مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: 71 درصد مساحت استان را جنگل و مراتع تشکیل می دهد.

حسین آبسالان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: تنوع زیستی بالای استان سبب شده تا از آن با عنوان گنجینه تنوع زیستی ایران نام برد.
وی با اشاره به اینکه 72 درصد مساحت استان را مراتع و جنگل تشکیل می دهد افزود: وسعت 25 هزار هکتاری جنگل های هیرکانی، جنگل های بلوط ، پسته و فندق و هزار و 100 گونه گیاهی شناخته شده نشان از تنوع گیاهی بالای این استان است.
وی افزود: پلنگ، قوچ ، کبک، یوز پلنگ، هوبره، آهو و انواع عقاب بخشی از تنوع جانوری استان خراسان شمالی است.
آبسالان با اشاره به 10 منطقه حفاظت شده در سطح استان اظهار داشت: استان خراسان با بیش از 28 هزار کیلومتر مربع مساحت دارای 197 هزار هکتار در 4 منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش، 2 پارک و 3 آثار طبیعی ملی شرایط بسیار مناسبی از لحاظ تنوع زیستی دارد.
وی با اشاره به شیوه دفع پسماندهای بیمارستانی در استان اضافه کرد: خوشبختانه کلیه بیمارستان های استان به سیستم امحا کننده مجهز شده اند و از این طریق کلیه پسماندهای بی خطر می شوند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط زیست خاطر نشان کرد: بر پایی نمایشگاه محیط زیست و همچنین تدارک بازدید از مناطق حفاظت شده برای رسانه ها از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته است. /رج
برچسب ها: حیات ، پسماند ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار