پژوهشگران استان گیلان برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و تولید ماشین آلات صنعتی و بهینه سازی کورههای صنعتی پخت نان سنتی شدند.

احمد معذوری مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: برای نخستین بار در کشور 4 نوع ماشین آلات صنعتی و بهینه سازی کوره های صنعتی عبارتند: از کوره دوار دو طبقه با 83 درصد بهینه شده در مصرف انرژی کوره، تونلی بهینه شده برای تولید پیوسته، نمونه تولید پایلوت وبهینه سازی پخت نان و فلومتر و لوازم مدرن در کشور ساخته شده و با شماره 12918 ثبت شده است.

وی در خصوص کوره دوار دو طبقه با 83 درصد بهینه شده در مصرف انرژی افزود: کوره دوار دو طبقه از استیل 316 دو لایه با پوشش سرامیک با سه سیستم کنترل حرارتی و سیستم تابش غیرمستقیم و سیستم بخار مستقیم بدون دود گازهای سوخته در فضای پخت با استاندارد ماشین سازی norm آلمان ساخته شده است که علاوه بر کاهش انرژی از ضایعات نان هم جلوگیری می کند چنانچه در پخت نانهای بربری وتافتون و انواع شیرینی ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در خصوص کوره تونلی بهینه شده برای تولید پیوسته نیز باید بگویم که این کوره ضمن داشتن کیفیت کوره بالا به صورت پیوسته نانهای لواش و تافتون وکلیه نان های مسطح را با تابش غیر مستقیم تولید می کند.

معذوری اظهار داشت: برای احیای نان در ایران ضمن مدرنیزه کردن ماشین آلات پخت که از نیاز مبرم بوده احیای محل پخت معینی مکان بهداشتی و براساس استانداردهای بین المللی سالن های تولید مواد غذایی نیز در برنامه کارما قرار گرفته چنانچه موفق به ساخت نمونه تولید پایلوت وبهینه سازی پخت نان و همچنین سالن تولید مدرن ابزار مدرن شده ایم.
برچسب ها: نان ، سنتی ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.