اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مقاله ای تحت عنوان قیام خونین 15 خرداد 42، صبح صادق انقلاب اسلامی ایران و آغازگر بیداری اسلامی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، این مقاله که به چگونگی شکل گیری قیام 15 خرداد می پردازد، برای استفاده همگان و همچنین درج در خبرگزاری ها و نشریات بر روی پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل به نشانی www.ershadqom.ir قرار داده شد.
در این مقاله آمده است: قیام مقدس پانزده خرداد1342 در پنجاهمین سالگرد خود و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیده شده از جلوه و شکوه افزون‌تری برخوردار است، سالروز پانزدهم خرداد در سال جاری در بردارنده نیم قرن ارزش‌های گرانبهایی چون شجاعت، مقاومت، فداکاری، سربلندی، عزت، ستیز با کفر، شرک و نفاق و الحاد می‌باشد. به برکت همین فضایل و مکارم عالی است که می‌توان در مسیر افتخارات با ارزش گام نهاد، این روز پرخاطره، باعث گردید قیامی در قم شکل گیرد که خاستگاه اصلی آن اسلام ناب محمدی و حماسه‌های عاشورایی بود و این خروش مقدس با تاکید و تکیه بر چنین اصالت‌هایی موفق گردید در رویارویی با استبداد و استکبار سربلند گردد و نوید‌بخش تمامی محرومان صالح در جهان باشد و آنان را برای مبارزه با جرثومه‌های فساد و ستم و کفر و نفاق مصمم گرداند و حرکت بیداری اسلامی را پرتکاپو و ثمربخش نماید. چنین هویتی با درایت و تدبیر امام خمینی استوار گردید و صلابت خلف صالحش مقام معظم رهبری تداوم یافت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.