منابع خبری اعلام کردند جسد مدیر سابق دستگاه اطلاعاتی فرانسه در خانه او در پاریس کشف شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; ایو برتران از سال 1992 تا 2004 مدیر دستگاه اطلاعاتی فرانسه بود.

این سازمان افراد یا سازمان هایی را که احتمال داشت به کشور فرانسه آسیب بزنند تحت کنترل قرار می داد. دستگاه اطلاعاتی فرانسه با توجه به اینکه زیر نظر پلیس این کشور اداره می شد، گاهی به فعالیت به عنوان «پلیس مخفی» متهم می شد.  منبع که خواست نامش فاش نشود گفت سرایدار ساختمانی که برتران 69 ساله در آن زندگی می کرد، روز دوشنبه جسد او را در آپارتمان وی کشف کرد. 

برتران که از افراد نزدیک به ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه بود، معمولا خود را از توجه عموم دور می کرد اما در سال 2008 در پی انتشار بخشی از یاداشت هایش، مورد توجه عموم قرار گرفت. 

این یادداشت ها شامل اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی و حرفه ای سیاستمداران و شخصیت های مشهور فرانسه بود که قبلا در چارچوب تحقیق در مورد ماجرای کلیرستریم جمع آوری شده بود.

این رسوایی مربوط به سال 2007 و پیش از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بود که طی آن فهرستی از افراد غیر واقعی تهیه شد که نیکلا سارکوزی نامزد انتخابات را به دریافت رشوه بابت قراردادهای تسلیحاتی با تایوان متهم می کردند. دستگاه اطلاعاتی فرانسه در سال 2008 با یک سازمان دیگر ادغام شد و اکنون تحت نام دستگاه اطلاعاتی داخلی فرانسه فعالیت می کند. 

برچسب ها: جسد ، مدیر ، اطلاعاتی ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار