر "القصير" جز استان "حمص" بوده و در بلندترين نقطه‌اي قرار دارد که مشرف به لبنان و سوريه است.

وي تصريح کرد: بنابراين با تسلط ارتش سوريه به "القصير"، تسلط به استان "حمص" که يکي از استان‌هاي کليدي سوريه بوده و در مرکز اين کشور قرار دارد و همچنين تسلط به "لازقيه" که محل سکونت اصلي علويون سوريه است، عملياتي خواهد شد.

شيخ‌الاسلام در ادامه به حياتي بودن شهر "القصير" اشاره کرد و گفت: "القصير" در غرب سوريه و در شرق لبنان قرار دارد بنابراين منبع اصلي ورود اسلحه توسط معارضان و تروريست‌ها به سوريه بود. 


وي افزود: شرق لبنان که هم‌مرز با "القصير" در سوريه است در دست "14 مارسي‌ها"، تکفيري‌ها، سني‌هاي متعصب و طرفداران اسرائيل بود بنابراين از طريق "قصير" اقدام به واردات اسلحه به سوريه مي‌کردند.

وي اظهار داشت: البته دولت سوريه بايد دو کار مهم نيز انجام دهد، نخست در "درعا" که هم مرز با اردن قرار دارد و دوم در "حلب" که هم‌مرز با ترکيه است، اقدام مشابهي انجام دهد.

معاون اسبق وزير امور خارجه کشورمان در ادامه به نقش حزب‌الله لبنان در آزادسازي "القصير" اشاره کرد و گفت: "القصير" معقول‌ترين مسيري است که "حزب‌الله" لبنان از آن طريق اقدام به واردات اسلحه مي‌کرد ولي رژيم صهيونيستي با همکاري تروريست‌هاي سوريه اين منطقه را بسته بود.

وي افزود: همچنين در مرز "قصير" برخي شيعيان لبنان نيز سکونت داشتند که بارها مورد اذيت و آزار تروريست‌ها قرار مي‌گرفتند بنابراين "حزب‌الله" براي دفاع از شيعيان و تلاش براي ورود اسلحه از سوريه براي مقاومت تلاش مي‌کرد.

شيخ‌الاسلام در ادامه اظهار داشت: اين که برخي‌ها معتقدند جنگ سوريه بين دولت و ملت بوده و بهار عربي است اينچنين نبوده بلکه جنگ سوريه جنگ بين طرفداران اسرائيل و طرفداران مقاومت است.

وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري به خوبي در اين زمينه فرمودند "سوريه تاوان دفاع از مقاومت را مي‌دهد".

مدير‌کل امور بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطر‌نشان کرد: آزادسازي "القصير" به معني پيروزي سوريه و "حزب‌الله" لبنان و شکست صهيونيست‌ها و تروريست‌هاي داخل سوريه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ارتش سوريه با پشتيباني رزمندگان "حزب الله" و پس از 2 هفته نبرد سخت، صبح امروز توانست "القصير" را از چنگ تروريست‌ها آزاد کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سوریه ، حمص ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار